Najlepsze polskie marki
Superbrands Polska m.in. dla: Gazety Wyborczej, RMF FM, TVP, Onet.pl. Twój Styl i Ery
1 lutego br. w Auli Politechniki Warszawskiej odbyła się uroczysta Gala podsumowująca pierwszą edycję projektu Superbrands Polska - konkursu, którego celem jest wyłonienie najsilniejszych marek na polskim rynku. W trakcie uroczystości nagrodzone zostały zwycięskie marki oraz miała miejsce premiera pierwszego polskiego albumu Superbrands. Albumy Superbrands nazywane są przez media "biblią brandingu".
Łącznie podczas gali rozdano 24 złote statuetki w 12 kategoriach. Wśród laureatów dominowały marki polskie, których było aż 17.
I. Handel i Restauracje
A.Blikle
McDonald's
II. Logistyka, transport, usługi
LOT
III. Media (media drukowane)
"Gazeta Wyborcza"
"Twój Styl" - nagroda specjalna
III. Media (media elektroniczne)
Onet.pl
RMF FM
TVP
IV. Motoryzacja
Mercedes-Benz
Orlen
V. Napoje alkoholowe
Żywiec
V. Napoje bezalkoholowe
Coca-Cola
VI. Sport, rekreacja, rozrywka
Disney
VII. Technologie
Era
Sony.
Nagrode honorow± otrzymał Leszek Balcerowicz, która jest wyrazem uznania jurorów "dla autora Planu Balcerowicza, dzięki któremu polskie marki mogą skutecznie konkurować z najsilniejszymi markami międzynarodowymi, na polskim rynku".
Jak podaje "Gazeta Wyborcza" Superbrands nie ma nic wspólnego z wyceną marek. Według Niny Kowalewskiej-Motlik, szefowej agencji New Communications organizującej konkurs, chodził w nim "bardziej o zespół skojarzeń i emocji, który wywołuje brzmienie lub wygląd danej marki". Każdy z 21 członków tzw. Rady Marek, w której znaleźli się szefowie spółek, organizacji gospodarczych, firm badawczych, agencji reklamowych i dziennikarze, mógł przyznać każdej z marek od 1 do 20 punktów. Lista ocenianych marek powstała w firmie SMG/KRC A Millward Brown Company i zawierała 1,2 tys. nazw.
Superbrands to niezależna organizacja, która działa od ponad 10 lat, obecnie już w 41 krajach.
Jej zadaniem jest promowanie i nagradzanie silnych marek na poszczególnych rynkach. Organizacja rozpowszechnia ideę "brandingu" poprzez wydawanie albumów przedstawiających opis sukcesu (studium przypadku) najmocniejszych na danym rynku brandów.
Marki, które znalazły się w "biblii brandingu" wyłaniane są w kilku etapach przez Radę Marek. W skład pierwszej polskiej Rady Marek weszły niezależne autorytety ze świata biznesu, reklamy i mediów:
Piotr Aleksandrowicz, Redaktor Naczelny - Businessweek Polska
Henryka Bochniarz, Prezes Zarządu - Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych
Miroslaw Boruc, Prezes Zarządu - Fundacja Promocja Polska - Instytut Marki Polskiej
Adam Dyszyński, Dyrektor Generalny - Heinz Polska
Jacek Dzierwa, Prezes Zarządu - Pro Marka
Jarosław Filipek, Prezes Zarządu - Codes
Tomasz Gryżewski, Dyrektor ds. korporacyjnych - PKN Orlen
Paweł Kastory, Prezes Zarządu - DDB Warszawa, Stowarzyszenie Agencji Reklamowych
Grzegorz Kiszluk, Redaktor Naczelny - Brief
Nina Kowalewska - Motlik, Prezes Zarządu - New Communications
Paweł Kowalewski, Prezes Zarządu - IAA
Krzysztof Kruszewski, Prezes Zarządu - SMG/KRC
Aleksander Krzyżowski, Dyrektor Generalny - Pro Marka
Vadim Makarenko, Dziennikarz - Gazeta Wyborcza
Krzysztof Najder, Partner - Stratosfera
Marian Owerko, Prezes Zarządu - Uno Fresco Tradex
Wojciech Romański, Redaktor Naczelny - Businessman Magazine
Waldemar Tevnell, Prezes Zarządu - Bonnier BusinessPolska
Anna Zakrocka, Szef Zespołu Znaków Towarowych - Patpol
Andrzej Zdebski, Prezes Zarządu - Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych
Jarosław Ziębiński, Prezes Zarządu - Leo Burnett Polska
Skład Rady Marek akceptuje Superbrands w Londynie. Rada Marek została zaproszona według klucza profesjonalizmu.
Dołącz do dyskusji: Najlepsze polskie marki