SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Microsoft pozostawi więcej pieniędzy w kieszeniach deweloperów, dostaną 95 procent ze sprzedaży aplikacji

Koncern Microsoft zapowiedział, że deweloperzy aplikacji oferowanych w sklepie Windows Store będą otrzymywać 95 proc. przychodów czerpanych z tej platformy. Do tej pory Microsoft od każdej sztuki sprzedanej aplikacji pobierał prowizję w wysokości 30 proc.

Zmiany zapowiedziane przez Microsoft podczas konferencji Build 2018 będą dotyczyć jedynie aplikacji nie będących grami, bowiem w wypadku sprzedaży i podziału dochodów z gier sytuacja pozostanie bez zmian – Microsoft nadal będzie pobierał 30 procent przychodów.

Obecnie twórcy aplikacji sprzedający je w sklepie Windows Store muszą zapłacić Microsoftowi 30 proc. przychodów w wypadku aplikacji pozbawionej subskrypcji oraz 15 proc. przy aplikacjach z wbudowanym abonamentem lub mechanizmem wewnętrznych zakupów.

Teraz Microsoft postanowił zmienić swój system. Zgodnie z zapowiedzią deweloperzy będą mogli zatrzymać 95 proc. przychodów uzyskiwanych ze sprzedaży programów spoza segmentu gier komputerowych. Zmiany mają dotyczyć aplikacji przeznaczonych na platformy Windows 10, Windows 8.x, Windows Phone 8.x i Windows Mixed Reality.

W wypadku gdy konkretna aplikacja będzie promowana w Windows Store jej twórcy zapłacą Microsoftowi 15 proc. przychodów. Koncern nie sprecyzował na razie kiedy zapowiedziane zmiany wejdą w życie, jednak po ich wprowadzeniu system rozliczeń w Windows Store będzie dla deweloperów bardziej korzystny niż w wypadku platformy Google Play czy App Store, na których mogą zatrzymać dla siebie 70 proc. zarobionych pieniędzy.

Dołącz do dyskusji: Microsoft pozostawi więcej pieniędzy w kieszeniach deweloperów, dostaną 95 procent ze sprzedaży aplikacji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl