Trwają prace nad koncepcją Lato z Radiem 2020. Rekomendacja dużego koncertu na koniec wakacji
Nadal trwają prace nad koncepcją Lata z Radiem 2020. Z naszych informacji wynika jednak, że Agencja Promocji zarekomendowała organizację jednego dużego koncertu na koniec wakacji oraz zarezerwowanie „Lata z Radiem” dla Jedynki Polskiego Radia.
Była to zmiana w porównaniu do 2018 roku, kiedy odbył się jeden duży koncert w Gdyni, w którym udział miało wziąć ok. 100 tys. osób. Stali słuchacze Jedynki narzekali jednak wtedy na brak trasy reporterskiej i mniejszych wydarzeń, które zwykle towarzyszyły „Latu z Radiem”.
Prezes Polskiego Radia Andrzej Rogoyski w rozmowie z nami tuż po zakończeniu tegorocznej edycji stwierdził, że ocena „LzR 2019” nastąpi m.in. po analizie wyników słuchalności oraz tego, jak wpłynęło to na postrzeganie radia. - Ta kwestia będzie przedmiotem naszych analiz. Na pewno będziemy się starali powtórzyć tegoroczną formułę, ale też chcielibyśmy ją rozwinąć. Zapewne pójdziemy w stronę większej liczby miast, rozwiniemy trasę koncertową, wzbogacimy trasę reporterską, która w tym roku bardzo dobrze zdała egzamin - ocenia szef publicznej rozgłośni - mówił.
Z naszych informacji wynikało, że według planów już na przełomie września i października miały zostać podjęte pierwsze decyzje w sprawie przyszłorocznego festiwalu.
Ewelina Steczkowska, rzecznik prasowa Polskiego Radia odpowiedziała nam tylko, że „obecnie trwają prace w tym zakresie”.
Lato z Radiem dla Jedynki Polskiego Radia
Z dokumentu do którego treści dotarliśmy wynika jednak, że pierwsze rekomendacje w sprawie organizacji przyszłorocznego Lata z Radiem miała przekazywać już Agencja Promocji Polskiego Radia.
Zdaniem działu promocji marka „Lata z Radiem” powinna być zarezerwowana dla Programu 1 Polskiego Radia. - Posługiwanie się tą samą nazwą w odniesieniu do dwóch różnych obszarów - czyli jako nazwy znanej audycji Jedynki oraz jako nazwy festiwalu, będącego wydarzeniem korporacyjnym, wprowadza niejasności, a przez to trudności w komunikowaniu i promowaniu i audycji, i festiwalu - stwierdzono w dokumencie.
Według Agencji Promocji powrót marki „Lato z Radiem” do Jedynki - jako nazwy cyklu audycji oraz wakacyjnej trasy reporterskiej - mógłby wiązać się także z zaplanowaniem trasy muzycznej, która stanowiłaby materiał programowy dla anteny. - Mając na uwadze doskonałe przyjęcie przez publiczność oraz media marki i layoutu Festiwalu, proponujemy, aby po lekkiej modyfikacji nazwy pozostały one przy wydarzeniu Jedynki. O ile Zarząd zdecyduje o zorganizowaniu trasy muzycznej, proponujemy użycie dla niej nazwy: Festiwal Lata z Radiem - dodano.
Agencja promocji rekomenduje także utrzymanie jednego dużego wydarzenia muzycznego na koniec wakacji. - Zarówno zeszłoroczny koncert w Gdyni, jak i tegoroczny wielki finał Festiwalu w Krakowie pokazały, że jest to formuła entuzjastycznie przyjmowana zarówno przez publiczność, jak i artystów i media, a co za tym idzie - doskonale służąca budowaniu zaufania i sympatii do nadawcy publicznego - oceniono w piśmie, którego treść czytamy.
Dlatego zdaniem pracowników Polskiego Radia najlepszym rozwiązaniem byłoby stworzenie wspólnego dla wszystkich anten wydarzenia muzycznego pod nazwą „Festiwal Polskiego Radia”. - Festiwalowe doświadczenia ostatnich dwóch lat pokazują, że Polskie Radio ma ogromny potencjał jako organizator i producent wielkich wydarzeń muzycznych. W tym roku przekonaliśmy się także, że współpraca wszystkich anten przy uzgadnianiu linii artystycznej Festiwalu pozytywnie odbierana jest przez publiczność i może stanowić o unikalnej jakości wydarzenia. Festiwal Polskiego Radia w tej formule mógłby stać się znakiem firmowym nadawcy publicznego - uzasadniono taki wybór.
Dodatkowo Agencja Promocji publicznej rozgłośni uważa, że w przyszłym roku należałoby przeznaczyć większe środki na kampanię internetową, szczególnie w social mediach oraz sformalizować współpracę z influencerami.
Audycja "Lata z Radiem" ze sporymi zmianami
Powrócił też konkursy: „Skojarzenia” oraz „Karuzela”. Nowością była zabawa „Znajdź reportera”, „Moje Archiwum” oraz „Zostań Wiedźminem”, a także słuchowisko „Wiedźmin. Sezon Burz”. Inaczej niż w ubiegłym roku - reporterzy Polskiego Radia byli każdego dnia w innym mieście i nadawali audycję na żywo i łączyli się z dziennikarzami w studiu w Warszawie.
Z badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl wynikało, że średnia liczba słuchaczy Jedynki w paśmie emisji programu Lato z Radiem (a więc od poniedziałku do piątku między godz. 9.00 a 12.00) w grupie wiekowej 15-75 w okresie od czerwca do sierpnia (najkrótsza fala udostępnianych wyników słuchalności radia obejmuje trzy miesiące) wyniosła 969 tys. osób, co przełożyło się na 6,4 proc. udziału rozgłośni w rynku radiowym. Względem analogicznego okresu 2018 roku Program 1 w tym paśmie stracił 170 tys. słuchaczy (wówczas liczba słuchaczy wyniosła 1,14 mln, a udział stacji - 7,7 proc.).
W sierpniu ub.r. zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu br. z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego, w jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby.
Dołącz do dyskusji: Trwają prace nad koncepcją Lato z Radiem 2020. Rekomendacja dużego koncertu na koniec wakacji
A co do LzR…. Dawno, dawno temu, kiedy jeszcze Polskim Radiu ktoś myślał rozsądnie, to na koniec trasy LzR odbywał się w Gdyni "wielki finał". Na Skwerze Kościuszki. Transmisja była live w tvp. Gwiazdy na scenie, finały dużych, wakacyjnych konkursów LzR, tłumy publiczności... Ostatni taki koncert był w 2006 roku. Po tym, jak marka LzR została wprost zmasakrowana przez kolejne radiowe władze - nie ma już powrotu do tamtych imprez :(