SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Subskrybenci najbardziej zadowoleni z HBO Max i Disney+

Choć Netflix jest najpopularniejszym serwisem streamingowym na świecie, to spośród największych platform, amerykańscy subskrybenci są najbardziej zadowoleni z HBO Max i Disney+. Takie dane przyniosło badanie firmy Whip Media, zajmującej się dostarczaniem oprogramowania dla światowych przedsiębiorstw z branży rozrywkowej.

Raport o satysfakcji subskrybentów serwisów streamingowych został oparty na wynikach ankiety przeprowadzonej na prawie 2,5 tys. respondentów z USA. Wzięto pod uwagę główne platformy działające na amerykańskim rynku, czyli Netflix, Disney+, HBO Max, Apple TV+, Hulu, Peacock, Paramount+, Amazon Prime Video i Discovery +.

Autorzy badania analizują co widzowie lubią i czego nie lubią w najpopularniejszych usługach SVoD. Zarówno w przypadku HBO Max, jak i Disney+, ich silne biblioteki oryginalnych treści odegrały ważną rolę w osiągnięciu wysokiego poziomu zadowolenia widzów. HBO Max zajął pierwsze miejsce w rankingu SVoD pod względem jakości oryginalnych treści, różnorodności oryginalnych treści i postrzeganej wartości usługi. Tuż za nim uplasował się Disney+.

Zobacz także: Disney+ z lepszym startem od HBO Max. Prawie 2 mln widzów w pierwszym tygodniu

Netflix oceniany lepiej niż przed rokiem

Choć wielu ekspertów krytykuje w ostatnich miesiącach nowe produkcje Netfliksa, to serwis osiągnął sukces pod względem zadowolenia widzów w porównaniu z rokiem ubiegłym. Nadal zajmuje też pierwsze miejsce zarówno pod względem ogólnych doświadczeń użytkownika, jak i rekomendacji dotyczących treści dla subskrybentów. Jeśli chodzi o nowych graczy, zarówno Paramount+, jak i Peacock osiągnęły niewielki wzrost satysfakcji w porównaniu z ubiegłym rokiem. Konsumenci ocenili jakość oryginalnych produkcji Paramount+ na równi z Hulu. Peacock plasuje się niżej, ale jego biblioteka, napędzana przez „The Office”, jest mocną stroną platformy.

Decyzja Netflix o podwyżce cen subskrypcji na początku tego roku była głównym powodem, dla którego część klientów anulowało subskrypcję. Aż 69 proc. z nich wskazało to jako powód rezygnacji. Największy serwis na świecie zajmuje ostatnie miejsce w branży pod względem postrzeganej wartości usługi. Netflix przoduje jednocześnie w rankingu niezbędnych usług.  31 proc. respondentów twierdzi, że zachowałoby ten serwis, gdyby mogło wybrać tylko 1 subskrypcję SVoD.

Wynik Netfliksa w tej kategorii jest słabszy o 10 punktów procentowych w porównaniu z 2021 roku. W tym samym czasie pod względem niezbędności zyskały HBO Max i Disney+.

94 proc. badanych zadowolonych lub bardzo zadowolonych z HBO Max

HBO Max jest liderem w branży pod względem zadowolenia klientów, a 94 proc. respondentów stwierdziło, że jest „zadowolonych” lub „bardzo zadowolonych” z usługi. Netflix, który zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej w 2021 r., spadł na czwarte miejsce w 2022 r. (z 80 proc.) za Disney+ (88 proc.) i Hulu (87 proc.). Apple TV+  zyskał najwięcej w oczach klientów w 2022 r., co pokazuje wzrost o 14 punktów procentów. Pomógł mu on serwisowi wyprzedzić usługi takie jak Amazon Prime Video, Peacock i Discovery +. Serwis HBO Max w Polsce jest dostępny od 8 marca, natomiast Disney+ nad Wisłą zadebiutował 14 czerwca.

- Jako branża jesteśmy mocno skoncentrowani na liczbie subskrybentów i udziale w rynku, ale mniej mówi się o tym, jak konsumenci postrzegają platformy i ich oferty - powiedział Eric Steinberg, kierownik ds. badań w Whip Media. - Badając satysfakcję z konkretnych elementów produktu, platformy i ich dostawcy mogą zrozumieć, jak lepiej służyć swoim klientom - dodał.

W raporcie przeanalizowano szeroki zakres cech platformy, w tym różnorodność i jakość oryginalnych i pozoztałych seriali, filmów, doświadczenia użytkownika, systemy rekomendacji programów i inne aspekty działalności poszczególnych serwisów. 

Raport Whip Media został oparty na odpowiedziach ankietowych od 2 460 użytkowników aplikacji Smart TV w USA (18-54 lata) w okresie od 29 kwietnia do 4 maja 2022 r.

Dołącz do dyskusji: Subskrybenci najbardziej zadowoleni z HBO Max i Disney+

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TT
Trzeba wziąć poprawkę, że to badanie z USA, gdzie oferta Netflixa jest dużo lepsza od polskiej (stąd może nadspodziewanie duży odsetek zadowolonych abonentów). W Polsce Netflix powoli wykrwawia się (konkurencja przeniosła swoje największe hity do swoich własnych serwisów VOD i to ogołocenie katalogu widać aż nadto). Produkcje oryginalne Netflixa (zwłaszcza ostatnie filmy) zawodzą bardzo pod względem poziomu/jakości. Brak hitu, który mógłby powalczyć z Diuną, Batmanem czy ostatnim Bondem (HBO Max) albo z takim Doktorem Strangem (Disney+).

Niestety czkawką odbija się Netflixowi postawienie na ilość, a nie na jakość produkcji oryginalnych (odwrotne podejście prezentuje np. AppleTV+). A niestety z konieczności przyszłość Netflixa będzie opierała się już głównie na nich.
0 0
odpowiedź
User
Teleman
Ale Diuna i Batman to tężnie są filmy wysokich lotów ,na obu wynudziłem się prawie 3 godziny
0 0
odpowiedź