Platforma N: 966 tys. abonentów, ale wynik dalej na minusie
Platforma N na koniec marca br. miała 966 tys. abonentów, czyli o 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Ale zakończyła I kwartał br. z ujemnym wynikiem finansowym.
W samym I kwartale br. przyrost netto liczby klientów N wyniósł 37 tys., co było wynikiem większym o 47 proc. niż rok wcześniej. Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN i ITI Neovision tłumaczył na konferencji prasowej, że to m.in. efekt współpracy z Orange. Wraz z usługami telefonicznymi i internetowymi Orange (dotąd Telekomunikacja Polska) od czerwca ub.r. sprzedawane są bowiem pakiety N.
ARPU, czyli średni przychód z abonenta wyniósł w I kwartale br. 60,4 zł, czyli o 1 proc. więcej niż rok wcześniej. Tellenbach pochwalił się, że w ciągu roku o 30 proc. spadł wskaźnik odejść abonentów (churn), który w I kwartale br. wyniósł 14 proc. Rok wcześniej plasował się na poziomie 19,9 proc.
Liczba użytkowników oferty pre-paidowej HD na koniec marca br. wyniosła 83 tys., czyli o 22 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast liczba użytkowników Telewizji na kartę SD spadła z 256 tys. do 241 tys.
Przychody platformy N wyniosły w pierwszych trzech miesiącach br. 205 mln zł, czyli o 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednak EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja) była ujemna i wyniosła - 6 mln zł (w I kwartale br. EBITDA wynosiła - 2 mln zł, a w IV kwartale ub.r. - 9 mln zł ).
Markus Tellenbach podkreślił, że EBITDA odzwierciedla zakup licencji na filmy od 20th Centrury Fox i Monolith Films. Podpisane w ub.r. umowy zaczęły obowiązywać od stycznia br.
Dołącz do dyskusji: Platforma N: 966 tys. abonentów, ale wynik dalej na minusie