SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Player+ BOX już dostępny w sprzedaży. „To hybryda telewizji na żywo i VoD w jednym pilocie”

Od poniedziałku 11 czerwca br. w sprzedaży dostępny jest dekoder Player+ BOX, który wprowadzili wspólnie Grupa TVN i platforma nc+. - To innowacja, zunifikowana hybryda telewizji na żywo i VoD w jednym pilocie - wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Jacek Balicki, wiceprezes ds. marketingu nc+. - Jest alternatywą dla wszystkich, którzy płacą za telewizję liniową, a potrzebują większej elastyczności - podkreśla Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający Player.

W listopadzie ub.r. TVN i nc+ ogłosiły wspólną ofertę dla klientów online’owych w ramach Playera. Na konferencji zapowiedziano także wprowadzenie do sprzedaży set-top boxa z pełną ofertą Player+ (tj. kanały płatnej telewizji, kanały premium Canal+ i HBO oraz treści VoD). Dziennikarze mogli też zobaczyć, jak wygląda obudowa boxa.

Player+ BOX  trafia do sprzedaży w poniedziałek 11 czerwca. Urządzenie kosztuje 199 zł i jest to cena dekodera wraz z pakietem Max na 90 dni (w tym stacje Canal+ i kolekcja Canal+ VOD). W ramach opłaty klient otrzymuje także dostęp do biblioteki programów i seriali TVN.

Płatne kanały na żywo w ofercie to: TVN24, TVN24 BiS, TVN Turbo, TVN Style, Kuchnia+, Domo+, Planete+, National Geographic, MTV, Discovery, TLC, HGTV, MiniMini+, TeleToon+, Disney Channel, Disney Junior, Nickelodeon, Cartoon Network, AMC, FOX, TNT, AXN, Eurosport1, Eurosport2 i nSports+. W pakiecie Canal+ dostępne są wszystkie kanały filmowe i sportowe, w tym Canal+ Now. Dodatkowo w ciągu pierwszych 90 dni klient ma dostęp do Eleven Sports 4, a po tym okresie pakiet dodatkowy Eleven z czterema kanałami kosztuje 15 zł miesięcznie. Za cały pakiet Max trzeba potem zapłacić 80 zł na miesiąc.

Prócz VoD i kanałów płatnej telewizji urządzenie umożliwia odbiór sygnału naziemnej telewizji cyfrowej. - Jeśli abonent raz podłączy boxa to nie musi się zastanawiać, który kanał jest z DVB-T, a który z internetu. Dostaje telewizję na żywo zintegrowaną z VoD, co jest absolutnym fenomenem - opowiada portalowi Wirtualnemedia.pl Jacek Balicki, wiceprezes nc+ ds. marketingu.

Po podłączeniu anteny naziemnej można oglądać kanały Telewizji Polskiej z multipleksu trzeciego (TVP1 HD, TVP2 HD, TVP Sport, TVP3, TVP Kultura, TVP Historia, TVP Info HD), więc użytkownicy boxa będą mogli zobaczyć m.in. mundial w Rosji, a także kanały z MUX-1 (Eska TV, TTV, Polo TV, ATM Rozrywka, TV Trwam, Stopklatka TV, Fokus TV, TVP ABC), MUX-2 (Polsat, TVN, Czwórka, TV Puls, TVN7, Puls 2, Szóstka, Super Polsat) oraz MUX-8 (Metro, Zoom TV, Nowa TV, WP).

Co ważne, kupując box nie trzeba podpisywać umowy, a po wygaśnięciu pakietu Max użytkownik sam decyduje, czy chce dalej korzystać z oferty Player+ oraz jaki pakiet wybiera (najtańszy Start kosztuje 10 zł miesięcznie). Bez przedłużania subskrypcji można za darmo wykorzystywać box jako dekoder do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej i oferty AVOD player, a kanały płatne są po prostu niedostępne.

Do set-top boxa trafiła usługa typu backward EPG, czyli możliwość zapoznania się z tą częścią ramówki kanału telewizyjnego, która została już wyemitowana. Na ekranie wystarczy wybrać żądany program i kliknąć "play".

Hybryda telewizji na żywo i VoD w jednym pilocie

Grupa TVN i platforma nc+ zaprezentowały nowy produkt w zeszłym tygodniu podczas indywidualnych spotkań z dziennikarzami. Portal Wirtualnemedia.pl był jedną z sześciu redakcji, którą zaproszono na prezentację. W spotkaniu uczestniczyli: Jacek Balicki (wiceprezes ds. marketingu nc+), Maciej Gozdowski (dyrektor zarządzający Player), Przemysław Aksiuczyc (dyrektor działu informatyki w TVN) oraz Michał Wojciechowski (product and service development director, odpowiedzialny za Player+ po stronie nc+).

Wiceprezes ds. marketingu nc+ Jacek Balicki wyjaśnia, że w obecnych czasach nie można mówić o całkowitym oddzieleniu VoD i live tv na rynku, ponieważ obie te usługi są wymieniane przez klientów jako upodobania, a zatem wzajemnie się przenikają. Użytkownicy video on demand nadal od czasu do czasu oglądają telewizję na żywo (choćby newsy), a tych, którzy korzystają tylko z VoD - w jego opinii - jest zaledwie kilka procent. Z kolei osoby wybierającena co dzień głównie live tv (np. wydarzenia sportowe) coraz częściej sięgają po OTT czy VoD.

- Mamy różnych użytkowników: są tacy którzy są super fanami i gotowi są płacić za pakiety z dostępem do najlepszych meczy, ponieważ oglądają ich dużo. Ale mamy też takich użytkowników, którzy lubią piłkę nożną, choć nie zapłacą 60 zł za obejrzenie kilku spotkań piłkarskich w miesiącu - dla nich mamy oferty PPV czy oferty weekendowe, w których chętnie za 20 zł obejrzą wybrane mecze. Wierzyliśmy w ten model, będziemy go rozwijać, bo się sprawdził - wyjaśnia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Maciej Gozdowski, szef Playera.

- Widząc, że konsument mając wybór, który nie jest na nim wymuszany, chce mieć obie te rzeczy, postanowiliśmy dać mu produkt, który jest zunifikowaną hybrydą telewizji na żywo i VoD w jednym pilocie. To jest innowacja - wylicza Jacek Balicki.

Głównym przekazem, który ma dotrzeć do potencjalnych klientów i nabywców Player+ BOX jest wolność wyboru i prostota: bez kilku pilotów, przełączania się między VoD a live tv oraz uruchamiania wielu aplikacji. Aby korzystać z oferty na dekoderze, wystarczy połączenie z internetem oraz podłączenie urządzenia do telewizora za pomocą kabla HDMI.

Dlaczego w ofercie Player+ BOX nie ma kilkuset kanałów telewizyjnych, tak jak w ofertach operatorów płatnej telewizji? - Bo nikt tylu stacji nie ogląda - odpowiada krótko Jacek Balicki. - Jak popatrzymy na raporty ze wszystkich rynków to średnio oglądamy 18-20 kanałów z jakiegokolwiek pakietu. Do naszej oferty dołączyliśmy kanały, które mają największą oglądalność. Z drugiej strony widzimy, że konsumenci oglądają głównie treści jakościowe. Mamy konkurencję wśród serwisów, które mieszają model telewizji i VoD, ale tam nie ma oglądalności, ponieważ oferowane kanały to nie są te, które się oglądają - podkreśla.

- Box jest ważny ze względu na trend konsumencki i potencjał biznesowy, który dzisiaj jest znacząco wyższy na kliencie pay tv, niż na kliencie streamingowym - tłumaczy Balicki.

Player+ BOX staje się elementem składowym ekosystemu całej oferty Player. Oznacza to, że użytkownicy dekodera będą mogli korzystać z oferty Player+ również na innych urządzeniach (na komputerze, na smartfonie, na telewizorach), a historia oglądania czy ulubione programy będą zapamiętywane na wszystkich. W dowolnym momencie użytkownicy oferty Player+ będą mogli także zmienić swój pakiet.

Alternatywa dla klientów płatnej telewizji, inspiracja z UK

Jacek Balicki podkreśla, że nawet jeśli oferta VoD jest dostępna na wielu platformach (serwis internetowy, aplikacja mobilna, Smart TV, Android TV, Apple TV i konsole) to nadal jest dostępna tylko dla 30-40 proc. całego społeczeństwa. Większość społeczeństwa jest związana z tradycyjną płatną telewizją i posiada w gospodarstwie domowym dekoder z kanałami telewizyjnymi.

- Takim rozwiązaniem docieramy do stu procent rynku, bo klienci mają dostęp do live tv i głównych kanałów. Nasza oferta to jednocześnie alternatywa dla wszystkich, którzy chcą mieć nowoczesną telewizję i decydować kiedy i jak chcą z niej korzystać. To interesuje 100 proc. społeczeństwa - tłumaczy Balicki. - Z perspektywy TVN jest to krok milowy, ponieważ Grupa zaczyna mieć ofertę dla wszystkich telewizorów. Z kolei nc+ po raz pierwszy ma ofertę dla całego rynku. Do tej pory byliśmy tylko operatorem satelitarnym - dodaje.

- Ten rynek jest dużo większy niż rynek samego VoD. Nie bagatelizujemy rynku VoD, który rośnie bardzo szybko i kładziemy duży nacisk na rozwój, ale Player+ Box jest alternatywą dla wszystkich, którzy płacą za telewizje liniową, a potrzebują większej elastyczności - podkreśla Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający Player.

Inspiracją przy pracy nad Player+ BOX były dla TVN i nc+ doświadczenia brytyjskiego nadawcy Sky, który w 2012 roku uruchomił platformę Now TV. Firma działa w podobnym modelu, łącząc w jednym set-top-boxie różne usługi i kontenty (np. filmowy, sportowy i rozrywkowy). W ub.r. Now TV zaliczył ponad 70-proc. wzrost wpływów.

- Jako nowoczesną alternatywę do tradycyjnej telewizji na żywo odbiorca w Wielkiej Brytanii wybiera Now TV, bo nie ma przeskoku i tradycyjnego przełączania z kanałów telewizyjnych na Netflixa lub Amazona. Usługa Now TV daje mu hybrydowe przejście. Wierzymy, że ten sam krok będzie łatwiejszy dla polskiego konsumenta - wyjaśnia Jacek Balicki.

Rok na edukację odbiorców, na razie bez gwiazd w kampanii

Pierwszy rok od wprowadzenia usługi na rynek, tj. do czerwca przyszłego roku, przedstawiciele TVN i nc+ zakładają na zapoznawanie odbiorców ze swoją hybrydową ofertą i możliwościami, jakie daje Player+ BOX. Podobnie było w Wielkiej Brytanii przy wprowadzaniu usługi Now TV, dlatego TVN i nc+ chcą wzorować się na tym modelu.

- Jest jeszcze jeden ważny argument. Skoro oferujemy ten produkt także dla użytkowników Pay TV, to oni pozostają na okresach 24-miesięcznych kontraktów. Użytkownicy dla których te okresy są zbyt długie lub potrzebują większej elastyczności, nawet jeśli dzisiaj podejmą decyzję o rezygnacji, to obowiązuje ich okres wypowiedzenia. Realnie inercja na tym rynku to okres około 6 miesięcy. Dużej sprzedaży Player+ BOX należy się spodziewać nie wcześniej niż w czwartym kwartale br. kiedy urządzenia masowo zaczną być kupowane przez klientów świadomie podejmujących decyzje - zaznacza Maciej Gozdowski.

Po przeanalizowaniu komunikacji Now TV oraz innych marek na świecie TVN i nc+ zdecydowały, że muszą przede wszystkim edukować odbiorców i wskazać im swój produkt jako alternatywę i całkiem nowe rozwiązanie na rynku. Dlatego kampania reklamowa nie będzie namawiać do zakupu i nakłaniać do zmiany płatnej telewizji na ofertę z dekoderem Player+ BOX.

- Dzisiaj chcemy zaistnieć w świadomości odbiorców, pokazać im, że mamy alternatywę, a końcówka roku będzie kluczowa dla sukcesu tego produktu - tłumaczy Maciej Gozdowski. - Krzyczenie o rewolucji byłoby błędem, dlatego uważamy, że kluczem do sukcesu jest edukacja - dodaje Balicki. W kampanii nie wystąpi żadna gwiazda, nie zostanie też wykorzystany brand hero. - Najpierw skupiamy się na komunikacji o samym dekoderze, a później rozważymy czy zaprosić gwiazdy - podkreśla szef Playera.

Player+ BOX będzie dostępny w sieciach sklepów elektronicznych, m.in. Media Markt, Saturn, Euro RTV AGD, Media Expert, Neonet oraz w salonach sprzedaży nc+ na terenie całego kraju, a także na stronie internetowej player.pl.

Warto dodać, że nowa aplikacja Playera trafiła na telewizory LG i umożliwia przewijanie programu emitowanego na żywo.

Dołącz do dyskusji: Player+ BOX już dostępny w sprzedaży. „To hybryda telewizji na żywo i VoD w jednym pilocie”

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TG
Dzień kiedy pozbyłem sie z domu TV to jedna z najlepszych decyzji w moim życiu.
0 0
odpowiedź
User
k.p.
Nie wróżę sukcesu /ceny, oferta/
0 0
odpowiedź
User
radek
80 zł za pakiet/mies. W tej cenie podobny pakiet ma Netia czy UPC. Chętnie bym kupił ale pojedyńcze kanały + naziemna-to byłby hit.
Co z nagrywaniem programów w MP4/TSV?
0 0
odpowiedź