Polsat liderem, TVP1 wyprzedziła TVN. Mecz Polska - Irlandia hitem października
W październiku br. najchętniej oglądaną stacją w rynku telewizyjnym był Polsat. Duży spadek odnotował TVN, który spadł z miejsca drugiego na trzecie. Ratingowym hitem miesiąca był piłkarski mecz Polska - Irlandia.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w październiku 2015 roku należało do Polsatu. Średni dobowy udział tego kanału względem października 2014 roku zmniejszył się jednak o 3,95 proc. i wyniósł 12,88 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugą pozycję (z trzeciej) awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 11,42 proc. do 12,29 proc. Podium uzupełnia TVN, który przed rokiem był wiceliderem. Jego wynik w porównaniu do października ub.r. zmalał o 15,47 proc. do 11,15 proc. - najbardziej w czołowej dziesiątce zestawienia.
Z kolei czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,45 proc. udziału; w dół o 6,73 proc.). Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 46,69 proc. w październiku 2014 roku do 44,77 proc. w październiku 2015 roku.
Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z dziewiątej lokaty) uplasował się kanał TVP Info, którego udział wyniósł 3,53 proc., po wzroście o 39,53 proc. - największym w pierwszej dziesiątce rankingu.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,51 proc.; wzrost o 25,81 proc.), TVN24 (3,32 proc.; do góry o 23,88 proc.), TVN7 (3,19 proc.; w dół o 3,92 proc.), TV Puls (2,93 proc.; w dół o 6,09 proc.) i Puls 2 (1,59 proc.; w górę o 5,30 proc.).
Wszyscy 4+ | 01.10-31.10.2014 r. | 01.10-31.10.2015 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | Polsat | 843 817 | 13,41% | 839 568 | 12,88% |
2 | TVP1 | 693 954 | 11,03% | 800 960 | 12,29% |
3 | TVN | 830 193 | 13,19% | 726 324 | 11,15% |
4 | TVP2 | 570 328 | 9,06% | 550 399 | 8,45% |
5 | TVP INFO | 159 378 | 2,53% | 229 785 | 3,53% |
6 | TV4 | 175 326 | 2,79% | 228 690 | 3,51% |
7 | TVN24 | 168 669 | 2,68% | 216 511 | 3,32% |
8 | TVN7 | 209 181 | 3,32% | 207 894 | 3,19% |
9 | TV PULS | 196 448 | 3,12% | 191 062 | 2,93% |
10 | Puls 2 | 94 853 | 1,51% | 103 739 | 1,59% |
11 | TTV - Twoja Telewizja | 82 891 | 1,32% | 96 398 | 1,48% |
12 | TVP Seriale | 80 195 | 1,27% | 95 607 | 1,47% |
13 | Polsat2 | 101 499 | 1,61% | 90 163 | 1,38% |
14 | TV6 | 65 692 | 1,04% | 82 951 | 1,27% |
15 | Polsat News | 60 504 | 0,96% | 70 637 | 1,08% |
16 | TVP Rozrywka | 55 201 | 0,88% | 68 555 | 1,05% |
17 | TVP Regionalna | 61 124 | 0,97% | 67 145 | 1,03% |
18 | Stopklatka | 42 654 | 0,68% | 54 118 | 0,83% |
19 | Polo TV | 39 276 | 0,62% | 50 846 | 0,78% |
20 | Polsat Sport | 40 913 | 0,65% | 50 092 | 0,77% |
W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera awansował Polsat, którego udział wyniósł tutaj 14,30 proc., po spadku o 2,72 proc.
Zaś na drugie miejsce spadł tutaj TVN. Jego wynik w październiku br. zmniejszył się o 11,58 proc. do 13,21 proc. Stacja ta straciła najwięcej w top 10.
Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (8,28 proc udziału; do góry o 7,39 proc.). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,27 proc., w dół o 3,07 proc.).
Warto dodać, że w czołowej dziesiątce najwięcej zyskała stacja TVN24 - było to 24,76 proc. do 2,57 proc.
Wszyscy 16-49 | 01.10-31.10.2014 r. | 01.10-31.10.2015 r. | |||
Lp. | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
1 | Polsat | 367 333 | 14,70% | 371 982 | 14,30% |
2 | TVN | 373 305 | 14,94% | 343 753 | 13,21% |
3 | TVP1 | 192 654 | 7,71% | 215 531 | 8,28% |
4 | TVP2 | 187 514 | 7,50% | 189 229 | 7,27% |
5 | TV4 | 79 493 | 3,18% | 102 286 | 3,93% |
6 | TVN7 | 80 654 | 3,23% | 92 254 | 3,55% |
7 | TV PULS | 96 525 | 3,86% | 91 650 | 3,52% |
8 | TVN24 | 51 570 | 2,06% | 66 806 | 2,57% |
9 | Puls 2 | 41 388 | 1,66% | 49 370 | 1,90% |
10 | TTV - Twoja Telewizja | 37 908 | 1,52% | 45 191 | 1,74% |
11 | TVP Seriale | 32 451 | 1,30% | 44 593 | 1,71% |
12 | TV6 | 31 165 | 1,25% | 41 785 | 1,61% |
13 | TVP INFO | 25 545 | 1,02% | 41 066 | 1,58% |
14 | Polsat2 | 42 205 | 1,69% | 35 620 | 1,37% |
15 | Polo TV | 23 201 | 0,93% | 31 330 | 1,20% |
16 | TVP Rozrywka | 22 044 | 0,88% | 26 999 | 1,04% |
17 | Stopklatka | 17 899 | 0,72% | 23 619 | 0,91% |
18 | TVN Style | 23 125 | 0,93% | 22 146 | 0,85% |
19 | Polsat News | 19 964 | 0,80% | 21 609 | 0,83% |
20 | Eska TV | 24 746 | 0,99% | 21 024 | 0,81% |
Na drugiej podstronie dane najchętniej oglądanych programów
1 2
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem, TVP1 wyprzedziła TVN. Mecz Polska - Irlandia hitem października