SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

MEC wprowadza technologię dotarcia w internecie z reklamami wideo do osób oglądających mało telewizji

Dom mediowy MEC (należący do GroupM) wprowadza Light Viewer Selektor - technologię umożliwiającą selektywne dotarcie poprzez wideo w internecie do użytkowników mało oglądających telewizję. Ma ona pomóc efektywnie planować kampanie wideo w internecie.

Light Viewer Selektor wspiera planowanie kampanii wideo skierowanych do tzw. light viewerów tradycyjnej telewizji (czyli osób oglądających ją do 2 godzin dziennie). Pozwala identyfikować w sieci takich widzów i kierować do nich reklamy wideo.

- Telewizja to wciąż masowe i zasięgowe medium, ale z roku na rok lekko topnieje jej znaczenie wśród młodych odbiorców. Jeśli 10 lat temu ponad 56 proc. widzów w wieku 16-24 lata codziennie oglądało telewizję, to już w 2015 tylko nieco ponad 43 proc. O 21 minut skurczył się też czas oglądania w tej grupie. To oznacza, że znacznie kosztowniejsze jest dziś dotarcie do takiej grupy wyłącznie za pośrednictwem tradycyjnej telewizji - mówi Anna Geryło, TV group head w MEC.

Większość telewizyjnych light viewerów, szczególnie tych młodych, to osoby, które aktywnie korzystają z internetowego wideo. MEC na podstawie szerokiego badania na próbie 10 tys. widzów wypracował charakterystykę takich użytkowników. Dzięki pomiarowi cookie zostały pasywnie zebrane również informacje o wzorcach korzystania przez nich z internetu. Na tej podstawie agencja namierza w sieci ich „behawioralnych bliźniaków” i do nich kieruje reklamy e-wideo.

- O ile w szerokich grupach demograficznych nie widać istotnych różnic w kosztach budowy zasięgu po uzupełnieniu telewizji reklamami wideo w sieci, to już w przypadku np. osób w wieku 16-24 lata koszt dobudowania kolejnego punktu zasięgu spada nawet o kilkanaście procent w sytuacji gdy przeznaczymy 10 proc. budżetu na reklamę w sieci. Nie oznacza to jednak, że Light Viewer Selektor jest wsparciem jedynie w dotarciu do młodych e-widzów - opisuje Anna Geryło.

W populacji polskich telewidzów jest ok 30 proc. light viewerów, a wśród widzów w wieku 16-24 lata to 67 proc. odbiorców. Wśród light viewerów nadreprezentowani są mężczyźni i mieszkańcy największych miast oraz przedmieść. Jak pokazało badanie MEC, pory najintensywniejszego korzystania z internetu przez light-viewerów pokrywają się z godzinami telewizyjnego prime-time'u.

Dołącz do dyskusji: MEC wprowadza technologię dotarcia w internecie z reklamami wideo do osób oglądających mało telewizji

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
maciek
pffff "behawioralne bliźniaki" przerabiamy to od 5 lat od wejścia reklamy behawioralnej i jej "predykcyjnej" (czyli właśnie owe "bliźniaki") odmiany i nie jest to nic warte...
0 0
odpowiedź