"Newsweek" traci czytelników, "Sieci" przed "Do Rzeczy" a “Uważam Rze” na ostatnim miejscu
W kwietniu br. “Uważam Rze” po raz pierwszy w historii zanotowało niższą sprzedaż ogółem niż także wydawany przez Gremi Media “Przekrój”. Liderem wśród tygodników opinii pozostał “Gość Niedzielny”, a większość tytułów zanotowała spadki sprzedaży.
Niezmiennie najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w Polsce pozostaje katolicki “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). W kwietniu br. jego sprzedaż ogółem zmalała jednak o 4,8 proc. i wyniosła 146 189 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Na drugim miejscu pozostała “Polityka” (Polityka). W czwartym miesiącu br. jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 131 889 egz. po spadku o 4,6 proc.
Trzecia pozycja należała do tygodnika “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy zmalał o 7,7 proc. do 118 237 egz. Tytuł ten zanotował spadek sprzedaży po raz pierwszy od wielu miesięcy. Jednak to właśnie pod koniec marca ub.r. redaktorem naczelnym tego tytułu został Tomasz Lis, a jego sprzedaż zaczęła gwałtownie rosnąć (więcej na ten temat). Dodatkowo w kwietniu ub.r. “Newsweek” był wspierany kampanią billboardową z udziałem nowego naczelnego.
Kolejne miejsca zajęły dwa tygodniki konserwatywne, będące na rynku od kilku miesięcy. Na czwartej lokacie znalazł się kierowany przez Jacka Karnowskiego magazyn “Sieci” (Fratria) ze sprzedaż ogółem na poziomie 103 712 egz. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny “Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego naczelnym jest Paweł Lisicki. Jego wynik uplasował się na poziomie 97 371 egz.
- Wynik “Sieci” za kwiecień oceniamy jako bardzo dobry, zwłaszcza, że nasza przewaga nad bezpośrednią konkurencją powiększyła się - mówi nam Jacek Karnowski. - Stale pracujemy nad poprawą strony graficznej, i również na tym polu zyskujemy przewagę. Planujemy również intensywne działania reklamowe, by poprawić nasze wyniki w tych obszarach, w których widzimy rezerwy - zapowiada Karnowski.
Największy spadek w kwietniu br. zanotował kierowany przez Jana Pińskiego tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 87,6 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 17 880 egz., a tytuł znalazł się już na ostatnim miejsce zestawienia tygodników (rok wcześniej był drugi).
“URze” zanotowało po raz pierwszy w historii niższy średni miesięczny wynik sprzedażowy niż także należący do Gremi Media tygodnik “Przekrój”. Sprzedaż ogółem tego tytułu zmalała o 18,4 proc. i wyniosła 18 360 egz.
W związku z bardzo słabymi wynikami sprzedaży “Urze” wydawnictwo zdecydowała o zmianie pozycjonowaniu tygodnika w stronę pisma dla przedsiębiorców prowadzących małe i średnie firmy. - Liczmy, że wprowadzone zmiany wpłyną na poprawę wyników sprzedaży tytułu - mówi nam Eryk Kłoptowski, rzecznik prasowy Grupy Gremi.
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
|||||
ZKDP |
2013 |
2012 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. Płatne |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. Płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
200 495 |
146 839 |
146 189 |
207 082 |
154 514 |
153 506 |
Polityka |
187 750 |
131 889 |
131 889 |
198 000 |
138 254 |
138 254 |
Newsweek Polska |
181 945 |
124 887 |
118 237 |
182 815 |
151 813 |
128 157 |
Sieci |
208 750 |
103 722 |
103 712 |
- |
- |
- |
Tygodnik Do Rzeczy |
201 250 |
106 871 |
97 371 |
- |
- |
- |
Wprost |
158 000 |
137 473 |
66 157 |
172 500 |
132 196 |
74 954 |
Gazeta Polska |
136 641 |
63 997 |
63 418 |
137 079 |
69 345 |
68 714 |
Przegląd |
56 200 |
19 813 |
19 813 |
60 925 |
22 643 |
22 643 |
Przekrój |
45 856 |
23 705 |
18 360 |
56 175 |
28 310 |
22 500 |
Tygodnik Powszechny |
42 000 |
20 948 |
17 920 |
38 149 |
25 061 |
17 466 |
Uważam Rze |
46 277 |
18 265 |
17 880 |
234 959 |
145 021 |
144 534 |
Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej w kwietniu 2013 roku liderem tradycyjnie był „Tygodnik Angora” (Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 7,3 proc. do 328 405 egz. Z kolei średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Forum” (Polityka) zmniejszyła się o 18,1 proc. do 13 665 egz. Od końca kwietnia br. magazyn ten jest dwutygodnikiem, a pierwszy numer wydany w tym cyklu wydawniczym sprzedał się w liczbie 24 tys. egz. (więcej na ten temat).
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
|||||
ZKDP |
2013 |
2012 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. Płatne |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. Płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora |
492 312 |
328 405 |
328 405 |
543 634 |
354 291 |
354 291 |
Forum |
27 500 |
13 665 |
13 665 |
29 717 |
16 686 |
16 686 |
W kwietniu 2013 roku w porównaniu do marca br. największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 15,2 proc., zanotował “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), a najwięcej zyskała “Gazeta Polska” (4,6 proc.). Wynik sprzedażowy magazynu “Sieci” zmalał o 0,2 proc., a “Tygodnika Do Rzeczy” - o 4,9 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
|||||
ZKDP |
kwiecień |
marzec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. Płatne |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. Płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
200 495 |
146 839 |
146 189 |
210 310 |
161 441 |
160 437 |
Polityka |
187 750 |
131 889 |
131 889 |
185 750 |
128 754 |
128 754 |
Newsweek Polska |
181 945 |
124 887 |
118 237 |
207 413 |
141 255 |
133 105 |
Sieci |
208 750 |
103 722 |
103 712 |
213 725 |
103 937 |
103 927 |
Tygodnik Do Rzeczy |
201 250 |
106 871 |
97 371 |
211 250 |
111 892 |
102 392 |
Wprost |
158 000 |
137 473 |
66 157 |
158 000 |
139 045 |
67 854 |
Gazeta Polska |
136 641 |
63 997 |
63 418 |
135 406 |
61 415 |
60 655 |
Przegląd |
56 200 |
19 813 |
19 813 |
60 900 |
19 296 |
19 296 |
Przekrój |
45 856 |
23 705 |
18 360 |
47 305 |
23 028 |
17 708 |
Tygodnik Powszechny |
42 000 |
20 948 |
17 920 |
38 600 |
23 933 |
21 129 |
Uważam Rze |
46 277 |
18 265 |
17 880 |
64 557 |
20 893 |
20 533 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
|||||
ZKDP |
kwiecień |
marzec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. Płatne |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. Płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora |
492 312 |
328 405 |
328 405 |
493 743 |
334 318 |
334 318 |
Forum |
27 500 |
13 665 |
13 665 |
28 375 |
13 934 |
13 934 |
Dołącz do dyskusji: "Newsweek" traci czytelników, "Sieci" przed "Do Rzeczy" a “Uważam Rze” na ostatnim miejscu
Nie ma żadnych szans.