NIK bada wydatki na kampanie informacyjne rządów PiS. Pod lupą m.in. akcja o 800+
Najwyższa Izba Kontroli uważa, że kancelaria premiera Mateusza Morawieckiego niecelowo i niegospodarnie wydała niemal 7 mln na kampanię w sprawie podwyżki świadczenia 500+ - podała w poniedziałek "Rzeczpospolita".
"Rzeczpospolita" w poniedziałkowym wydaniu informuje, że kampania #Rodzina800plus to niejedyna, do której zastrzeżenia ma NIK.
Jak wylicza izba, w 2023 roku KPRM zrealizowała łącznie dziesięć kampanii informacyjnych za kwotę 26,4 mln zł. "Kontrolerzy przeanalizowali pięć z nich, wartych 21,5 mln zł. Oprócz #Rodzina800plus nosiły nazwy #Niezakopane, #NoweKonkrety, #RządoweInwestycjeBliskoLudzi2023 i #TyDecydujesz" - informuje "Rz".
Zobacz: Fabryka Marketingu kupi reklamy w internecie do kampanii o podwyżce 500+
NIK sprawdza wydatki na akcje informacyjne rządu PiS
Zdaniem NIK w pięciu kampaniach "nie przeprowadzono ewaluacji pod kątem skuteczności i efektywności finansowej wykorzystywanych kanałów komunikacyjnych i instrumentów dotarcia do grup docelowych, co było działaniem nierzetelnym" - informuje dziennik. I zwraca uwagę, że “w dodatku w dwóch z tych kampanii KPRM miała zlecić spoty w stacjach telewizyjnych o znikomej widowni”.
Dołącz do dyskusji: NIK bada wydatki na kampanie informacyjne rządów PiS. Pod lupą m.in. akcja o 800+