Nestlé zwiększa budżet marketingowy o połowę
Gigant spożywczy Nestlé w tym roku wyda na marketing o 50 proc. większą sumę niż w 2023 – powiedziała w podcaście IAA Power Hour Jolanta Borowska, head of marketing & consumer communication w Nestlé CEE.
Jolanta Borowska opowiedziała w podcaście IAA Power Hour o innowacyjnym modelu współpracy Nestlé z domem mediowym, w którym wynagrodzenie agencji poza prowizją i bonusem zawiera także dodatkowy element premiujący jakość.
Zobacz: Rafał Wróblewski business executive officerem w Nestlé Waters
Rosną wydatki na marketing
Ekspertka powiedziała, że po ostatnich dwóch trudnych latach, Nestlé zwiększy wydatki na marketing.
- Z perspektywy producentów – w 2024 roku będziemy w nowej rzeczywistości. Ostatnie dwa lata to była walka z niepewnością gospodarczą, ogromną inflacją i tym, co szczególnie bolesne dla marketingowców – w wielu przypadkach cięcia budżetów marketingowych. To jak się rysuje rok 2024 i 2025, to większa stabilizacja i co za tym idzie, większy optymizm i budżety – powiedziała Jolanta Borowska. - Nestlé w krajach Europy Środkowo-Wschodniej w pierwszej połowie 2024 zainwestujemy w media o ponad 50 proc. niż w ubiegłym roku. Ten powiew optymizmu, powrotu do koncentracji na konsumencie, będzie widoczny – dodaje.
W ocenie szefowej marketingu Nestlé, rosnące budżety wiążą się dla marek z ich mądrzejszym planowaniem.
- To będzie rok, któremu przyświecać będzie z jednej strony ROI – większa efektywność – z drugiej kreatywność – prognozuje Jolanta Borowska.
Wydatki marketingowe Nestlé w Polsce w mediach tradycyjnych (bez internetu) w 2023 roku wyniosły 286,2 mln zł – wynika z danych Kantar Media, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Z tej kwoty 272 mln zł wydano na reklamę telewizyjną (kwoty na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów).
Zobacz: 12 mld zł na reklamy. Internet urósł trzy razy mocniej od telewizji
W dyskusji IAA Power Hour, moderowanej przez Dorotę N. Haller - client solutions director, Ringier Axel Springer Polska, udział wzięli obok Jolanty Borowskiej, Wojciech Borowski - Group CEO, McCann Poland, Rafał Drzewiecki - country manager, TikTok CE oraz Paweł Tyszkiewicz - dyrektor zarządzający SAR.
Tematem rozmowy były najważniejsze wyzwania i trendy w komunikacji marketingowej 2024. Zdaniem uczestników podcastu, kreatywność i efektywność oraz odpowiedzialne podejście do komunikacji marketingowej będą dominującymi trendami w bieżącym roku, a polski rynek traktowany będzie przez multiregionalne marki jako istotny wehikuł wzrostu.
Dołącz do dyskusji: Nestlé zwiększa budżet marketingowy o połowę