PMR: rośnie wartość sprzedaży odzieży i obuwia
Wartość sprzedaży detalicznej odzieży i obuwia może wzrosnąć oponad 16 proc. w tym roku i kolejnych latach - wynika z analizyfirmy analityczno-badawczej PMR Ltd.
Sprzedaż detaliczna tych towarów wzrosła w 2006 r. o 10 proc.,do 28 mld zł. Tymczasem w ub.r. sprzedaż detaliczna ogółem wzrosłao 11,6 proc.
Analitycy PMR uważają, że wolniejszy wzrost sprzedaży odzieży iobuwia jest spowodowany malejącymi cenami produktów, co nawet przywysokim wzroście wolumenu sprzedaży powoduje wolniejszy przyrostwartości obrotów.
Zwracają uwagę, że ubiegły rok to początki konsolidacji na rynku,która nasili się w najbliższych latach. Specyficzną cechą tegorynku jest fakt, że liczba sieci handlowych nie zmniejsza się.Klienci sklepów odzieżowych oczekują szerokiego wyboru i dużejdostępności marek, dlatego przejmowane sklepy nie zmieniają nazw, afirmy rozbudowują swoje portfolio.
Jak podkreślają specjaliści, na rynku powstała grupa firm, dlaktórych sposobem na rozbudowę portfolio posiadanych marek jestfranczyza zagranicznych firm.
"Firmom odzieżowym i obuwniczym sprzedającym towar ze średniegoi wyższego segmentu cenowego posiadanie wielu marek ułatwianegocjacje z operatorami centrów handlowych. Umożliwia teżjednoczesne otwarcie kilku sklepów, co wzmacnia pozycję detalisty"- uważa analityk PMR Marcin Szaleniec.
PMR specjalizuje się w analizach rynkowych Europy Środkowo-Wschodniej. Firma działa od 10 lat.
Dołącz do dyskusji: PMR: rośnie wartość sprzedaży odzieży i obuwia