MySpace będzie sprzedawać muzykę
MySpace, największy portal społecznościowy na świecie, rozpocznie internetową dystrybucję muzyki. Serwis podpisał właśnie w tej sprawie umowy z trzema największymi wytwórniami muzycznymi.
MySpace podpisał umowy z trzema dużymi wytwórniami muzycznymi: Universal Music Group, Sony BMG Music Entertainment i Warner Music, które na mocy porozumienia uzyskały mniejszościowe udziały w nowym przedsięwzięciu portalu. Przy okazji zakończono trwający od 2 lat spór portalu z Universal Music dotyczący naruszenia praw autorskich - MySpace zdecydował się zapłacić firmie muzycznej 100 mln dolarów odszkodowania. Jednocześnie szef serwisu przyznał, że prowadzi rozmowy z innymi wytwórniami, a także firmami zajmującymi się dystrybucją biletów na koncerty po to, że by móc w swojej witrynie sprzedawać również wejściówki na wydarzenia związane z muzyką.
Na razie oprócz dotychczas już dostępnej funkcji odsłuchiwania wybranych piosenek, pojawi się możliwość ich kupienia w formacie mp3. MySpace wchodzi w ten sposób na rynek internetowej dystrybucji muzyki zdominowany przez serwis iTunes, z którego internauci pobierają ok. 70% płatnych plików muzycznych. Jednak w odróżnieniu do tego portalu, MySpace będzie sprzedawał pliki kompatybilne z różnymi urządzeniami do ich odtwarzania, a nie wyłącznie - jak robi to iTunes - z iPodami.
Chris De Wolfe, szef wykonawczy serwisu, ujawnił, że sprzedaż rozpocznie się w ciągu najbliższych 3-4 miesięcy, a jej dokładny termin zależy od zakończenia ustaleń z reklamodawcami. Obecnie na MySpace znajduje się ok. 30 mln profili użytkowników, z czego 5 mln należy do wykonawców muzycznych, którzy umieszczali na stronie swoje piosenki, żeby je popularyzować. - Teraz witryna przekształca się z medium promocyjnego na medium komercyjne - dodał Amit Kapur, chief operating officer serwisu.
Dołącz do dyskusji: MySpace będzie sprzedawać muzykę