Onet rezygnuje na VoD.pl z płatnej oferty. „Zbyt duża konkurencja w segmencie płatnych serwisów”
Oferta VoD+ obejmująca płatny dostęp do filmów i seriali zniknie z serwisu VoD.pl - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Konkurencja w segmencie płatnych serwisów filmowych jest zbyt duża. Ale nie oznacza to, że przestajemy rozwijać ofertę płatnych pakietów w obszarze wideo - wyjaśnia w rozmowie z nami Aleksander Kutela, CEO Grupy Onet.
VoD+ jest obecnie opcją oferowaną na należącej do Onetu platformie VoD.pl. Pozwala na dostęp do biblioteki ponad 590 filmów i seriali w ramach miesięcznej subskrypcji w wysokości 19,90 zł miesięcznie. Pierwszy miesiąc korzystania z usługi jest darmowy.
Jak ustalił serwis Wirtualnemedia.pl, platforma VoD+ ma zostać zamknięta. Potwierdził to w rozmowie z nami Aleksander Kutela, CEO Grupy Onet, wyjaśniając przyczyny rezygnacji z usługi i zaprzeczając spekulacjom, według których do likwidacji przeznaczony ma być cały serwis VoD.pl
- Absolutnie nie planujemy zamknięcia VoD.pl - stwierdza stanowczo Kutela. - Serwis z wynikiem 4 mln użytkowników miesięcznie jest liderem na polskim rynku wśród serwisów które oferują legalny kontent wideo. Planujemy natomiast zamknięcie VoD+, jednego z serwisów płatnych dostępnych na VoD.pl. Uważamy, że konkurencja w segmencie płatnych serwisów filmowych jest zbyt duża. Nie oznacza to, że przestajemy rozwijać ofertę płatnych pakietów, ale będziemy to robić przede wszystkim we współpracy z naszymi partnerami - zapowiada szef Grupy Onet.
Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. serwis VoD.pl miał 3,44 mln użytkowników i 14,56 mln odsłon. Wiosną z witryny, tak samo jak z należącej do Cyfrowego Polsatu platformy Ipla, po wygaśnięciu umowy zniknęły programy i seriale Telewizji Polskiej.
W kwietniu br. Agora zamknęła swój serwis Kinoplex.pl. Natomiast Netflix został niedawno uruchomiony w całkowicie spolszczonej wersji, jego szef Reed Hastings zapowiedział więcej polskich produkcji w ofercie oraz nowe opcje płatności dla klientów T-Mobile i UPC.
Od wiosny br. Grupa Onet mocno rozwija własne programy publicystyczne, lifestylowe i rozrywkowe, które po emisji na Onet.pl są dostępne za darmo na VoD.pl. Zatrudniła dziennikarzy z doświadczeniem telewizyjnym, m.in. Bartosza Węglarczyka, Romana Młodkowskiego, Katarzynę Janowską i Łukasza Grassa. We wrześniu po wakacyjnej przerwie zaczęła emisję kilkunastu autorskich cykli wideo: publicystycznych (m.in. nowych programów Jarosława Kuźniara, Andrzeja Stankiewicza, Renaty Kim, Andrzeja Gajcego i Iwony Kutyny) oraz lifestylowych, kulturalnych i biznesowych (prowadzą je m.in. Katarzyna Janowska, Tomasz Jachimek, Michał Pol i Łukasz Grass).
Według badania Gemius/PBI w sierpniu br. strony Grupy Onet-RASP zanotowały 18,83 mln realnych użytkowników i 2,82 mld odsłon, a sam portal Onet.pl - 16,02 mln użytkowników i 2,11 mld odsłon.
Dołącz do dyskusji: Onet rezygnuje na VoD.pl z płatnej oferty. „Zbyt duża konkurencja w segmencie płatnych serwisów”