SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Ojciec Mateusz 15” stracił 340 tys. widzów. 10 mln zł z reklam

15. sezon „Ojca Mateusza” oglądało średnio 4,06 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 13. serii, widownia produkcji spadła o 340 tys. oglądających. Jednak serial nadal dał TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku. Wpływy z reklam wyniosły 9,65 mln zł.

„Ojciec Mateusz”, fot. TVP „Ojciec Mateusz”, fot. TVP

Premierowe odcinki 15. serii „Ojca Mateusza” emitowane były w TVP1 w czwartki o godz. 20.30, w okresie od 3 marca do 2 czerwca br. W analizowanym okresie serial oglądało średnio 4,06 mln widzów. Przełożyło się to na 26,78 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 16,49 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył się trzeci odcinek serialu. Zgromadził on przed telewizorami 4,63 mln oglądających.

Trzy topowe odcinki

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Data

Start

Koniec

AMR

SHR%

17-03-2016

20:29:14

21:12:13

4 632 547

29,62%

03-03-2016

20:30:00

21:10:41

4 441 537

27,80%

10-03-2016

20:30:15

21:11:36

4 416 685

27,17%

Względem analogicznego okresem ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” spadła o 340 tys. osób. Wówczas 13. edycja produkcji średnio przyciągała przed ekrany 4,40 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 28,55 proc. oraz 18,08 proc. udziału.

TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, nadający wówczas gł. „Nasz nowy dom” oraz „Przyjaciółki”, co przełożyło się na 12,76 proc. udziału. Dalej uplasowały się: TVN (końcówka „Na Wspólnej” i „Singielka”; 10,16 proc.) oraz TVP2 (filmy fabularne; 5,31 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej pierwszy był Polsat, a dalej uplasowały się: Jedynka, TVN i Dwójka.

Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu

Wirtualnemedia.pl

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

TVP1 - Ojciec Mateusz 15

4 057 603

26,78%

947 211

16,49%

Polsat

1 932 798

12,76%

994 335

17,31%

TVN

1 540 234

10,16%

705 399

12,28%

TVP2

803 885

5,31%

350 822

6,11%

Wpływy reklamowe wokół „Ojca Mateusza 15” wyniosły 9,65 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 10,19 proc.

Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz 15” stracił 340 tys. widzów. 10 mln zł z reklam

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ała
Spadki mieszczą się w ogólnym trendzie spadkowym Wielkiej Czwórki. Można było liczyć na nieco więcej, ale wstydu nie ma.
0 0
odpowiedź