SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pocałunek nagich kobiet w reklamach wystawy sztuki nowoczesnej nie gorszy dzieci

Dwie nagie kobiety zbliżające swoje usta do pocałunku na plakacie promującym wystawę Omera Fasta nie naruszają reklamowego kodeksu etycznego, a taki przekaz nie stanowi zagrożenia dla dzieci - orzekła Komisja Etyki Reklamy.

Komisja zajmowała się skargą na plakaty informujące o wystawie Omera Fasta w muzeum sztuki nowoczesnej Mocak. Plakat przedstawia dwie nagie kobiety składające usta do pocałunku.

Skarżący stwierdził, że plakat jest pełen erotyzmu, bo przedstawia kobiety składające się do pocałunku z wielką namiętnością, a to z pewnością razi uczucia osób starszych. „Potwierdzam, że razi także moje, czuję po prostu obrzydzenie na widok tego plakatu, który chcąc nie chcąc widzę prawie codziennie, ze względu na miejsce zamieszkania. Prezentuje on postawy nieakceptowane przez większość społeczeństwa, a jedynie tolerowane, a ponadto może wzbudzać podniecenie seksualne lub inne reakcje u ludzi młodych o nieukształtowanej jeszcze psychice, gdyż uważam, że jest to jak gdyby preludium do lekkiej pornografii, szczególnie, że bardziej spostrzegawczy obserwator dostrzeże nagość kobiet. Uważam, że obraz ten burzy porządek publiczny i w sposób zdecydowany przekracza granicę dobrego smaku” - napisano w skardze.

Przedstawiciele Mocaka nie odnieśli się do kierowanych pod adresem plakatu zarzutów. Natomiast Komisja Etyki Reklamy nie dopatrzyła się w reklamie wystawy naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy. Stwierdziła, że kampania była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami. W opinii komisji plakat nie zawiera treści zagrażających fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży.

Dołącz do dyskusji: Pocałunek nagich kobiet w reklamach wystawy sztuki nowoczesnej nie gorszy dzieci

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TT
Tylko kicz może się reklamować erotyzmem. Prawdziwa sztuka nie potrzebuje odwoływać się do takich niskich instyktów. Kto nie ma dzieci, ten nie wie że to wypacza ich sposób postrzegania świata.
Ale co się nie robi dla sztuki przez małe "s".
0 0
odpowiedź
User
edek
Komisja Etyki Reklamy... MOCAK... są takie siły, grupy, organizacje i osoby, które za państwowe pieniądze prowadzą wojnę z Polakami i Polską pod hasłem promocji tzw. "sztuki" współczesnej lub krytycznej, a kto choć trochę zna to środowisko i metody ich działania ten dobrze wie kim oni są...
0 0
odpowiedź
User
note2.0elo
@TT: Jesteś tylko idiotą, czy po prostu katolikiem. Czyli twoim zdaniem nagość i erotyzm są wrogami sztuki? Zatem natychmiast zniszcz pomnik "Dawida" Michała Anioła, albo spal jego obrazy na których również widnieją nadzy ludzie. Na przykład "Bóg tworzy Adama". Mógłbym bez końca wymieniać działa sztuki na których widnieją NADZY ludzie. Zadaj sobie pytanie, czym różni się twoja postawa od islamistycznych wojowników ISIS?
0 0
odpowiedź