New York Times Company ze stratą i mniejszymi przychodami z reklam, rośnie liczba subskrybentów
W II kwartale 2016 roku wydawca dziennika „The New York Times” zanotował stratę netto na poziomie 500 tys. dolarów. O 12 procent spadły przychody z reklam, o 51 tys. wzrosła za to liczba płatnych subskrypcji internetowych.
Według komunikatu w raportowanym przez New York Times Co. kwartale przychody wydawnictwa wyniosły 373 mln dol., co oznacza nieznaczny 3-procentowy spadek rok do roku. Z drugiej strony firma zanotowała 500 tys. dol. straty netto w porównaniu z 16 mln dol. zysku w porównywalnym okresie ub.r.
W raporcie podkreślono, że główną przyczyną strat były wydatki związane z zamknięciem redakcji „The New York Times” w Paryżu, a także spadki przychodów reklamowych o 12 proc. W wypadku drukowanego wydania przychody z reklam zmniejszyły się o 14, a w internecie - o 7 proc.
Wydawca „The New York Times” poinformował, że o 6 proc. zmalała sprzedaż drukowanej gazety, natomiast o 15 proc. zwiększyły się przychody z internetowych subskrypcji osiągając poziom 56 mln dol. Dodatkowo w II kwartale br. o 51 tys. wzrosła liczba czytelników płacących za treści w internecie, obecnie jest ich ponad 1,4 mln.
Dołącz do dyskusji: New York Times Company ze stratą i mniejszymi przychodami z reklam, rośnie liczba subskrybentów