SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ogólnopolska akcja Statoil

Bezpieczeństwo Dziecka na Drodze

"Bezpieczeństwo Dziecka na Drodze" - pod takim hasłem firma Statoil Polska organizuje w dniach 15-30 września br. ogólnopolską akcję informacyjno-edukacyjną mającą na celu zapoznanie najmłodszych uczniów z zasadami bezpiecznego korzystania z dróg publicznych. Inicjatywa Statoil uzyskała poparcie Biura Koordynacji Służby Prewencyjnej Komendy Głównej Policji.

Kampania Statoil, przeprowadzana po raz czwarty w skali ogólnopolskiej, obejmie około 18 tysięcy dzieci z pierwszych klas szkół podstawowych, znajdujących się w sąsiedztwie stacji benzynowych koncernu Statoil w 90 miastach w całej Polsce. W szkolnych spotkaniach wezmą udział przedstawiciele policji specjalizowani w prowadzeniu akcji edukacyjnych wśród najmłodszych.

Dla wszystkich objętych akcją dzieci Statoil zakupił elementy odblaskowe, dzięki którym będą one lepiej widoczne na drodze. Zgodnie z kodeksem drogowym istnieje obowiązek noszenia odblasków przez dzieci do lat 15 poruszające się po zmierzchu po drogach poza obszarem zabudowanym. W ciągu ostatnich czterech lat Statoil przekazał dzieciom prawie 62 tysiące elementów odblaskowych. Został również opracowany znak graficzny akcji "Bezpieczeństwo Dziecka na Drodze".

Nowością tegorocznej kampanii jest konkurs plastyczny o tematyce bezpieczeństwa na drodze, organizowany w szkołach. Nagrodami w konkursie są tzw. "Bezpieczne rowery", spełniające wszystkie ustawowe wymogi bezpieczeństwa i wyposażone w dwa światła, dwa hamulce i sygnał dźwiękowy. Dodatkowym wyposażeniem, ważnym z punktu widzenia bezpieczeństwa, jest kask ochronny.

W roku ubiegłym Statoil rozpoczął kampanię fundowania nowych uniformów dla strażników szkolnych. Instytucja strażnika szkolnego, dobrze znana w Skandynawii, rozpowszechnia się również w Polsce (patrz: zdjęcie). Nowe uniformy trafiły do szkół w Warszawie, Łodzi, Bydgoszczy i Przemyślu.

Integralną częścią spotkań w szkołach są konkursy, podczas których dzieci mogą sprawdzić swoje wiadomości z tego zakresu. Zwycięzcy otrzymują w nagrodę zabawki ufundowane przez Statoil Polska. Na spotkaniach nie brakuje także napojów i słodyczy, które bezpłatnie przekazali dostawcy Statoil Polska (Van Melle, Milky Way, Kraft Foods, Maspex, Hoop, Hortex, Coca-Cola i Pepsico).

Nie wszystkie dzieci są właściwie informowane i uświadamiane przez rodziców o zasadach ruchu drogowego. Duża rola przypada szkołom. Przy współpracy ze szkołami Statoil chce apelować do najmłodszych uczestników ruchu drogowego.

Statystyki dotyczące wypadków drogowych w Polsce obrazują nadal smutny bilans. Rozwijanie nadmiernej prędkości przez kierowców, nieprzestrzeganie zasad bezpiecznego korzystania z dróg przez rowerzystów i pieszych (częsty brak właściwego oświetlenia rowerów i odblasków u pieszych) stwarza realne zagrożenie i stanowi przyczynę wypadków. Według danych Komendy Głównej Policji, w 2002 roku w 7288 wypadkach drogowych z udziałem dzieci do lat 14, śmierć poniosło 248 dzieci, a 8020 odniosło obrażenia ciała. W porównaniu z 2001 rokiem liczba wypadków zmalała o 4,7 %, niestety wzrosła liczba zabitych - o 12 dzieci (o 5%)! Rannych było mniej o blisko 7%.

Dołącz do dyskusji: Ogólnopolska akcja Statoil

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl