SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ponad 2 mln widzów pierwszego sezonu serialu „Korona królów”. Po wakacjach nowe odcinki

Pierwszy sezon „Korony królów” oglądało średnio 2,05 mln osób. W pierwszym tygodniu telenowela miała 3,05 mln widzów, a w kolejnych jej widownia wahała się między 1,17 mln a 2,56 mln osób. TVP1 w czasie emisji cyklu była liderem rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 18,14 mln zł.

Średnia widownia 84 premierowych odcinków pierwszego sezonu telenoweli wyemitowanych w okresie od 1 stycznia do 23 maja 2018 roku wyniosła 2,05 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 16,29 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,69 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 10,74 proc. w grupie 16-59 i aż 21,74 proc. w grupie 50+ - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.

Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych odcinków oglądało 2,90 mln widzów w grupie 4+.

Zdecydowanie najwięcej widzów przyciągnęły dwa pilotażowe odcinki produkcji, które pokazane zostały 1 stycznia br. o godz. 18.30 i 19.00. Śledziło je średnio 3,71 mln osób. Pierwszy odcinek „Korony królów” miał 3,64 mln widzów (w tym 0,89 mln z grupy wiekowej 16-49), a drugi - 3,78 mln (0,87 mln w wieku 16-49 lat).

Z tych wyników zadowolony był prezes Telewizji Polskiej Jacek Kurski. - Termin premiery serialu nie był przypadkowy. W Nowy Rok bardzo dużo osób ogląda telewizję. Mogliśmy liczyć na wysoką widownię odziedziczoną po noworocznym konkursie skoków narciarskich, którego w dodatku zwycięzcą został Kamil Stoch - mówił nam.

We wtorek, 2 stycznia 2018 roku ruszyła regularna emisja „Korony królów” - TVP1 pokazuje po jednym odcinku produkcji od poniedziałku do czwartku o 18.30. Średnia widownia trzech kolejnych odcinków pokazanych do 4 stycznia br. wyniosła 2,61 mln osób, co dało stacji 18,30 proc. udziału. W całym pierwszym tygodniu telenowela miała 3,05 mln oglądających.

W drugim tygodniu oglądalność „Korony królów” spadła do 2,22 mln widzów, ale w trzecim - wzrosła do 2,56 mln oglądających. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że od 15 stycznia br. TVP1 tuż po zakończeniu emisji telenoweli pokazuje przeniesiony z TVP2 teleturniej „Jeden z dziesięciu”. Od 15 do 18 stycznia śledziło go 2,77 mln osób, podczas gdy „Komisariat” pokazywany w tym pasmie w tygodniu poprzedzającym miał 774 tys. oglądających.

Pomiędzy czwartym a dwunastym tygodniem emisji widownia „Korony królów” wahała się między 2,16 mln do 2,41 mln osób. W trzynastym tygodniu wynik po raz pierwszy spadł poniżej 2 mln oglądających - wyniósł on 1,69 mln. W kolejnych było to 1,90 mln (14. tydzień), 1,62 mln (15. tydzień), 1,70 mln (16. tydzień), 1,76 mln (17. tydzień), 1,17 mln (18. tydzień), 1,39 mln (19. tydzień), 1,50 mln (20. tydzień) i 1,40 mln (21. tydzień).

Z danych telemetrycznych wynika, że TVP1 w czasie emisji pierwszego sezonu „Korony królów” była liderem oglądalności rynku telewizyjnego w 4+. Drugi wśród czterech głównych stacji telewizyjnych w tym czasie był Polsat (13,25 proc.; „Pierwsza miłość” i początek „Wydarzeń”), trzeci - TVN (12,18 proc.; gł. „Szpital”), a czwarta - TVP2 (5,42 proc.; gł. reklamy, sport i pogoda).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 i 16-59 Jedynka zajęła miejsce trzecie (dane udostępnione przez NAM).

Wpływy z reklam pokazanych przy premierowych odcinkach właśnie zakończonej serii telenoweli wyniosły 18,14 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Jak już informowaliśmy, drugi sezon „Korony królów” TVP1 będzie pokazywać jesienią tego roku. W nowych odcinkach nie pojawi się już Marta Bryła, której postać zmarła pod koniec pierwszego sezonu telenoweli. Widzowie najprawdopodobniej nie zobaczą też Mateusza Króla.

Pierwszy sezon „Korony królów” opowiadał o kulisach władzy Kazimierza Wielkiego (w tej roli Mateusz Król), króla Polski w latach 1333-1370, ostatniego władcy z dynastii Piastów. Akcja serialu zaczęła się na łożu śmierci Władysława Łokietka (Wiesław Wójcik), ojca Kazimierza.

W obsadzie produkcji znajdowali się także m.in. Halina Łabonarska (Królowa Jadwiga), Marta Bryła (Aldona), Paulina Lasota (Cudka), Piotr Gawron-Jedlikowski (Niemierza), Marcin Rogacewicz (Jaśko), Wojciech Żołądkowicz (Olgierd), Ireneusz Pastuszak (Przemysław Sieradzki), Andrzej Popiel (Bolko), Anna Grycewicz (Kunegunda), Katarzyna Czapla (Elżbieta), Tomasz Sapryk (Kanclerz), Jan Wieczorkowski (Władysław Łęczycki), Robert Gonera (Jan Grot), Andrzej Deskur (Jarosław Bogoria), Sławomir Orzechowski (Spytek), Krzysztof Wrona (Kanclerz Pełka), Mariusz Ostrowski (Charcik) i Agata Bykowska (Kucharka Litewska).

Opiekę literacką nad pierwszym sezonem „Korony królów” sprawowała Ilona Łepkowska, która nie będzie już miała tej funkcji przy nowych odcinkach. Reżyserią zajmował się Wojciech Pacyna, a operatorem był Krzysztof Pakulski. Scenografię stworzył Andrzej Haliński, a kostiumy zaprojektowała Elżbieta Radke. Dekoratorem wnętrz na planie zdjęciowym byłaTeresa Gruber. Zdjęcia do serialu trwały od lata ub.r. do wiosny br.

- Śmieszą mnie porównania „Korony królów” do „Gry o tron”. Budżet naszej produkcji to... 1/250 budżetu amerykańskiego cyklu - mówił nam w połowie listopada ub.r. Jacek Kurski, prezes TVP.

Kurski podczas konferencji prasowej promującej telenowelę podkreślał, że produkcja serialu takiego jak „Korona królów” jest olbrzymim wyzwaniem - „nie tylko kulturowym, ale przede wszystkim edukacyjnym”. Dodał też, że serial osiągnie spektakularny sukces, oraz że obliczony jest on na „kilka, a może nawet kilkanaście lat”. - Moją ambicją jest pokazać w ten przystępny, edukujący sposób, historię Polski aż do czasów najnowszych - stwierdził.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.

Dołącz do dyskusji: Ponad 2 mln widzów pierwszego sezonu serialu „Korona królów”. Po wakacjach nowe odcinki

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
brawo
Wspaniały serial, wspaniały pomysł, wspaniały prezes! I to nieprawda, że nad łóżkami dach przeciekał, zwłaszcza że prawie nie padało.
0 0
odpowiedź
User
iviviv
Nawet dobry serial jak na serial codzienny, na pewno lepszy niż pierwsza miłość, na wspólnej czy klan.
0 0
odpowiedź
User
LOLO
Wiosna się zaczęła i oglądalność zaczęła spadać. Moim zdaniem jesienią będzie powyżej 2 mln, bo już o tej porze będzie robiło się ciemno albo będzie ciemno. Przynajmniej w II połowie września. A co do serialu - no to trzeba przyznać - to jest hit TVP, chyba jedyny za prezesury Kurskiego. 2,05 mln w takim paśmie to jest niezły wynik.
0 0
odpowiedź