Już 10 tys. zgłoszeń do kolejnej edycji „Big Brothera”. Castingi nadal trwają
Do jesiennej edycji reality-show „Big Brother” zgłosiło się dotąd prawie 10 tys. uczestników - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Castingi do programu nadal trwają.
Format reality-show „Big Brother” stworzyła firma Endemol w Holandii, jego pierwszą edycję zrealizowano w 1999 roku. W programie pokazywane jest przez całą dobę życie grupy uczestników mieszkających we wspólnym domu i wykonujących polecenia Wielkiego Brata. Ponadto co tydzień nominują innych uczestników, którzy mają odpaść z rywalizacji. Na osoby z największą liczbą wskazań głosują widzowie, decydując ostatecznie, kto opuści program. W konsekwencji co tydzień zmniejsza się liczba uczestników.
Polska wersja „Big Brothera” zadebiutowała w TVN wiosną 2001 roku, był to pierwszy klasyczny reality-show w polskiej telewizji. W latach 2001-2002 stacja pokazała trzy edycje programu. Dwie kolejne - jesienią 2007 i wiosną 2008 roku (w tej ostatniej wystąpili też celebryci) - można było oglądać w TV4.
Reality-show do polskiej telewizji powróciło wiosną br. po 11 latach przerwy na antenę TVN7. Premiera programu w tej stacji odbyła się w 17 marca br. Finałowy odcinek „Big Brother Arena” został wyemitowany w niedzielę, 16 czerwca o godz. 20.00 - zwycięzcą programu została Magdalena Wójcik.
Trwają castingi do „Big Brothera”, już 10 tys. zgłoszeń
Na kilka dni przed finałem wiosennej edycji programu, zarząd TVN Discovery Polska podjął decyzję o kontynuacji formatu. Kolejna edycja reality-show zostanie wyemitowana na antenie Siódemki oraz na platformie player.pl jesienią 2019 roku.
- „Big Brother” w TVN7 to niekwestionowany sukces! Program znacząco zwiększył wyniki oglądalności całego kanału - komentowała tę decyzję portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Mazurkiewicz, dyrektor programowa stacji. - Decyzja zarządu o kontynuacji programu już jesienią, jest idealnym prezentem na finał pierwszej edycji „Big Brothera” w Siódemce - dodaje nam.
Dzień później (tj. 13 czerwca) telewizyjna Siódemka wraz z Endemol Shine Polska rozpoczęła poszukiwania uczestników do kolejnej edycji „Big Brothera”. Aby wziąć udział w reality-show, należy wysłać swoje zgłoszenie na stronie castingbb.tvn.pl.
Portal Wirtualnemedia.pl dowiedział się, że do nowej edycji „Big Brothera” zgłosiło się jak dotąd już niemal 10 tys. osób, które są zainteresowane zamieszkaniem w domu naszpikowanym kamerami. Jest to wynik dwukrotnie wyższy niż w analogicznym okresie trwania castingów przy wiosennej edycji - wówczas po niemal dwóch pierwszych tygodniach do programu zgłosiło się 5 tys. osób, a łącznie w ciągu całego okresu trwania castingów - 15 tys.
Z naszych ustaleń wynika, że casting do jesiennej edycji programu potrwa jeszcze około kilku tygodni.
Karolina Włodarska pierwszym uczestnikiem kolejnej edycji reality-show
Na kilka dni przed wielkim finałem powracającego po latach „Big Brothera”, widzowie poznali nową uczestniczką programu. To Karolina Włodarska, która na dwa dni wprowadziła się do Domu Wielkiego Brata.
Nowa Mieszkanka Domu Wielkiego Brata została wybrana w drodze castingów i jest pierwszą uczestniczką jesiennej edycji programu (nie brała ona udziału w finale niedawno zakończonej edycji reality-show).
„Big Brother” hitem TVN7
„Big Brother” na antenie TVN7 zadebiutował w niedzielę, 17 marca o godz. 20.00. W tym paśmie codziennie do 16 czerwca stacja emitowała główne odcinki programu (sobotnie wydania to tzw. „Raport” - emisja do 13 kwietnia, a niedzielne - „Arena”). Średnia widownia wszystkich odcinków wiosennego sezonu reality-show wyniosła 758 tys. osób, co przełożyło się na 5,28 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 8,85 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 6,96 proc. w grupie 16-59.
Zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził nadany na żywo pierwszy odcinek, w którym widzowie poznali mieszkańców Domu Wielkiego Brata. Śledziło go 2,23 mln widzów. Finał zgromadził 1,14 mln osób.
Dla porównania, TVN7 w 2018 roku miał średnio 3,24 proc. udziału w 4+ oraz 3,38 proc. w 16-49. Oznacza to, że reality-show miało zdecydowanie wyższe wyniki względem długookresowych udziałów stacji.
Od poniedziałku do czwartku oraz w soboty po godz. 23.00 Siódemka emitowała „Big Brother Nocą”, czyli wieczorne odcinki realizowane na żywo (prowadził je zwykle Filip Chajzer wraz z ekspertką Małgorzatą Ohme). Ich średnia widownia wyniosła 203 tys. osób, co przełożyło się na odpowiednio 3,10 proc., 4,21 proc. i 3,69 proc. udziału.
Cennikowe wpływy z reklam nadanych wokół głównych emisji „Big Brothera” (w TVN7 codziennie o 20.00) wyniosły 47,37 mln zł. Z kolei uwzględniając wszystkie emisje reality-show wpływy uplasowały się na poziomie 62,13 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Główną twarzą i prowadzącą wiosennej edycji „Big Brothera” była Agnieszka Woźniak-Starak. W gronie gospodarzy show znajdowali się również Bartosz Jędrzejak, Filip Chajzer i Małgorzata Ohme (głównie w roli ekspertki).
Po latach wrócili już „Milionerzy”, „Idol” i „Koło fortuny”
„Big Brother” jest kolejnym programem rozrywkowym wracającym do polskiej telewizji po wieloletniej przerwie. Między innymi od lutego 2017 roku TVN znów emituje teleturniej „Milionerzy”, poprzednio obecny w stacji od 1999 do końca 2010 roku (z przerwą w latach 2003-2007).
Polsat wiosną 2017 roku pokazał nową edycję talent-show „Idol”, który poprzednio był emitowany w latach 2002-2005. Ponadto przejął po TVN prawa do „Tańca z gwizdami” i od wiosny 2014 roku zrealizował dziewięć edycji tego show (dziesiąta jest w planach).
Z kolei TVP2 od jesieni 2017 roku w odświeżonej formule emituje kultowy teleturniej „Koło fortuny”, który wcześniej był obecny w ramówce stacji w latach 1993-1998 i 2007-2009. Z kolei wiosną br. Dwójka reaktywowała muzyczny program „Szansa na sukces” (poprzednio emitowany w latach 1993-2012), a także talk-show „Europa da się lubić” (2003-2008).
Dołącz do dyskusji: Już 10 tys. zgłoszeń do kolejnej edycji „Big Brothera”. Castingi nadal trwają