SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy chcą tańszego internetu, ale wolą dopłacić za brak reklam

Prawie połowa polskich internautów uważa, że za dostęp do sieci płaci zbyt dużo - wynika z sondażu przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie ING Banku Śląskiego. Jednocześnie aż 88 proc. ankietowanych zaakceptowałoby o 5 zł większe rachunki w zamian za brak reklam na stronach.

48 proc. polskich internautów uważa, że płaci zbyt dużo za dostęp do sieci, podczas gdy 43 proc. jest zdania, że ich rachunki są w sam raz - pokazuje sondaż przeprowadzony przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie ING Banku Śląskiego. Tylko co dwudziesty piąty ankietowany określa koszt korzystania z internetu jako nieduży. Polscy internauci najczęściej płacą za dostęp do sieci od 51 do 100 zł (59 proc. wskazań), a nieco rzadziej - do 50 zł (30 proc.). Miesięczne rachunki internetowe w wysokości od 101 do 150 zł reguluje co dwudziesty Polak korzystający z sieci.

Internauci są gotowi płacić więcej za dostęp do sieci w zamian za brak reklam na stronach. 88 proc. ankietowanych deklaruje, że przeznaczyłoby na to 5 zł miesięcznie, 79 proc. - 10 zł, a 52 proc. - aż 30 zł.

Z kolei osoby niemające dostępu do internetu uzasadniają to brakiem zasięgu operatora (26 proc. wskazań) lub komputera (10 proc.) oraz tym, że nie odczuwają takiej potrzeby (23 proc.). Jednak gdyby korzystanie z sieci było darmowe, zainteresowane nim byłyby dwie trzecie ludzi z tej grupy, a nadal nie chciałoby mieć dostępu do internetu tylko 24 proc. z nich. Ponadto 59 proc. osób niekorzystających obecnie z sieci deklaruje chęć uczestnictwa w darmowej nauce obsługi komputera i działania w sieci.

Badanie opinii o opłatach za korzystanie z internetu zostało zrealizowane przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie ING Banku Śląskiego w grupie 500 osób deklarujących dostęp do sieci. Ankiety metodą CATI przeprowadzono w styczniu bieżącego roku.

Dołącz do dyskusji: Polacy chcą tańszego internetu, ale wolą dopłacić za brak reklam

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl