SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Men’s Health” na czele pism męskich w 2014 roku, „CKM” ostro w dół

W 2014 roku na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla mężczyzn znalazł się „Men’s Health”, który zanotował najmniejszy spadek w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił magazyn „CKM”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w 2014 roku wyniosła 56 497 egz. i względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 3,56 proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Na drugim miejscu uplasował się „Playboy” (Marquard Media Polska). W analizowanym okresie magazyn ten zanotował spadek wynoszący 8,16 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 40 786 egz.

Ostatnia pozycja podium należała do miesięcznika „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 18,84 proc. do 31 304 egz.

Za podium uplasowało się „Logo” (Agora), którego sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 12,55 proc. do 27 195 egz.
Natomiast wśród pism biznesowych pierwsze miejsce zajął „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem w ub.r. wyniosła 24 543 egz., po spadku o 12,55 proc.

Natomiast wynik biznesowo-lifestylowego miesięcznika „Sukces” (Gremi Business Communication) zmalał o 4,88 proc. do poziomu 13 278 egz.

Wirtualnemedia.pl

rok

ZKDP

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Men's Health Edycja Polska

98 223

56 497

56 497

97 980

58 585

58 585

Playboy

74 993

40 804

40 786

77 059

44 519

44 409

CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny

64 247

31 392

31 304

72 493

38 569

38 569

Logo

64 809

29 102

27 195

67 713

32 909

31 098

Wirtualnemedia.pl

Forbes. Profit

46 462

26 865

24 543

53 761

29 785

27 449

Sukces

26 501

16 282

13 278

34 838

20 078

13 959

W grudniu 2014 roku nowym liderem wśród pism męskich (po awansie z miejsca trzeciego - był „Playboy”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2013 roku zwiększyła się o 25,39 proc. do 57 997 egz. - jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.

Na drugie miejsce z pierwszego spadł „Men's Health” (49 843 egz.; spadek o 7,11 proc.). Na podium znalazło się jeszcze „CKM” (45 014 egz.; w dół o 14,06 proc.), które rok wcześniej było drugie.

Natomiast największy spadek odnotowało tutaj „Logo” - było to 29,41 proc. do 21 724 egz.

Wirtualnemedia.pl

grudzień

ZKDP

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Playboy

99 780

57 997

57 997

75 000

46 282

46 252

Men's Health Edycja Polska

97 300

49 843

49 843

98 080

53 659

53 659

CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny

80 000

45 014

45 014

79 918

52 378

52 378

Logo

71 000

23 485

21 724

73 000

32 536

30 774

Wirtualnemedia.pl

Forbes. Profit

42 600

25 642

22 239

46 996

28 240

25 394

Sukces

23 285

13 267

12 217

38 205

28 065

12 068

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” na czele pism męskich w 2014 roku, „CKM” ostro w dół

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ABC
W MensHealth, Playboyu i Logo jest co poczytać. W CKM już nie. Nie dziwią zabiegi z jaokiem z pyta.pl i krytykiem, który został ich najnowszym felietonistą. Ratujmy co się da - jak w piosence :)
0 0
odpowiedź
User
Kto wykańcza dziennikarstwo?
Czytać? Niech się najpierw redaktorzy tych pism nauczą pisać, bo czas żerowania na darmowych studentach i robienia w konia dziennikarzy na śmieciówkach już się skończył. Honoraria za artykuły w tych pismach w ciągu ostatnich kilku lat zmniejszono o jakieś 50-70 procent, więc co się dziwić, że proporcjonalnie sprzedaż spada!
0 0
odpowiedź
User
dedd
magazyny onanistów tracą czytelników ?
0 0
odpowiedź