Francuska liga piłkarska znów w polskiej telewizji, pokażą ją Eleven Sports i Canal+
Eleven Sports jako nadawca główny i Canal+ Polska w formie sublicencji kupiły prawa do transmisji francuskiej ligi piłkarskiej Ligue 1 do końca sezonu 2023/24. Poprzednio Eleven Sports pokazywał te rozgrywki w latach 2015-2018.
Eleven Sports i Canal+ Polska będą pokazywały mecze Ligue 1 od najbliższej kolejki. Umowa między nadawcami zakłada, że obaj będą mogli transmitować dowolne mecze, więc te najatrakcyjniejsze będą zapewne pokazywane przez obu.
Główny kontrakt został zawarty przez Eleven Sports za pośrednictwem beIN Media Group, która współpracuje ze spółką zarządzającą ligą francuską w zakresie sprzedaży praw telewizyjnych.
- Dzięki sukcesom Paris Saint-Germain i Olympique Lyonnais w poprzedniej edycji Ligi Mistrzów Ligue 1 Uber Eats wraca na należne jej miejsce w czołówce europejskich rozgrywek piłkarskich. Cieszę się, że za sprawą Eleven Sports Ligue 1 Uber Eats znów będzie dostępna dla polskich widzów. W każdej kolejce będziemy transmitować kilka najciekawszych meczów, a także skróty wszystkich spotkań - mówi Patryk Mirosławski, COO Eleven Sports w Polsce.
- Cieszymy się, że rozgrywki jednej z silniejszych europejskich lig piłkarskich będą przez cztery kolejne sezony dostępne dla widzów Canal+. Uzupełniamy w ten sposób naszą ofertę sportową o kolejne unikalne pozycje i jesteśmy przekonani, że spotka się to z dużym zainteresowaniem szczególnie tych kibiców, którzy czekali na wielki powrót piłki znad Sekwany do Polski - komentuje Edyta Sadowska, prezes zarządu i dyrektor generalna Canal+ Polska.
Ligue 1 wraca do polskiej telewizji
Poprzednio Eleven Sports transmitowało w Polsce ligę francuską od połowy 2015 do połowy 2018 roku. Nadawca nie zdecydowało się na kupno praw do pokazywania tych rozgrywek w kolejnym okresie.
Równocześnie ogłoszono, że te prawa na rynku francuskim stracił Canal+, który pokazywał ligę nieprzerwanie przez 36 lat. Licencję dotyczącą czterech sezonów, od 2020/21 do 2023-24, kupiły hiszpańska spółka Mediapro (kontrolowana przez chiński fundusz Orient Hontai Capital), grupa telekomunikacyjna Free oraz BeIN Sports, łącznie płacą za to rekordową kwotę 1,15 mld euro rocznie.
Wiosną br. sezon Ligue 1 zakończono przedwcześnie w związku z epidemią koronawirusa (inne ligi piłkarskie wstrzymały rozgrywki na ok. dwa miesiące, po czym rozegrały resztę meczów). Canal+ pod koniec marca poinformował, że z tego powodu nie zapłaci klubom ostatniej transzy za prawa do transmisji.
W sierpniu br. Krzysztof Świergiel, dyrektor zarządzający Eleven Sports w Polsce, tłumaczył, dlaczego nadawca nie kupił paw do pokazywania ligi francuskiej. - Na tę chwilę Ligue 1 jest ciągle mniej atrakcyjna dla polskiego widza w porównaniu z innymi najmocniejszymi ligami Europy. Nie twierdzę, że to nie są ciekawe rozgrywki, ale do tej pory dla telewizji mało atrakcyjne w relacji cena/oglądalność - powiedział serwisowi Sport.pl.
Eleven Sports i Canal+ pokazują ligę hiszpańską, stracą ligę niemiecką
Od połowy 2018 roku Eleven Sports i Canal+ Polska dzielą się licencją do transmisji piłkarskiej ligi hiszpańskiej. Nadawcy mają prawo pokazać po połowie meczów z każdej kolejki, natomiast obaj transmitują spotkania Realu Madryt z FC Barceloną. Obecna umowa obowiązuje do połowy przyszłego roku.
W połowie przyszłego roku z Eleven Sports i Canal+ Polska znikną natomiast mecze ligi niemieckiej (Eleven Sports pokazuje je od połowy 2017 roku, a Canal+ w ramach sublicencji może transmitować po dwa-trzy spotkania z każdej kolejki). Prawa do transmisji tych rozgrywek przez cztery sezony kupiła właśnie skandynawska NENT Group, będzie je pokazywać na swojej platformie internetowej Viaplay, do której miesięczny dostęp w Polsce będzie kosztował 34 zł.
Canal+ Polska swoje szczegółówe wyniki finansowe podał w związku z odwołanym we wtorek debiutem giełdowym. W pierwszej połowie br. przychody sprzedażowe firmy zwiększyły się rok do roku z 1,11 do 1,19 mld zł, zysk operacyjny - z 34,75 do 154,84 mln zł, a zysk EBITDA wzrósł rok do roku o 30 proc. do 254,5 mln zł Firma uzasadniła to stałą optymalizacją kosztów działalności operacyjnej. Zysk netto w zeszłym półroczu wyniósł 121,04 mln zł, wobec 30,79 mln zł rok wcześniej.
Według danych Nielsen Audience Measurement we wrześniu br. Eleven Sports 1 miało 0,215 proc. udziału w rynku oglądalności, nSport+ - 0,186 proc., a Canal+ Sport - 0,151 proc.
Dołącz do dyskusji: Francuska liga piłkarska znów w polskiej telewizji, pokażą ją Eleven Sports i Canal+