SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix i Player ze spadkami, HBO GO wyprzedziło TVP VOD (top10 serwisów VoD)

W kwietniu br. większość czołowych serwisów VoD zanotowała spadki odwiedzalności. Natomiast HBOGO.pl dzięki sporemu wzrostowi wyprzedziło TVP VOD, dużo zyskały Canalplus.com i Prime Video. Liderem pozostaje Netflix przed Playerem i CDA Premium.

Według danych z badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w kwietniu br. przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 5,93 mln polskich internautów, co przełożyło się na 20,33 proc. zasięgu.

Player.pl (TVN Grupa Discovery) miał 3,68 mln użytkowników i 12,6 proc. zasięgu, a CDA Premium - 3,57 mln odwiedzających i 12,22 proc. zasięgu.

Wszystkie te serwisy są w pełni odpłatne, Player.pl na taki model przeszedł w połowie br. Regularne wyniki dotyczące liczby subskrybentów w Polsce publikuje jedynie notowany na warszawskiej giełdzie wydawca CDA Premium. Na koniec marca platforma miała 349,2 tys. subskrybentów, wobec 348,5 tys. na koniec grudnia ub.r. i 266,3 tys. na koniec marca ub.r.

HBOGO.pl odwiedziło 2,8 mln internautów (co dało 9,6 proc. zasięgu), TVP VOD działający jako sekcja portalu TVP.pl - 2,52 mln (8,64 proc. zasięgu), a dział VoD na WP.pl - 2,42 mln (8,31 proc.).

W dwóch ostatnich serwisach większość treści można oglądać za darmo. Tak samo jest w zajmujących kolejne pozycje Ipla.tv (Cyfrowy Polsat), która miała w kwietniu 1,95 mln użytkowników i 6,7 proc. zasięgu, oraz vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) z 1,34 mln odwiedzających i 4,6 proc.

Czołową dziesiątkę zamykają dwie platformy subskrypcyjne. Uruchomiony przez rokiem Canalplus.com zanotował 1,32 mln użytkowników i 4,54 proc. zasięgu, a należący do Amazona Primevideo.com przyciągnął 1,02 mln polskich internautów, co dało 3,5 proc. zasięgu.

W porównaniu z marcem br. (przed rokiem nie realizowano jeszcze badania Mediapanel) przeglądarkowy Netflix stracił 926,6 tys. polskich internautów, co oznacza 13,5 proc. w dół. Na Playerze ubyło 465,9 tys. użytkowników (11,2 proc.), a na CDA Premium - 213,2 tys. (5,6 proc.).

TVP VOD zanotowało spadek o 510,6 tys. odwiedzających (15,8 proc.), przez co zostało wyprzedzone przez HBOGO.pl, który zyskał 365,5 tys. użytkowników (15 proc.).

Procentowo jeszcze większe wzrosty osiągnęły Canalplus.com (o 421,8 tys. internautów, czyli 46,8 proc.) i Primevideo.com (o 356,4 tys., 53,6 proc.).

Za to w dziale VoD WP.pl ubyło 152,3 tys. użytkowników (5,9 proc.), na Ipla.tv - 165,9 tys. (7,8 proc.), a na vod.pl - 113,4 tys. (7,8 proc.).

Dołącz do dyskusji: Netflix i Player ze spadkami, HBO GO wyprzedziło TVP VOD (top10 serwisów VoD)

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Omg
Kiedy Ipla połączy się z Playerem!
0 0
odpowiedź
User
ciekawe
Kiedy Ipla połączy się z Playerem!

Po co mieliby? To tak jakby Netflix miałby się połączyć z Amazon Prime... Player za dobre wyniki robi.
0 0
odpowiedź
User
Janusz
Kiedy Ipla połączy się z Playerem!

Po co mieliby? To tak jakby Netflix miałby się połączyć z Amazon Prime... Player za dobre wyniki robi.
Player najlepsze wyniki robi w wypowiedziach dyrektorów TVN. A ja dyrektorem nie jestem i wiem, że rzeczywistość wygląda inaczej a Player chciałby zarabiać tyle co Ipla.
0 0
odpowiedź