Lidl mimo spadku wydał na reklamy dwa razy więcej niż Biedronka. Żabka ze wzrostem o 35 proc.
Sieci handlowe w ub.r. zwiększyły wydatki na reklamę o kilka proc., a 60 proc. ich budżetów trafiło do telewizji. Lidl utrzymał pozycję lidera mimo spadku o 14 proc., natomiast inwestycje Żabki wzrosły o 35 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W 2022 roku sieci handłowe przeznaczyły na reklamę w tradycyjnych pozainternetowych 2,7 mld zł. Było to 7,5 proc. więcej niż w 2021 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe, bez rabatów, Kantar).
Najwięcej na reklamy przeznaczyła sieć Lidl, która mimo zredukowania budżetu o 14,2 proc. utrzymała pozycję lidera z wydatkami w kwocie 725,1 mln zł.
Druga w zestawieniu jest spółka Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka. Na reklamę wydała ponad połowę tego co Lidl - 345,9 mln zł, czyli 4,6 proc. więcej niż w 2021 roku. Podium zamyka sieć Kaufland Polska z nakładami w kwocie 268,6 mln zł, niższymi rok do roku o 3 proc.
Kolejna w rankingu Żabka Polska, która najmocniej zwiększyła inwestycje w reklamę. Wzrosły one o 35,9 proc. - ze 183,1 do 248,7 mln zł. Natomiast na reklamach Carrefour Polska media zarobiły w 2022 roku 238,4 mln zł – 5,6 proc. więcej niż w 2021 roku.
Ponad 90 proc. budżetów w telewizji i radiu
60 proc. wszystkich wydatków reklamowych sieci handlowych trafiło w ub.r. do telewizji – było to 1,61 mld zł, czyli 4,8 proc. więcej niż przed rokiem. Na reklamę radiową sieci przeznaczyły 1,02 mld zł, czyli 9 proc. więcej niż rok wcześniej.
69,5 mln zł poszło na reklamę zewnętrzną (wzrost o 37,7 proc.), a 18 mln zł na reklamę w magazynach (wzrost o 11,6 proc.).
W kinach sieci sklepów zostawiły 12,7 mln zł budżetów reklamowych (wzrost o 402,4 proc.), a w gazetach - 11,8 mln zł (wzrost o 7,4 proc.). 1,7 mln zł zainwestowały w reklamę OOH w warszawskim metrze - to 272,5 proc. więcej niż w 2021 roku.
Dołącz do dyskusji: Lidl mimo spadku wydał na reklamy dwa razy więcej niż Biedronka. Żabka ze wzrostem o 35 proc.
Ostatnio kaufland też masło zrobił w promocji po 2.99 zł którego nie było, czyn nieuczciwej praktyki gdzie uokik powinien im dowalić karę. Na szczęście biedronka zrobiła następnego dnia promocje na masło wiec Lidl i kaufland środkowy palec dla was