Nielsen: telewizory HD coraz popularniejsze
W ciągu ostatniego roku wskaźnik penetracji telewizorów HD w amerykańskich gospodarstwach domowych zwiększył się prawie dwukrotnie.
Z badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen wynika, że na dzień 30 listopada bieżącego roku tego typu odbiorniki znajdowały się w 23,4 procenta domów w USA, w porównaniu z 12,8 procenta rok temu i 13,5 procenta na koniec roku 2007 - informuje serwis Adweek.
Spośród 18 największych lokalnych rynków analizowanych przez firmę badawczą, najwyższy wskaźnik penetracji HDTV odnotowano w Waszyngtonie D.C. (31,1 procenta), a następnie w Bostonie (30,5 procenta), Nowym Jorku (30,2 procenta), Seattle-Tacoma (29,8 procenta) oraz Filadelfii (29,1 procenta). Z kolei najgorzej pod tym względem wyglądała sytuacja w Detroit (20,9 procenta), Minneapolis-St. Paul (21,6 procenta) oraz Miami-Ft. Lauderdale (21,4 procenta).
Nielsen przypisuje rosnącą popularność telewizorów HD coraz niższym cenom tego typu odbiorników, coraz większej dostępności programów nadawanych w wysokiej rozdzielczości oraz zbliżającej się zmianie sygnału telewizyjnego z analogowego na cyfrowy (17 luty 2009).
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: Nielsen: telewizory HD coraz popularniejsze