SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

2,1 mln widzów serialu „Młody Piłsudski”. TVP1 liderem

Nowy historyczny serial „Młody Piłsudski” ogląda średnio 2,10 mln osób, o 620 tys. tys. widzów mniej niż siódmą edycję „Blondynki” pokazywaną rok temu w tym paśmie. Produkcja daje TVP1 pozycję lidera całego rynku telewizyjnego.

Grzegorz Otrębski; fot. Telewizja PolskaGrzegorz Otrębski; fot. Telewizja Polska

Misyjny serial „Młody Piłsudski” nadawany jest na antenie Jedynki w niedziele o godz. 20.15, począwszy od 8 września 2019 roku (regularna emisja wystartowała od drugiego odcinka - pilot pokazano 11 listopada o 20.20). Po trzech pierwszych odcinkach średnia oglądalność produkcji wyniosła 2,10 mln widzów. Przełożyło się to na 12,78 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 9,02 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,15 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Największą popularnością do tej pory cieszył się drugi odcinek serii. Przyciągnął on uwagę 2,42 mln osób.

Dla porównania, pokazywaną w grudniu ub.r. w tym paśmie siódmą edycję „Blondynki” oglądało o 620 tys. widzów więcej. Pierwszy trzy odcinki serialu śledziło wówczas średnio 2,72 mln osób, a udział TVP1 wynosił 16,26 proc. w grupie 4+, 7,93 proc. w 16-49 i 10,94 proc. w 16-59.

TVP1 w paśmie emisji serialu jest liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje TVN nadający w tym czasie „MasterChefa” i film fabularny, co przekłada się na 10,81 proc. udziału. „Wielką czwórkę” uzupełniają: Polsat (9,22 proc.) i TVP2 (5,76 proc).

Wśród widzów w grupie 16-49 TVP1 jest wiceliderem, ale w grupie 16-49 stacja zajmuje miejsce trzecie.

„Młody Piłsudski” opowiada o grupie spiskowców walczących z caratem na przełomie XIX i XX wieku. Głównym bohaterem jest młody Józef Piłsudski, jego rodzina i najbliżsi przyjaciele - późniejsi premierzy i prezydenci. Akcja serialu toczy się w Wilnie, Petersburgu, Łodzi, Warszawie i Krakowie.

W rolę Józefa Piłsudskiego wciela się Grzegorz Otrębski. Obok niego w produkcji pojawiają się m.in.: Marek Kalita (ojciec), Urszula Grabowska (matka), Ewa Wencel (ciotka Stefa), Sebastian Cybulski (brat), Jan Englert (Car Aleksander II), a także Roman Gancarczyk.

„Młody Piłsudski” to koprodukcja TVP i Filmoteki Narodowej - Instytutu Audiowizualnego. Serial dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Producentem artystycznym jest Jarosław Sokół. Razem z Ewą Wencel są współautorami scenariusza, który wyreżyserował Jarosław Marszewski.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,73 proc.

Dołącz do dyskusji: 2,1 mln widzów serialu „Młody Piłsudski”. TVP1 liderem

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hehe
HaHa! Lider! Dobre.... :D
odpowiedź
User
Marlena
No proszę, premiery TVPis biją na głowę premiery tefałenu! BRAWO!
odpowiedź
User
Ja_2019
Marlenko bije wśród dziadków oglądających tv. W komercyjnej TVP 1 na 3 miejscu tak więc sorry Gregory. 🤣
odpowiedź