O połowę niższe wpływy reklamowe TVP1 i TVP2. Aflofarm wydaje najwięcej na reklamę w telewizji
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lipcu 2015 roku były o 5 proc. wyższe, niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W lipcu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,17 mln spotów reklamowych, o 14,48 proc. więcej, niż w lipcu 2014 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,33 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,85 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 181,55 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 21,78 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, którego wpływy zwiększyły się o 12,25 proc. do 117,78 mln zł. Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła TVP1 (76,33 mln zł; spadek o 37,93 proc.). Tuż za podium uplasowała się TVP2 (49,21 mln zł; w dół o 47,28 proc.). Warto jednak podkreślić, że w lipcu 2014 roku Jedynka i Dwójka relacjonowały MŚ w piłce nożnej.
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 36,28 mln zł i wzrostem o 35,20 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała Stopklatka TV - było to 62,33 proc. do 23,48 mln zł.
Stacja | Wpływy stacji (w zł) | |
lipiec 2014 | lipiec 2015 | |
Polsat | 149 084 885 | 181 553 295 |
TVN | 104 929 575 | 117 779 885 |
TVP1 | 122 983 295 | 76 333 459 |
TVP2 | 93 349 487 | 49 214 245 |
TVN24 | 26 833 336 | 36 279 095 |
AXN | 28 193 240 | 29 904 539 |
TV4 | 18 378 248 | 27 276 188 |
TVN7 | 18 769 553 | 24 619 823 |
Discovery | 23 589 350 | 24 275 736 |
Stopklatka | 14 462 480 | 23 477 015 |
TV PULS | 19 983 046 | 22 657 957 |
TVP INFO | 12 533 799 | 20 977 378 |
Disney Channel | 25 031 272 | 20 660 575 |
National Geographic | 19 005 867 | 19 778 925 |
Polo TV | 13 260 720 | 18 829 633 |
Comedy Central | 17 039 637 | 17 982 693 |
Puls 2 | 10 947 526 | 17 768 435 |
TLC | 15 890 846 | 17 001 697 |
Investigation Discovery | 15 722 081 | 16 208 692 |
Polsat 2 | 14 653 045 | 15 296 620 |
W lipcu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 161,69 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 74,44 proc. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (43,01 mln zł; w dół o 18,47 proc.) i P4 (34,79 mln zł; + 36,19 proc.).
Korporacja | Wydatki (w zł) | |
lipiec 2014 | lipiec 2015 | |
AFLOFARM | 92 691 576 | 161 689 676 |
PROCTER & GAMBLE | 52 756 111 | 43 014 128 |
P4 | 25 542 267 | 34 786 191 |
POLKOMTEL SA | 8 475 415 | 32 028 487 |
NESTLE | 27 627 548 | 30 800 708 |
UNILEVER | 44 537 201 | 30 545 837 |
PEPSICO | 18 131 602 | 27 607 934 |
KOMPANIA PIWOWARSKA | 18 970 287 | 26 259 337 |
BGZ BNP PARIBAS SA | - | 25 906 941 |
COCA COLA | 16 128 709 | 23 864 081 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA | 15 885 752 | 22 745 700 |
LOREAL | 19 472 966 | 19 999 416 |
T-MOBILE POLSKA SA | 18 893 246 | 19 750 138 |
GRUPA ZYWIEC SA | 24 953 783 | 15 491 174 |
FERRERO | 11 112 578 | 15 023 260 |
ORANGE SA | 24 329 260 | 14 921 756 |
HENKEL/SCHWARZKOPF | 34 897 139 | 14 867 310 |
POLPHARMA | 12 850 745 | 14 708 106 |
ING GROUP | 10 187 290 | 14 571 519 |
GLAXO SMITHKLINE | 12 856 655 | 14 558 343 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: O połowę niższe wpływy reklamowe TVP1 i TVP2. Aflofarm wydaje najwięcej na reklamę w telewizji