„Playboy” stracił najwięcej wśród pism męskich w I kwartale 2015. Tylko „Logo” na plusie
W I kwartale 2015 roku prawie wszystkie pisma dla mężczyzn zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem. Najwięcej stracił „Playboy”, a wzrost odnotowało tylko „Logo”. Liderem zestawienia pozostał „Men’s Health”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w I kwartale 2015 roku wyniosła 54 350 egz. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej była niższa o 12,89 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował spadek wynoszący 19,23 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 36 522 egz. - jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Na podium uplasowało się jeszcze „Logo” (Agora), które rok wcześniej było czwarte. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zwiększyła się o 1,66 proc. do 26 846 egz. - to z kolei był jedyny wzrost w rankingu.
Zaś na czwarte miejsce spadł miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 13,27 proc. do 26 280 egz.
Z kolei wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w I kwartale br. zmniejszył się o 6,91 proc. do poziomu 28 101 egz.
I kwartał |
||||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska |
98 130 |
54 350 |
54 350 |
98 350 |
62 394 |
62 394 |
Playboy |
70 000 |
36 522 |
36 522 |
80 000 |
45 217 |
45 217 |
Logo |
62 567 |
28 835 |
26 846 |
57 333 |
28 126 |
26 408 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
60 000 |
26 627 |
26 280 |
63 333 |
30 318 |
30 302 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Forbes. Profit |
51 612 |
30 503 |
28 101 |
54 128 |
32 675 |
30 187 |
W marcu 2015 roku liderem wśród pism męskich również był „Men’s Health”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2014 roku zmniejszyła się o 3,26 proc. do 56 094 egz.
Drugie miejsce zajął „Playboy” (35 275 egz.; spadek o 4,48 proc.), a na podium znalazło się jeszcze „Logo” (26 388 egz.; wzrost o 13,89 proc. jedyny w zestawieniu).
Natomiast największy spadek odnotowało tutaj „CKM” - było to 15,01 proc. do 24 980 egz.
Wirtualnemedia.pl |
marzec |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska |
98 000 |
56 094 |
56 094 |
98 520 |
57 986 |
57 986 |
Playboy |
70 000 |
35 275 |
35 275 |
70 000 |
36 929 |
36 929 |
Logo |
58 000 |
28 354 |
26 388 |
57 100 |
24 956 |
23 169 |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny |
60 000 |
25 980 |
24 980 |
60 000 |
29 390 |
29 390 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Forbes. Profit |
70 369 |
35 643 |
33 495 |
58 001 |
33 493 |
31 344 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Playboy” stracił najwięcej wśród pism męskich w I kwartale 2015. Tylko „Logo” na plusie