SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kokosy w reklamie Ambi Pur naruszają dobre obyczaje

Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do skarg zarzucających internetowej kampanii Ambi Pur naruszanie dobrych obyczajów. W akcji pod hasłem "Dotknij moich kokosów" kobieta wypowiadała tę zachętę do mężczyzny.

Internetowa kampania pod hasłem "Dotknij moich kokosów" promowała odświeżający powietrze w samochodzie środek Ambi Pur Car 2 Motion, który pozwala łączyć dwa zapachy. Akcja prowadzona była na najważniejszych portalach, m.in. gazeta.pl, na których umieszczono banner z hasłem pokazujący dziewczynę z kokosami zamiast stanika pochylającą się nad mężczyzną. Kliknięcie w reklamę odsyłało interneutów na stronę www.ambipurcar.pl, na której umieszczono grę interaktywną z podobnymi motywami.

ambi

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły dwie skargi na tę kampanię, w których zarzucono jej, że jest "chamska i bezczelna", "propaguje stereotyp kobiety jako obiektu seksualnego" oraz "wulgaryzuje relacje damsko-męskie". W jednym z protestów zaznaczono też, że reklama "nie jest przeznaczona dla wszystkich odbiorców, należałoby ją opatrzyć klauzulą: od 18 lat". Na podstawie skarg kampanii zarzucono, że nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, zawierała treści dyskryminujące i nie uwzględniła dzieci jako odbiorców swojego przekazu.

Spółka Sara Lee Household and Body Care Poland, produkująca Ambi Pur i odpowiedzialna za jego promocję, broniła się, uzasadniając, że kontrowersyjna kampania była prowadzona wcześniej w innych krajach i została tam pozytywnie przyjęta. Firma uznała, że reklama była utrzymana w dobrym guście, mając formę żartu skierowanego do grupy docelowej produktu, czyli mężczyzn w wieku 25-39 lat.

Jednak Komisji Etyki Reklamy nie przychyliła się do tych wyjaśnień, oceniając, że kampania naruszyła dobre obyczaje i nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, ponieważ z przekazem mogły się zapoznać dzieci korzystające z ogólnodostępnych stron internetowych. W związku z tym instytucja uznała, że akcja reklamowa narusza kodeks branżowy i przepisy prawa.

Dołącz do dyskusji: Kokosy w reklamie Ambi Pur naruszają dobre obyczaje

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl