Nowe standardy dla reklam wideo w sieci
Organizacja Internet Advertising Bureau (IAB) planuje na następny tydzień wprowadzenie pierwszych branżowych standardów dla internetowej reklamy wideo.
Standardy te, które można pobrać ze strony iabuk.net/videostandards, zostały już zaakceptowane przez takie firmy jak AOL, Bauer, BSkyB, Channel 4, CNET Networks, The Guardian, ITV, Microsoft oraz The Telegraph - informuje serwis Brand Republic.
Obejmują one reklamy typu pre-roll, mid-roll oraz post-roll, czyli umieszczane przed, w trakcie i po danym klipie wideo. IAB zdecydowała się na ich ustalenie w związku z obawami, że reklamodawcy nie potrafią odpowiednio wykorzystać szansy tkwiącej na rynku wideo w sieci.
Wśród najważniejszych rekomendacji organizacji znajdują się klauzule mówiące o tym, ze reklamy wideo powinny być tworzone w formacie szerokoekranowym (16:9), trwać nie dłużej niż 15 sekund oraz zawierać czytelny tekst.
"standardy wideo są niezbędne dla reklamodawców, aby mogli wyciągnąć jak najwięcej z tego medium. Podobnie jak reklama w kinie musi różnić się od reklamy w telewizji, IAB zdecydowanie zaleca tworzenie reklam specjalnie pod kątem internetu" - stwierdził Jack Wallington z IAB.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Nowe standardy dla reklam wideo w sieci