SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pisma męskie straciły w 2010, najwięcej “Playboy”. Jaka sprzedaż "Stuff"?

Wszystkie lifestylowe miesięczniki dla mężczyzn zanotowały w 2010 roku spadki sprzedaży. Największy z nich dotknął magazynu “Playboy”. Pozycję lidera utrzymał “CKM”.

Rozpowszechnianie płatne razem miesięcznika “CKM” (Marquard Media Polska) w ub.r. wyniosło 69 589 egz. i było o 9,9 proc. niższe niż rok wcześniej. To największy wzrost w zestawieniu – pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę zajął magazyn “Men's Health” (Motor-Presse Polska), który rozszedł się w nakładzie wynoszącym 63 544 egz., czyli o 0,8 proc. niższym niż w ub.r

Na pozycji trzeciej uplasował się miesięcznik "Logo" (Agora), którego rozpowszechnianie płatne razem w 2010 roku wyniosło 57 212 egz., co oznacza spadek o 6,74 proc.

Czwarte miejsce zajął “Playboy” (Marquard Media Polska), który stracił najwięcej w zestawieniu –  10,63 proc. i zanotował wynik sprzedażowy na poziomie 55 629 egz.

Dalej, na ostatniej pozycji, uplasował się poświęcony gadżetom miesięcznik “Stuff” (Ginza Media Group), który zadebiutował na rynku we wrześniu ub.r., a przez ZKDP jest monitorowany od listopada ub.r. Średnie rozpowszechnianie płatne wydań listopadowego i grudniowego tego pisma wyniosło 13 440 egz.

Spadek zanotował też miesięcznik biznesowy „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik to 42 017 egz., czyli o 6,82 proc. niższy niż rok temu.

Wirtualnemedia.pl 2010 2009
ZKDP Rozpowszechnianie płatne razem
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny 69 589 77 237
Men's Health Edycja Polska 63 544 64 055
Logo 57 212 61 345
Playboy 55 629 62 243
Stuff 13 440 -
 
Forbes. Profit 42 017 45 092


W grudniu ub.r. także wszystkie magazyny z segmentu zanotowały spadki sprzedaży. Liderem pod względem rozpowszechniania płatnego razem był “CKM” z wynikiem 78 626 egz., który jednocześnie zanotował największy spadek, wynoszący 20,12 proc. Na drugim miejscu znalazł się “Men's Health” (57 775 egz., spadek o 3,73 proc.), podium zamyka “Logo” (48 445 egz., spadek o 7,89 proc.). 

Wirtualnemedia.pl grudzień
2010 2009
ZKDP Rozpowszechnianie płatne razem
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny 78 626 98 433
Men's Health Edycja Polska 57 775 60 011
Logo 48 445 52 597
Playboy 47 535 52 256
Stuff 10 859 -
 
Forbes. Profit 37 590 42 516


 

Dołącz do dyskusji: Pisma męskie straciły w 2010, najwięcej “Playboy”. Jaka sprzedaż "Stuff"?

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
anioł
po co kupować te gazeciny, skoro wszystko jest w internecie i za darmo? ciekawe, dlaczego uniknęliśmy dyskusji, dlaczego gej Raczek był przez lata szefem magazynu dla Panów.
0 0
odpowiedź
User
Andrzej
Nie zgadzam się z oceną! Regularnie kupuję & czytam miesięczniki PLAYBOYa w wersjach polskiej & niemieckiej;)) LOVE! HAPPY BIRTHDAY Hugh Heffner! - to You 85 Years!
0 0
odpowiedź
User
haha
PISowiec Meller po zarżnięciu Playboya już pewnie sobie załatwia miejsce na liście wyborczej PIS.
To dlatego ostatnio tak pluje na Platformę Obywatelską.
0 0
odpowiedź