„Men’s Health” na czele pism męskich w 2014 roku, „CKM” ostro w dół
W 2014 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla mężczyzn znalazł się „Men’s Health”, który zanotował najmniejszy spadek w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił magazyn „CKM”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w 2014 roku wyniosła 56 497 egz. i względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 3,56 proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Na drugim miejscu uplasował się „Playboy” (Marquard Media Polska). W analizowanym okresie magazyn ten zanotował spadek wynoszący 8,16 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 40 786 egz.
Ostatnia pozycja podium należała do miesięcznika „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 18,84 proc. do 31 304 egz.
Za podium uplasowało się „Logo” (Agora), którego sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 12,55 proc. do 27 195 egz.
Natomiast wśród pism biznesowych pierwsze miejsce zajął „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w ub.r. wyniosła 24 543 egz., po spadku o 12,55 proc.
Natomiast wynik biznesowo-lifestylowego miesięcznika „Sukces” (Gremi Business Communication) zmalał o 4,88 proc. do poziomu 13 278 egz.
Wirtualnemedia.pl |
rok |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska |
98 223 |
56 497 |
56 497 |
97 980 |
58 585 |
58 585 |
Playboy |
74 993 |
40 804 |
40 786 |
77 059 |
44 519 |
44 409 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
64 247 |
31 392 |
31 304 |
72 493 |
38 569 |
38 569 |
Logo |
64 809 |
29 102 |
27 195 |
67 713 |
32 909 |
31 098 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Forbes. Profit |
46 462 |
26 865 |
24 543 |
53 761 |
29 785 |
27 449 |
Sukces |
26 501 |
16 282 |
13 278 |
34 838 |
20 078 |
13 959 |
W grudniu 2014 roku nowym liderem wśród pism męskich (po awansie z miejsca trzeciego - był „Playboy”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2013 roku zwiększyła się o 25,39 proc. do 57 997 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Na drugie miejsce z pierwszego spadł „Men's Health” (49 843 egz.; spadek o 7,11 proc.). Na podium znalazło się jeszcze „CKM” (45 014 egz.; w dół o 14,06 proc.), które rok wcześniej było drugie.
Natomiast największy spadek odnotowało tutaj „Logo” - było to 29,41 proc. do 21 724 egz.
Wirtualnemedia.pl |
grudzień |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Playboy |
99 780 |
57 997 |
57 997 |
75 000 |
46 282 |
46 252 |
Men's Health Edycja Polska |
97 300 |
49 843 |
49 843 |
98 080 |
53 659 |
53 659 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
80 000 |
45 014 |
45 014 |
79 918 |
52 378 |
52 378 |
Logo |
71 000 |
23 485 |
21 724 |
73 000 |
32 536 |
30 774 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Forbes. Profit |
42 600 |
25 642 |
22 239 |
46 996 |
28 240 |
25 394 |
Sukces |
23 285 |
13 267 |
12 217 |
38 205 |
28 065 |
12 068 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” na czele pism męskich w 2014 roku, „CKM” ostro w dół