„Komisarz Alex” pokonał Polsat i TVP2. 6,1 mln zł z reklam
Siódmą serię „Komisarza Alexa” oglądało średnio 2,39 mln widzów, o 80 tys. osób mniej niż pokazywaną rok temu szóstą edycję produkcji. Serial dał TVP1 pozycję wicelidera w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 6,07 mln zł.
Średnia widownia premierowych odcinków siódmej edycji „Komisarza Alexa” (emitowanych w soboty o godz. 20.25, w okresie od 5 września do 28 listopada br.) wyniosła 2,39 mln osób. Przełożyło się to na 15,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 9,50 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtuanemedia.pl.
W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził 11. Odcinek. Oglądało go 2,8 mln osób. Wyjątkowo odcinek ten pokazany został w niedzielę 15 listopada br. o 17.30. Zwykle TVP1 w tym paśmie emituje powtórki „Komisarza Alexa”, ale ze względu na zamachy terrorystyczne we Francji w sobotę 14 listopada br. stacja nie pokazała premierowego odcinka serialu.
Trzy topowe odcinki serialu
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | ||
Data | Godz. | AMR | SHR % |
15-11-2015 | 17:33:25 | 2 801 885 | 18,43% |
07-11-2015 | 20:28:20 | 2 658 875 | 16,06% |
21-11-2015 | 20:28:21 | 2 596 950 | 16,05% |
Dla porównania, szóstą edycję serialu, pokazywaną jesienią ub.r., śledziło średnio 2,47 mln osób, a jej udział plasował się na poziomie odpowiednio 15,45 proc. i 9,70 proc. Oznacza to stratę 80 tys. widzów.
W paśmie nadawania „Komisarza Alexa” TVP1 była wiceliderem w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce w tym czasie zajął TVN, który emitował wówczas gł. „Mam talent!”, a udział tej stacji wyniósł 18,86 proc. Dalej uplasowały się: TVP2 (gł. „The Voice of Poland”; 12,08 proc.) oraz Polsat (gł. filmy i „SuperDzieciak”; 10,66 proc.).
Natomiast w grupie komercyjnej druga była już Dwójka, która miała lepszy udział niż Polsat i Jedynka. Ta zajęła dopiero czwarte miejsce.
Oglądalność „Komisarza Alexa” na tle konkurencji
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVN | 2 939 822 | 18,86% | 19,31% |
TVP1 - Komisarz Alex 7 | 2 388 806 | 15,33% | 9,50% |
TVP2 | 1 881 970 | 12,08% | 13,80% |
Polsat | 1 660 777 | 10,66% | 12,31% |
Przychody z reklam nadawanych przy emisji „Komisarza Alexa 7” wyniosły 6,07 mln zł. W porównaniu do szóstej serii zwiększyły się one o 4,19 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Wiosną 2016 roku TVP1 nie pokaże kolejnej serii „Komisarza Alexa”. Nie ma decyzji, czy serial wróci na antenę jesienią przyszłego roku.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że średni udział TVP1 w rynku telewizyjnym w listopadzie br. wyniósł 13,18 proc.
Dołącz do dyskusji: „Komisarz Alex” pokonał Polsat i TVP2. 6,1 mln zł z reklam