Orange, USP Zdrowie i Lidl mniej na reklamy - mocno w górę Aflofarm, Kino Świat i Volkswagen
Największym reklamodawcą w mediach pozainternetowych pozostaje niezmiennie Aflofarm Farmacja Polska. Do czołowej dziesiątki największych reklamodawców awansowały Nestle Polska i P4, natomiast spore spadki zanotowały Orange, USP Zdrowie i Lidl.
Z raportu Kantar Media (dane cennikowe netto) przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że najwięcej na reklamę w mediach pozainternetowych wydaje wciąż Aflofarm Farmacja Polska. Firma ta w styczniu br. zainwestowała w promocję swoich produktów 190,8 mln zł, o 44,2 proc. więcej niż rok temu.
O 47,4 proc. zwiększył swój budżet dystrybutor filmowy Kino Świat - wydał 63,4 mln zł. Trzecim największym reklamodawcą stycznia jest Volkswagen Group Polska, który przeznaczył na reklamy 37,3 mln zł. Było to 26,9 proc. więcej niż rok temu i spowodowało awans firmy z szóstej na trzecią pozycję.
Do rankingu największych reklamodawców w styczniu br. dołączyły nieobecne w nim w styczniu ub.r. firmy Nestle Polska i P4 (operator sieci telekomunikacyjnej Play), zastępując Unilever Polska i Media Expert. Nestle wydało na reklamy 28,6 mln zł, a P4 - 25,4 mln zł.
Spośród dziesięciu największych marketerów w styczniu br. tylko trzech zmniejszyło wydatki w skali roku. Sieć dyskontów Lidl zredukowała je o 0,6 proc. (do 33,4 mln zł), Orange Polska - o 36,6 proc. (do 30,9 mln zł), a USP Zdrowie - o 32,4 proc. (do 27,3 mln zł).
Cennikowe wydatki reklamowe (dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I 2014 | I 2015 | zmiana proc. |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 132 295 455 zł | 190 823 051 zł | 44,2 |
KINO ŚWIAT | 43 020 248 zł | 63 392 372 zł | 47,4 |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | 29 365 184 zł | 37 307 082 zł | 26,9 |
LIDL POLSKA | 33 627 009 zł | 33 370 752 zł | -0,6 |
PROCTER & GAMBLE POLSKA | 28 475 662 zł | 32 293 339 zł | 13,3 |
ORANGE POLSKA | 48 737 575 zł | 30 904 027 zł | -36,6 |
NESTLE POLSKA | - | 28 580 728 zł | - |
USP ZDROWIE | 40 389 702 zł | 27 256 767 zł | -32,4 |
METRO GROUP | 22 620 160 zł | 25 794 818 zł | 14,2 |
P4 | - | 25 379 961 zł | - |
wszyscy reklamodawcy | 1 675 580 815 zł | 1 827 686 948 zł | 9,1 |
Dołącz do dyskusji: Orange, USP Zdrowie i Lidl mniej na reklamy - mocno w górę Aflofarm, Kino Świat i Volkswagen
rozdupan i sralutan mnie rozwaliły :-) łapa w górę!