SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nowe logo RMF FM i jej siostrzanych stacji. Zmiana po 12 latach

Od poniedziałku nieznacznie zmienione logotypy mają radio RMF FM oraz internetowa rozgłośnia RMF24. Nową wersję loga ma także platforma RMF ON oraz portal RMF24.pl.

- Od dzisiaj sukcesywnie wdrażamy odświeżone logotypy radia RMF FM, Radia RMF24 oraz portali RMF24.pl i RMF ON - powiedział nam w poniedziałek, 28 marca Krzysztof Głowiński, rzecznik Grupy RMF. Jak dodał, w styczniu taka zmiana miała miejsce w przypadku radia RMF Classic.

- W pierwszej kolejności zmiana nastąpiła na stronach internetowych i w aplikacjach. Wkrótce odświeżony zostanie także logotyp radia RMF MAXXX i Grupy RMF - zapowiada Głowiński. Przypomina także, że ostatnia zmiana logotypów rozgłośni Grupy RMF miała miejsce 12 lat temu.

Wtedy zmiana była związana z 20-leciem radia RMF FM. Na początku 2010 r. odświeżono logotypy nie tylko macierzystej stacji, ale także RMF MAXXX, RMF Classic i całej Grupy RMF. Przygotowała je agencja Studio Otwarte. Wówczas w przypadku dwóch pierwszych znaków graficznych zmieniono typografię, a w logach RMF MAXXX i RMF Classic zmniejszono człon "RMF" i umieszczono go na lewo i u góry względem zasadniczych nazw tych rozgłośni.

Teraz napis "RMF" niewiele różni się od poprzedniego. Nadal trzy litery w niebieskim kolorze znajdują się na żółtym tle i są lekko pochylone. Ale mają one bardziej kanciasty kształt niż poprzednio, gdy ich rogi były bardziej zaokrąglone.

Wraz z pojawieniem się w poniedziałek, 28 marca nowego logotypu internetowe radio RMF24 zmieniło swoją ramówkę. Wprowadzono więcej serwisów informacyjnych, nowe pasmo weekendowe, baza muzyczna została poszerzona o nowości i alternatywę oraz dodano dżingle z głosem Grzegorza Pawlaka.

RMF FM liderem rynku

W 2020 r. spółka Radio Muzyka Fakty Grupa RMF, nadawca RMF FM, zanotowała spadek przychodów o 16,9 proc. do 81,7 mln zł, a jej zysk netto poszedł w dół z 22,28 do 13,97 mln zł. W firmie było zatrudnionych na etacie średnio 109 osób, o sześć więcej niż w 2019 r.

Od wielu lat RMF FM jest zdecydowanie najpopularniejszą rozgłośnią w Polsce, ma ponad dwa razy wyższy wyniki niż zajmujące drugą pozycję Radio ZET.

Według badania Radio Track od grudnia 2021 r. do lutego 2022 r. Radio RMF FM miało 30,1 proc. udziału w rynku słuchalności wobec 29,5 proc. rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Nowe logo RMF FM i jej siostrzanych stacji. Zmiana po 12 latach

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
designer
Bardziej liftling. Szkoda, że zrezygnowali z poprzedniego kształtu F, teraz takie bezpłciowe... Radio Zet, swego czasu lepiej rozegrała rebranding
0 0
odpowiedź
User
Łoren z Buffetu
Bez smoczycy Matyldy to nie logo RMF-u, szkoda że odcięto się od tego bardzo fajnego i charakterystycznego znaku. Ale i tak lepiej to wygląda niż rozmienione na drobne i zniszczone logo Zetki
0 0
odpowiedź
User
Ooo
Wygląda jak z painta
0 0
odpowiedź