Państwowa Inspekcja Pracy szykuje kampanię promującą legalne zatrudnienie
Państwowa Inspekcja Pracy zaprasza agencje do składania ofert na przygotowanie strategii i kreacji kampanii informacyjno-edukacyjnej dotyczącej legalnego zatrudniania. Przeznaczy na to 45 tys. zł.
Państwowa Inspekcja Pracy rozpoczyna w tym roku trzyletnią kampanię informacyjno- edukacyjną dotyczącą legalności zatrudnienia. Jej celem jest m.in. propagowanie wyboru pracy legalnej w miejsce zatrudnienia w „szarej strefie” i przyjmujących ofertę pracy nielegalnej, uświadomienie pracującym tego, jakie korzyści wynikają z pracy wykonywanej legalnie oraz piętnowanie niedozwolonych praktyk stosowanych przez tych pracodawców, którzy decydują się na powierzanie pracy z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa.
Kampania będzie skierowana do pracowników, pracodawców oraz obywateli państw spoza UE, a w szczególności obywateli Ukrainy, pracujących lub planujących zatrudnienie w Polsce. Początek kampanii zaplanowano na wrzesień br. W latach 2018-2019 działania mają być realizowane w prasie, radiu i internecie.
Obecnie PIP zaprasza agencje do składania ofert na przygotowanie strategii i kreacji zaplanowanych działań, które mają być prowadzone pod hasłem „Pracuję legalnie”. Oczekuje od nich m.in. opracowania nazwy kampanii, hasła głównego i haseł wspomagających, opracowania strategii medialnej na lata 2017-2019 (rekomendacji stron internetowych, tytułów prasowych i innych mediów). PIP nie planuje działań reklamowych w telewizji.
Budżet Państwowej Inspekcji Pracy na działania medialne związane z kampanią w tym roku wynosi 65 tys. zł i dotyczy jedynie działań w internecie. W 2018 roku środki na realizację kampanii medialnej planowane są na poziomie: radio - 200 tys. zł, internet - 65 tys. zł, prasa lokalna - 85 tys. zł.
Za opracowanie strategii i kreacji kampanii PIP zapłaci wybranej agencji 45 tys. zł. Zainteresowani mogą składać oferty do 20 kwietnia.
Dołącz do dyskusji: Państwowa Inspekcja Pracy szykuje kampanię promującą legalne zatrudnienie
Ale JEDYNĄ realną formą promocji legalnego zatrudnienia jest stworzenie niskiej uciążliwości zatrudniania.
W tej chwili ilość obowiązków związanych z przyjęciem pracownika jest znaczna, a tzw. pozapłacowe koszty zatrudnienia wysokie.