Mniej na reklamy w dziennikach. „Fakt” z największym spadkiem, w górę „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu” (TOP 10)
W 2015 roku cennikowa wartość reklam w dziennikach była niższa o ok. 1 proc. w stosunku do 2014 roku. Z czołówki tytułów o największych przychodach tylko trzy zarobiły więcej: „Rzeczpospolita”, „Puls Biznesu” i „Nasze Miasto”. Najbardziej spadły wpływy „Faktu”.
Cennikowo dzienniki zarobiły w 2015 roku na publikowaniu reklam nieco ponad 1,6 mld zł. Było to 0,8 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie cen netto, bez rabatów).
Najwięcej na reklamach zarobiła, podobnie jak wcześniej, „Gazeta Wyborcza” (Agora) - jej przychody wyniosły w ub.r. 420,3 mln zł. Było to jednak 3,3 proc. mniej niż rok wcześniej.
W największym stopniu spadły jednak wpływy z reklam „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), bo o 6,7 proc. w skali roku, do poziomu 175,7 mln zł. O 4,2 proc. mniej przeznaczyli reklamodawcy na promocję na łamach dziennika „Polska” (Polska Press Grupa), wydając w tym tytule 225,4 mln zł.
Przychody z reklam „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) spadły w 2015 roku o 0,6 proc., do 61,2 mln zł, a „Super Expressu” (ZPR) -o 0,2 proc., do 127,6 mln zł.
Największy wzrost wpływów z reklam miał „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - zarobił 22,9 proc. więcej rok do roku, 35,3 mln zł. Znacznie więcej zarobiła też w 2015 roku – w porównaniu z rokiem 2014 - „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication). Przychody z reklam tego dziennika wzrosły o 19,1 proc., do 109,7 mln zł.
O 9 proc. wzrosły natomiast przychody z reklam „Naszego miasta” - do 31,6 mln zł.
Cennikowe wpływy reklamowe dzienników |
|||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
2014 |
2015 |
zmiana proc. |
GAZETA WYBORCZA |
434 560 631 zł |
420 253 315 zł |
-3,3 |
POLSKA |
235 197 158 zł |
225 375 479 zł |
-4,2 |
FAKT |
188 258 551 zł |
175 717 055 zł |
-6,7 |
SUPER EXPRESS |
127 808 487 zł |
127 604 201 zł |
-0,2 |
RZECZPOSPOLITA |
92 044 076 zł |
109 653 858 zł |
19,1 |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA |
61 542 423 zł |
61 185 466 zł |
-0,6 |
METRO / METROCAFE.PL |
103 991 129 zł |
97 370 492 zł |
-6,4 |
PULS BIZNESU |
28 757 570 zł |
35 345 949 zł |
22,9 |
NASZE MIASTO |
28 985 346 zł |
31 606 665 zł |
9 |
razem |
1 620 362 852 zł |
1 607 758 563 zł |
-0,8 |
Dołącz do dyskusji: Mniej na reklamy w dziennikach. „Fakt” z największym spadkiem, w górę „Rzeczpospolita” i „Puls Biznesu” (TOP 10)