SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Kukbuk” będzie ukazywał się jako kwartalnik, znikają trzy wydania specjalne

Magazyn kulturalno-kulinarny „Kukbuk” (Wydawnictwo Kukbuk) zmienia cykl wydawniczy: od 2021 roku ukazywać się będzie już nie jako dwumiesięcznik, tylko jako kwartalnik. - Zmiana wpisuje się w długofalową strategię wydawnictwa, której początek dał start portalu Kukbuk.pl - przekonuje Daria Pawlewska, redaktor naczelna i wydawczyni magazynu. 

Każdy numer kwartalnika „Kukbuk” będzie liczył ok. 280 stron, czyli o blisko 100 stron więcej, niż dotychczas. Nie wiadomo natomiast, ile będzie kosztowało pismo i jaki będzie jego nakład. Jak ustaliliśmy. wydawnictwo wciąż jeszcze dopracowuje te elementy. Dotychczas jako dwumiesięcznik „Kukbuk” kosztował 19 zł.

Pierwszy numer w nowej odsłonie ukaże się pod koniec marca. Wydawnictwo zdecydowało się utrzymać również jedno wydanie specjalne rocznie (zamiast czterech jak dotychczas): „Kukbuk Dzieciaki”, którego kolejne wydanie zaplanowano na wrzesień br.

„Kukbuk” w nowym formacie

„Kukbuk” będzie miał też nowy format, winietę, okładkę i sztywniejszą oprawę z poligraficznymi uszlachetnieniami. Poszerzy się również zakres tematyczny treści. Czytelnicy znajdą w nim materiały także na tematy: dom, praca, biznes, design, podróże, ciało, sztuka. Wszystko ma być prezentowane przez pryzmat kultury kulinarnej.

- Zmiana ta wpisuje się w długofalową strategię wydawnictwa. Dwa lata temu stworzyliśmy odrębny (w stosunku do magazynu drukowanego) portal Kukbuk.pl oparty na idei sezonowości, która jest dla nas tak ważna, ponieważ wyznacza rytm naszych działań. Teraz przyszedł czas na druk. Istotną kwestią jest dla nas również ekologia. To był kolejny argument za skompresowaniem treści w czterech albumowych wydaniach, które zapewnią czytelnikom doświadczenie, będące elementem kultury materialnej, w postaci pięknych albumów o wysmakowanej grafice, wypełnionych wartościowymi treściami - komentuje Daria Pawlewska, redaktor naczelna i wydawczyni kwartalnika.

„Kukbuk” nadal dostępny będzie w prenumeracie, w salonach Empik i Relay. Jak podaje wydawnictwo, aktywne prenumeraty będą realizowane zgodnie z nowym cyklem wydawniczym.

W 2019 roku przychody wydawcy pisma „Kukbuk” i związanego z nim serwisu internetowego zwiększyły się o 3,1 proc. do 6,43 mln zł. Przy wzroście kosztów operacyjnych o 0,5 proc. do 6,39 mln zł wynik netto poszedł w górę z 87,8 tys. zł straty do 22,7 tys. zł zysku.

Większościowym udziałowcem Wydawnictwa Kukbuk jest jego prezes Ambroży Pawlewski (ma 70 proc. kapitału). 20 proc. należy do Darii Pawlewskiej, a 10 proc. - do Fabiana Wolskiego. Wydawnictwo w 2019 roku zatrudniało 5 osób na etatach i współpracowało z blisko 40. kolejnymi.

Dołącz do dyskusji: „Kukbuk” będzie ukazywał się jako kwartalnik, znikają trzy wydania specjalne

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
cx
szkoda, ze coraz rzadziej ukazują się te dobre magazyny...
0 0
odpowiedź
User
B.
Pamiętam jeszcze tego dawnego Kukbuka z Agatą Michalak i Basią Starecką na pokładzie. Jakie tam były smakowite zdjęcia i niebanalne tematy. Potem stał się bezmięsny i zbyt poprawny jak dla mnie ale cały czas robiony przyzwoicie. Szkoda papierowego tytułu.
W internecie chyba już niewiele ugrają.
0 0
odpowiedź
User
Abradacabra
Rozszerzanie tematyki wskazuje, że stracili swoją tożsamość - już nie mają przekonania, że magazyn kulinarny się obroni, że trzeba dać trochę mydła do powidła. Być bardziej dla każdego czyli dla nikogo.

0 0
odpowiedź