SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nastroje konsumentów odporne na kryzys

W sierpniu br. odnotowano niewielkie pogorszenie nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca - podał GUS.

 „Zawirowania na rynkach finansowych, czy spadek tempa wzrostu gospodarczego w krajach europejskich, w drugim kwartale, nie miały większego wpływu na nastroje konsumentów. Dalej deklarują oni, że będą wydawali tyle, co do tej pory” – ocenia dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka PKPP Lewiatan.

„Co prawda więcej gospodarstw domowych niż w ostatnich trzech miesiącach uważa, że ich sytuacja się pogorszy w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a prawie 15 proc. więcej jest przekonanych, że pogorszy się też kondycja gospodarki, to jednak nie zmienił się odsetek gospodarstw, które deklarują konieczność oszczędzania, co jest niezmiernie ważne z punktu widzenia decyzji konsumpcyjnych. Obawiając się wzrostu bezrobocia  badani deklarują jednocześnie, że będzie to miało relatywnie niewielki wpływ na ich osobistą sytuację finansową. To dobrze rokuje konsumpcji w przyszłości, ponieważ najważniejsze z punktu widzenia wzrostu gospodarczego jest to, jak gospodarstwa domowe postrzegają swoją sytuację i jak może ona przełożyć się na ich skłonność do zakupów. Z tego punktu widzenia konsumpcja indywidualna będzie dalej najważniejszym motorem wzrostu PKB w drugiej połowie roku” – dodaje Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.

Dołącz do dyskusji: Nastroje konsumentów odporne na kryzys

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl