2,1 mln widzów serialu „Młody Piłsudski”. TVP1 liderem
Nowy historyczny serial „Młody Piłsudski” ogląda średnio 2,10 mln osób, o 620 tys. tys. widzów mniej niż siódmą edycję „Blondynki” pokazywaną rok temu w tym paśmie. Produkcja daje TVP1 pozycję lidera całego rynku telewizyjnego.
Misyjny serial „Młody Piłsudski” nadawany jest na antenie Jedynki w niedziele o godz. 20.15, począwszy od 8 września 2019 roku (regularna emisja wystartowała od drugiego odcinka - pilot pokazano 11 listopada o 20.20). Po trzech pierwszych odcinkach średnia oglądalność produkcji wyniosła 2,10 mln widzów. Przełożyło się to na 12,78 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 9,02 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,15 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Największą popularnością do tej pory cieszył się drugi odcinek serii. Przyciągnął on uwagę 2,42 mln osób.
Dla porównania, pokazywaną w grudniu ub.r. w tym paśmie siódmą edycję „Blondynki” oglądało o 620 tys. widzów więcej. Pierwszy trzy odcinki serialu śledziło wówczas średnio 2,72 mln osób, a udział TVP1 wynosił 16,26 proc. w grupie 4+, 7,93 proc. w 16-49 i 10,94 proc. w 16-59.
TVP1 w paśmie emisji serialu jest liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje TVN nadający w tym czasie „MasterChefa” i film fabularny, co przekłada się na 10,81 proc. udziału. „Wielką czwórkę” uzupełniają: Polsat (9,22 proc.) i TVP2 (5,76 proc).
Wśród widzów w grupie 16-49 TVP1 jest wiceliderem, ale w grupie 16-49 stacja zajmuje miejsce trzecie.
„Młody Piłsudski” opowiada o grupie spiskowców walczących z caratem na przełomie XIX i XX wieku. Głównym bohaterem jest młody Józef Piłsudski, jego rodzina i najbliżsi przyjaciele - późniejsi premierzy i prezydenci. Akcja serialu toczy się w Wilnie, Petersburgu, Łodzi, Warszawie i Krakowie.
W rolę Józefa Piłsudskiego wciela się Grzegorz Otrębski. Obok niego w produkcji pojawiają się m.in.: Marek Kalita (ojciec), Urszula Grabowska (matka), Ewa Wencel (ciotka Stefa), Sebastian Cybulski (brat), Jan Englert (Car Aleksander II), a także Roman Gancarczyk.
„Młody Piłsudski” to koprodukcja TVP i Filmoteki Narodowej - Instytutu Audiowizualnego. Serial dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Producentem artystycznym jest Jarosław Sokół. Razem z Ewą Wencel są współautorami scenariusza, który wyreżyserował Jarosław Marszewski.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,73 proc.
Dołącz do dyskusji: 2,1 mln widzów serialu „Młody Piłsudski”. TVP1 liderem