Multimedia Polska chce zwiększyć tempo akwizycji i budowania sieci
Multimedia Polska, trzeci w Polsce operator telewizji kablowej, chce w ciągu 2 kolejnych lat zwiększyć tempo dokonywanych akwizycji i budowy własnej sieci, poinformował prezes Andrzej Rogowski w wywiadzie dla agencji ISB. Firma chce do końca 2010 roku mieć ok. 35% rynku telewizji kablowej i być jej największym dostawcą.
"Prowadzimy zaawansowane rozmowy i do końca roku powinniśmy sfinalizować jedną, lub dwie istotne akwizycje" - powiedział ISB Rogowski. W połowie lipca spółka kupiła 15 sieci telewizji kablowych za 40,87 mln zł brutto (33,5 mln plus VAT).
Rogowski podkreśla, że spółkę stać na sfinansowanie planowanych akwizycji w oparciu o własne środki lub kredyt bankowy. "Utrzymujemy w tej chwili poziom zadłużenia na bardzo konserwatywnym poziomie 1xEBITDA, poziom akceptowany przez banki jest sześcio-, siedmiokrotnie wyższy" - powiedział Rogowski.
Multimedia Polska mogą dokonywać kolejnych przejęć na terenie całej Polski, przy czym warunkiem jest to, żeby spółka mogła w ciągu 6-12 miesięcy przyłączyć kupione sieci do własnej sieci szkieletowej.
Prezes Multimedia Polska nie wyklucza jednak, że w dalszej perspektywie spółka będzie próbować zdobyć kolejne środki na giełdzie dzięki emisji nowych akcji. "To jest możliwe, ale tylko w sytuacji, kiedy będziemy finansować dużą transakcję o strategicznym znaczeniu dla firmy" - powiedział Rogowski.
W tym roku firma chce zainwestować 30 mln zł na rozbudowę własnej sieci. Spółka rozpoczęła rozbudowywanie sieci w miastach, w których nie posiadała własnej infrastruktury: Tarnowie, Pruszkowie i Hajnówce. Wejście na rynek tarnowski ułatwia posiadanie przez spółkę światłowodu łączącego Brzesko, Dębicę i Mielec z Tarnowem, co umożliwia szybkie włączenie sieci do ogólnopolskiego szkieletu Multimedia Polska.
Według Rogowskiego, w kolejnych latach roczne nakłady na rozbudowę sieci mogą wynieść 60-90 mln zł.
W kwietniu firma podjęła decyzję o budowie własnej sieci sprzedaży, która rozpoczęła działalność w lipcu.
"To efekt tego, że na początku roku nasze wyniki sprzedaży były gorsze od planowanych. Obecnie plany sprzedaży na sierpień i wrzesień są wyższe niż na cały I kwartał. Ostatecznie kryzys, który przeszliśmy, powinien nam wyjść na dobre" - powiedział Rogowski.
W I połowie 2007 roku grupa Multimedia Polska miała 28,76 mln zł zysku wobec 25,61 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 202,43 mln zł wobec 186,71 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska chce zwiększyć tempo akwizycji i budowania sieci