Które pisma są najpopularniejsze w Polsce?
"Fakt" i "Gazeta Wyborcza" to najpopularniejsze dzienniki w Polsce,a "Tele Tydzień" to najchętniej czytany tygodnik - wynika znajnowszej fali badania PBC General. W innych segmentach dominująm.in.: "Przyjaciółka", "Twój Styl" i "Komputer Świat Niezbędnik".Szczegóły w raporcie serwisu Wirtualnemedia.pl.
"Fakt" (Axel Springer Polska), czytany przez 14,79 proc.Polaków, dominuje w segmencie tabloidów, zaś "GazetaWyborcza" (Agora), po którą sięga 14,35 proc. respondentów, stoi naczele dzienników opiniotwórczych. Dalej w zestawieniu plasują siębezpłatne "Metro" (7,58 proc.) i "Super Express" (7,09 proc.), akolejne są "Rzeczpospolita" (3,88 proc.), "Przegląd Sportowy" (3,83proc.) i "Dziennik" (3,77 proc.).
Czytanie "Tele Tygodnia" (Wydawnictwo Bauer) deklaruje35,14 proc. Polaków , dzięki czemu jest to nie tylko liderwśród tygodników i tv guide'ów, lecz także w ogólenajpopularniejszy tytuł prasowy w naszym kraju. Na drugim miejscuwśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (19,09 proc.)znajduje się "Życie na Gorąco" (Wydawnictwo Bauer), będące lideremkategorii pism yellow. Kolejne w zestawieniu są tygodnikiporadnikowe: "Pani Domu" (15,80 proc.), "Chwila dla Ciebie" (15,78proc.) i "Naj" (15,14 proc.). "Angora" jest najpopularniejszymtygodnikiem z przedrukami artykułów, a "Newsweek" - najchętniejczytanym tygodnikiem opinii.
Najpopularniejsze wśród dwutygodników są dwa tytułyporadnikowe, które wcześniej były tygodnikami. Najwyższeczytelnictwo ma "Przyjaciółka" (Edipresse Polska), po którą sięga17,72 proc. Polaków (dwutygodnikiem jest od marca br.), a drugiemiejsce zajmuje "Tina" (Wydawnictwo Bauer), która jest czytanaprzez 15,03 proc. respondentów (na cykl dwutygodniowy przeszła wczerwcu br.). Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!"(Edipresse Polska; 11, 13 proc.), będąca najpopularniejszymmagazynem w segmencie people, i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press;10,15 proc.), lider segmentu real life stories.
Najpopularniejszym miesięcznikiem jest "Twój Styl"(Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,06 proc. Polakóworaz "Claudia" (G+J Polska), której czytanie deklaruje 12,11 proc.respondentów. Tym samym "Twój Styl" jest liderem kategoriimiesięczników luksusowych dla pań, a "Claudia" jest na czelesegmentu miesięczników poradnikowych. Kolejne w zestawieniu sąmiesięczniki wnętrzarskie: "Cztery Kąty" i "Murator".
Wśród siedmiu obecnych w badaniudwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelnikówcieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik" (Axel SpringerPolska), po który 5,28 proc. Polaków.
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp.z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyłosię za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego do lipca 2009 rokuna losowej próbie ogólnopolskiej osób (24 591 przypadków),dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podaneliczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
* - następujące tytuły nie były badane w podanych falach: "WerandaCountry": luty 2009 (próba 20 426), "Sens. PoradnikPsychologiczny": luty 2009- marzec 2009 (próba 16 290)."Przyjaciółka" do lutego 2009 roku była badana jako tygodnik (próbadla niej wynosi 20 426przypadków), a "Tina" była badana jakotygodnik do maja br. (próba 8 220).
Dołącz do dyskusji: Które pisma są najpopularniejsze w Polsce?