Nowy wizerunek napojów Fanta
Firma Coca-Cola Poland Services rozpoczęła kampanię reklamową, w której prezentowany jest nowy wizerunek marki Fanta wyrażony nową etykietą
Jest to pierwsza globalna kampania reklamowa tej marki, która w bieżącym roku objęła kilkanaście krajów, w tym także Polskę. Jej celem jest zachęcenie konsumentów do korzystania z nowej filozofii marki Fanta, zapraszającej do życia w całej jego pełni - bycia otwartym na wszystkie możliwości, które oferuje życie. Kreację reklamy przygotowała firma Ogilvy & Mather z Nowego Jorku. W Polsce została ona adaptowana przez agencję Grupa 66/Ogilvy. Zintegrowana kampania obejmuje m.in. telewizję, reklamy outdoorowe, sampling, internet i akcje w sklepach.
Nowa kampania reklamowa marki Fanta skupia się na przesłaniu związanym ze słowem "Bamboocha". W języku polinezyjskim oznacza ono jedzenie życia wielką łyżką.
Ideę Bamboocha przedstawiają w spotach ich bohaterowie, mieszkańcy Polinezji: Jimmy Humuhumunukunukuapua-a i jego Mały Brat. Na swojej bamboochowej rajskiej wyspie poznają oni wszystkie strony życia. W każdym spocie mają do czynienia z sytuacją, która zmusza ich do dokonania spontanicznego wyboru: albo zrezygnują z podjęcia wyzwania (co nie jest przejawem stylu "bamboocha"), albo zaryzykują i pójdą na całość (to jest "bamboocha"!). Inspirowani kojarzonym z marką Fanta poczuciem humoru, spontanicznej zabawy i przygody, "wsłuchują się w mowę bąbelków" i podejmują decyzje, dzięki którym otwierają się przed nimi nowe fascynujące i zabawne możliwości. W świecie marki Fanta przecież wszystko może się zdarzyć, jeśli żyje się fantowo i bamboochowo! I tak właśnie żyje sympatyczna trójka Polinezyjczyków. Ich motto brzmi: bądź otwarty na nowe doświadczenia, korzystaj z nadarzających się okazji. Taki też jest przekaz kierowany do konsumentów: Pij ta Fanta. Bądź Bamboocha!
W pierwszej fazie kampanii Bamboochy prezentowane są dwa spoty:
" "Wszędzie," w którym Jimmy tłumaczy, na czym polega Bamboocha, wykorzystując przykłady ze swojej wyspy,
" "Romans," w którym Jimmy pomaga Małemu Bratu poderwać piękną dziewczynę.
"Bamboocha to styl życia. Pełen wyrazistości, kolorów i radości - przez cały dzień i cały rok. To spontaniczność i różnorodność. Bamboocha jest tym, czego pragną młodzi ludzie: cieszyć się życiem i wszystkim, co ono oferuje" - powiedziała Iwona Sarachman, Dyrektor ds. Komunikacji i Kontaktów Zewnętrznych Coca-Cola Poland Services i dodała: "Jesteśmy przekonani, że Bamboocha, tak jak Fanta, odpowiada stylowi życia młodych ludzi, ponieważ smakuje podniecająco owocowo, orzeźwiająco i intensywnie. Proponuje im, by zawsze byli otwarci na propozycje jakie niesie życie, mieli poczucie humoru, dobrze się bawili, przeżywali mnóstwo przygód i byli spontaniczni".
"Bamboocha to coś dla każdego z nas. Codziennie stają przed nami interesujące sytuacje i możliwości, które zmuszają nas do podjęcia decyzji, często natychmiastowej, na zasadzie: 'powinienem czy nie powinienem' - powiedział Khalil Younes, Dyrektor odpowiedzialny za globalny marketing marki Fanta. "Jeśli zaryzykujesz, to właśnie jest Bamboocha. Jeśli zrezygnujesz na starcie, na pewno nie jest to Bamboocha. Lecz jeśli żyjesz pod wpływem marki Fanta, nie ma wątpliwości co wybierzesz."
Kampania jest skierowana przede wszystkim do nastoletnich konsumentów napoju Fanta w wieku 17-19 lat, otwartych i gotowych stawić czoła całemu światu. Ale koncept Bamboocha powinien trafić też do młodych ludzi mających więcej niż 20 lat, którzy wchodzą w nowe, już dorosłe życie.
Kampanię reklamową poprzedziły działania teaserowe obejmujące kampanię telewizyjną i internetową oraz akcję teaserową. Ta ostatnia skierowana była do osób w wieku 15-23 lat, głównie uczniów szkół średnich i studentów wyższych uczelni, mieszkańców dużych miast. Jej celem było wzbudzenie zainteresowania i zaintrygowanie tym, co kryje się pod hasłem Bamboocha, a także wykreowanie nowego zwrotu potocznego w języku młodzieży: "się ma, strzała, heya, Bamboocha".
W ramach akcji przed szkołami i na uczelniach pojawili się "reporterzy" Radia Bamboocha. Jeden przeprowadzał wywiad, a drugi krążył w pewniej odległości, zapraszał wszystkich do radia i naklejał rozmówcom znaczek Bamboocha. Podczas wywiadu padały pytania: "Jakie fryzury są Bamboocha? Co robisz wieczorami Bamboocha? Czy w szkole można być Bamboocha? Jaki zespół jest Bamboocha?" itp. Na końcu reporteży pytali o napis na tabliczce, którą mieli przy sobie: Czy wiesz co jest napisane na naszej tabliczce? Jak to się wymawia? Napis brzmiał "Bamboocha". Jeżeli odpowiedź była prawidłowa rozmówca otrzymywał naklejkę z napisem Bamboocha.
Elementem kampanii reklamowej jest również kampania outdorowa, składająca się z trzech egzekucji billboardów (kreatywna adaptacja przez Grupę 66/Ogilvy), których 923 sztuki zawisły w 10 największych miastach Polski. Kreacje przedstawiają dwa odmienne światy: jeden czarno-biały i pospolity, nie-Bamboocha i przeciwstawiony mu świat kolorowy, pełen bąbelków w charakterystycznym stylu Bamboocha.
Fanta pojawiła się na rynku w 1940 roku. Jest drugą po Coca-Cola marką koncernu i najpopularniejszym po Coca-Cola napojem gazowanym na świecie. Jej grupą docelową są żyjący intensywnie młodzi ludzie, otwarci na nowe trendy.
Dołącz do dyskusji: Nowy wizerunek napojów Fanta