Szef sportu w Viaplay zrezygnował ze stanowiska
Peter Nørrelund, dyrektor sportowy Viaplay złożył rezygnację. Ze skandynawską firmą, która stworzyła obecny m.in. w Polsce serwis streamingowy był związany ponad 20 lat.
Nørrelund dołączył do Modern Times Group (MTG) w Danii w 2003 roku, w 2013 roku awansował na szefa sportowego. Po podziale MTG i Nordic Entertainment Group (obecnie Viaplay Group) w 2018 roku, Nørrelund został doradcą ds. praw sportowych Andersa Jensena, prezesa i dyrektora generalnego Grupy Viaplay, a od 2020 roku był dyrektorem sportowym.
- To była prawdziwa przyjemność pracować z Peterem, ponieważ uczyniliśmy z Viaplay Group europejską potęgę streamingu sportowego. Peter odegrał kluczową rolę w naszym sukcesie na 11 rynkach europejskich. Po długiej i pełnej sukcesów kadencji naturalne jest, że Peter chce teraz podejmować nowe wyzwania zawodowe i życzymy mu wszystkiego najlepszego - stwierdził Jensen.
Prezes Viaplay przejmie odpowiedzialność za sport
Nørrelund zrezygnuje ze swoich obowiązków w kwietniu i pozostanie do dyspozycji firmy przez cały okres wypowiedzenia. Jensen przejmie odpowiedzialność za pion sportowy Viaplay do czasu przedstawienia następcy odchodzącego menadżera lub zmian w strukturze organizacyjnej.
- Jestem wdzięczny, że mogłem być częścią tak niesamowitej podróży w ciągu ostatnich dwóch dekad. Nie mogę sobie wyobrazić szybciej rozwijającej się lub bardziej innowacyjnej firmy medialnej – a dynamiczne debiuty na nowych rynkach w ostatnich latach były najbardziej ekscytującym okresem w moim życiu zawodowym. Teraz nadszedł czas, aby spróbować czegoś innego, a ja zostawiam Viaplay Sports w dobrej formie i gotową na kolejną fazę, z niesamowitym portfolio praw i super silnymi ludźmi, którzy zapewnią, że Viaplay będzie zawsze w czołówce, jeśli chodzi o światowej klasy sport - powiedział Nørrelund. W naszym kraju szefem redakcji sportowej platformy jest Paweł Wilkowicz.
Ponad 1,2 mln subskrybentów Viaplay w Polsce
Platforma streamingowa Viaplay na koniec grudnia ub.r. miała 7,32 mln subskrybentów, z czego ponad 1,2 mln w Polsce. W minionym kwartale Viaplay zyskała netto 890 tys. subskrybentów, z czego 396 tys. w Skandynawii, a 494 tys. na pozostałych rynkach. W zeszłym kwartale przychody z Viaplay zwiększyły się rok do roku o 85,9 proc. do 2,23 mld koron szwedzkich i stanowiły już 48 proc. łącznych wpływów Viaplay Group. Całorocznie zwiększyły się o 58,9 proc. do 6,97 mld koron.
Koszty sprzedażowe Viaplay poszły w górę w ub.r. z 9,46 do 13,09 mld koron, z czego w czwartym kwartale z 2,72 do 2,24 mld. Firma znacząco zwiększyła też całoroczne wydatki na sprzedaż i marketing (z 1,03 do 1,26 mld koron) oraz ogólne i administracyjne (z 1,63 do 1,93 mld). W konsekwencji pogorszyła się jej rentowność, w zeszłym kwartale malejąc poniżej zera: firma miała 294 mln koron straty operacyjnej i 150 mln straty netto, wobec odpowiednio 69 i 32 mln koron zysku rok wcześniej.
W Polsce Viaplay działa od sierpnia 2021 roku. Transmituje rozgrywki Bundesligi, Premier League, gale KSW, a od niedawna także wyścigi Formuły 1. Towarzyszyła temu zmiana cennika. Zamiast jednego pakietu kosztującego 34 zł miesięcznie są dostępne trzy. Najdroższym jest Total, który kosztuje 55 zł miesięcznie i obejmuje wszystkie transmisje, filmy, seriale i programy. Pakiet Medium za 40 zł nie obejmuje Formuły 1, Premier League i gal KSW. Najtaniej, bo za 15 zł można wykupić pakiet z filmami i serialami. W naszym kraju Viaplay jest krytykowany za brak rozgrywek sportowych w jakości 4K i problemy techniczne podczas niektórych transmisji. Postępowanie w tej sprawie prowadzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Dołącz do dyskusji: Szef sportu w Viaplay zrezygnował ze stanowiska