SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Lagun podbił internet. "Wreszcie pozytywny temat"

Groźny potwór z drzewa okazał się starym rogalikiem. Ta nietypowa i zabawna historia natychmiast stała się tematem żartów w sieci. Do real time marketingu "krakowskiego laguna" wykorzystywały też marki. Oto najciekawsze przykłady. - Wreszcie pojawił się pozytywny temat, związany z powszechnie używanym produktem, z którym odbiorcy mogą się utożsamiać, a to stanowi solidny fundament RTM - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Dagmara Pakulska.

Zaczęło się od wezwania Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami przez jedną z mieszkanek Krakowa. Kobieta zaalarmowała organizację, że tajemniczy zwierz - "legun" (zapewne miała na myśli legwana) - straszy mieszkańców bloku. Po przyjeździe na miejsce okazało się, że straszydłem był sporych rozmiarów rogalik francuski.

Z cyklu "Z pamiętnika inspektora" - relacjonuje inspektor Adam. - Przyjedźcie i go zabierzcie! – w głosie dzwoniącej...

Opublikowany przez KTOZ Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami Wtorek, 13 kwietnia 2021

Sprawę szybko podchwyciły media, historia o "Krakowskim Lagunie" (jak rogala "ochrzciły" media) dotarła nawet zagranicę - informację o nietypowej interwencji podało brytyjskie BBC.

"People aren't opening their windows because they're afraid it will go into their house." 🥐🌳

Opublikowany przez BBC News Czwartek, 15 kwietnia 2021

"Lagun" w działaniach RTM

Okazję do działań real-time marketingowych (RTM) szybko wywęszyły także marki. Krótko po publikacjach o croissancie posty o "lagunie" opublikowały popularne sieci handlowe - Lidl, Biedronka i Aldi.

Dla jednych croissant, dla innych lagun, dla jeszcze innych – po prostu rogalik 🥐 Wszystkich jednak zapewniamy – jest...

Opublikowany przez ALDI Polska Piątek, 16 kwietnia 2021

Przyjdźcie natychmiast, w Lidlu leży ten... no... Jest brązowy i się nie rusza! Bez obaw, nie ma powodów do paniki 😉 To...

Opublikowany przez Lidl Polska Piątek, 16 kwietnia 2021

Jeśli nie chcesz mojej zguby, krakowskiego laguna daj mi luby... Krakowskie laguny istnieją i możesz je dostać w naszych...

Opublikowany przez Biedronka Piątek, 16 kwietnia 2021

Okazało się, że nie tylko detaliści wykorzystali rogalika z Karkowa do swoich działań marketingowych w czasie rzeczywistym.
 

Co może skrywać się na drzewie? Nie zawsze legwan, "lagun" czy inne tajemnicze zwierzę. Ale jeśli jakiś szczegół Cię...

Opublikowany przez Samsung Piątek, 16 kwietnia 2021

A czy Wy otworzylibyście drzwi Lagunowi? 🌳🐾🚪😉 #lagun

Opublikowany przez Porta. Otwórz się na Piątek, 16 kwietnia 2021

 

Nie ma się czego bać! Lagun to przyjacielski gatunek, klik ➡ http://bit.ly/LagunPluszowy

Opublikowany przez AliExpress Piątek, 16 kwietnia 2021

 

To nie będzie po drzewach uciekać. 🥐🌳

Opublikowany przez Heinz Tomato Ketchup Piątek, 16 kwietnia 2021

Obok fali zabawnych memów i postów w social media, "krakowski lagun" został także wykorzystany do działań charytatywnych. Karkowskie lokale gastronomiczne i piekarnie część zysków ze sprzedaży rogalików francuskich przekażą na rzecz Krakowskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami.

Szklarnia dziękujemy ❤️ 💐 Zachęcamy do odwiedzenia kawiarni w szczytnym celu 🥰

Opublikowany przez KTOZ Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami Piątek, 16 kwietnia 2021


Wreszcie pozytywny temat

Marketerka Dagmara Pakulska fenomen "krakowskiego laguna" tłumaczy: - W gruncie rzeczy mamy tutaj do czynienia z historią pełną zwrotów akcji. Jest dreszczyk emocji, niepewność i w końcu zaskakujący (i zabawny) finał całej sytuacji, gdy Krakowskie Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami odkrywa, że tajemniczy Lagun, jest tak naprawdę francuskim rogalikiem, dostępnym w większości sklepów spożywczych i piekarni. Trudno więc się dziwić, że kolejne real-time marketingowe kreacje marek zaczęły wyrastać niczym grzyby po deszczu.

Zdaniem ekspertki, temat rogalika idealnie pasuje do działań marketingowych w czasie rzeczywistym. - Wreszcie pojawił się pozytywny temat, związany z powszechnie używanym produktem, z którym odbiorcy mogą się utożsamiać, a to stanowi solidny fundament RTM. Dzięki tej historii, która real-time marketingowo zyskiwała jeszcze większy rozgłos, na twarzach wielu ludzi po prostu pojawił się uśmiech, a co za tym idzie, pozytywne skojarzenie z marką, która wywołała go na naszych twarzach - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Pakulska.

Dołącz do dyskusji: Lagun podbił internet. "Wreszcie pozytywny temat"

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Anonimek
Takie reklamy mi się autentycznie podobają :)
0 0
odpowiedź