Nowy spot reklamujący Rok Niepełnosprawnych
"Sprzeczka głuchoniemych" to kolejny spot reklamowy, który został wyemitowany w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej na rzecz osób niepełnosprawnych, prowadzonej przez Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji z okazji Europejskiego Roku Osób Niepełnosprawnych 2003.
Głównym przesłaniem zainaugurowanej w styczniu kampanii, przygotowanej przez agencję reklamową Leo Burnett Warszawa, jest uświadomienie konieczności integracji dwóch światów - osób sprawnych i niepełnosprawnych poprzez przełamywanie wzajemnych barier oraz zwiększenie aktywności osób niepełnosprawnych w społeczeństwie. Myślą przewodnią kampanii jest hasło "Czy naprawdę jesteśmy inni?", które ma uświadomić odbiorcom, że każdy człowiek - bez względu na swoją fizyczną bądź umysłową sprawność - ma prawo kochać, marzyć i cieszyć się.
Nowy spot telewizyjny przedstawia sprzeczkę dwojga ludzi, a więc sytuację, w której każdy z nas może się znaleźć. Przedstawienie w tej scenie dwojga głuchoniemych ma uzmysłowić widzom, że bez względu na to, czy jesteśmy sprawni czy nie, przeżywamy te same emocje, zarówno pozytywne jak i negatywne.
Głównym partnerem mediowym kampanii jest TVP SA, poza tym działania reklamowe wspierane będą przez prasę, radio, reklamę zewnętrzną i kinową oraz internet. Za planowanie kampanii odpowiada dom mediowy Starlink. Działania PR koordynuje agencja Rowland Communications.
Rok 2003 został ogłoszony przez Radę UE Europejskim Rokiem Osób Niepełnosprawnych. Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji postanowiło wykorzystać tę okazję do zintensyfikowania działań mających na celu uwrażliwienie społeczeństwa na problemy i prawa osób niepełnosprawnych. Pierwszym projektem zapowiadającym Europejski Rok Osób Niepełnosprawnych był tramwaj integracyjny, który od października ubiegłego roku można zobaczyć na ulicach Warszawy.
Pod koniec lutego br. planowane jest uruchomienie ogólnopolskiego Centrum Informacyjnego dla Osób Niepełnosprawnych, które udzielać będzie porad prawnych, socjalnych i psychologicznych. Porady udzielane będą bezpośrednio w Centrum, a trakże telefonicznie, listownie i poprzez portal www.niepelnosprawni.info
Dołącz do dyskusji: Nowy spot reklamujący Rok Niepełnosprawnych