Pisma dla mężczyzn tracą czytelników. „Playboy” najbardziej na minusie
W maju 2015 roku wszystkie pisma dla mężczyzn zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Playboy”. Liderem zestawienia pozostał „Men’s Health”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w maju 2015 roku wyniosła 45 132 egz. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej była niższa o 10,68 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 10,84 proc. W efekcie dało mu to wynik sprzedażowy na poziomie 33 527 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 7,51 proc. do 25 713 egz.
Na czwartym miejscu sklasyfikowane zostało „Logo” (Agora). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 4,66 proc. do 23 237 egz.
Z kolei wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w maju br. poszedł do góry o 9,96 proc. do poziomu 24 022 egz.
Wirtualnemedia.pl |
maj |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska |
98 240 |
45 132 |
45 132 |
98 470 |
50 529 |
50 529 |
Playboy |
70 000 |
33 527 |
33 527 |
69 340 |
37 605 |
37 605 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
60 000 |
25 713 |
25 713 |
60 001 |
27 801 |
27 801 |
Logo |
58 093 |
25 645 |
23 237 |
60 810 |
26 416 |
24 372 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Forbes. Profit |
44 996 |
25 780 |
24 022 |
45 996 |
24 006 |
21 846 |
W porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem sprzedaży ogółem - o 4,44 proc. - pochwalić się mogło „Logo”. Z kolei najbardziej stracił „Men’s Health” - było to 24,65 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
|||||
ZKDP |
maj |
kwiecień |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska |
98 240 |
45 132 |
45 132 |
98 420 |
59 896 |
59 896 |
Playboy |
70 000 |
33 527 |
33 527 |
70 000 |
38 378 |
38 378 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
60 000 |
25 713 |
25 713 |
60 000 |
25 523 |
25 523 |
Logo |
58 093 |
25 645 |
23 237 |
58 000 |
24 541 |
22 250 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Forbes. Profit |
44 996 |
25 780 |
24 022 |
64 992 |
26 305 |
24 164 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Pisma dla mężczyzn tracą czytelników. „Playboy” najbardziej na minusie