SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat na czele wpływów w listopadzie, Aflofarm najwięcej wydał na reklamę telewizyjną

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w listopadzie 2015 roku były wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

W listopadzie 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,06 mln spotów reklamowych, o 5,43 proc. więcej, niż w listopadzie 2014 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,47 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 2,69 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 401,40 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 3,27 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 5,81 proc. do 334,92 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (163,15 mln zł; spadek o 15,54 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (118,29 mln zł; w dół o 29,22 proc.).

Za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 65,04 mln zł i wzrostem o 58,66 proc.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała TTV - było to 78,19 proc. do 28,48 mln zł.

Stacja

Wpływy stacji (w zł)

listopad 2014

listopad 2015

Polsat

388 680 610

401 396 575

TVN

316 542 425

334 921 835

TVP1

193 161 928

163 153 083

TVP2

167 127 409

118 289 194

TV4

40 991 463

65 038 265

TVN24

51 806 324

59 822 100

Disney Channel

59 268 883

57 136 435

TVN7

41 823 924

45 684 782

TV PULS

41 478 654

44 372 430

AXN

44 071 694

44 363 051

Discovery

40 835 732

38 974 291

Stopklatka

27 561 340

33 001 585

National Geographic

29 964 274

31 126 019

Puls 2

17 817 998

29 781 303

TLC

27 120 458

29 239 581

TTV - Twoja Telewizja

15 984 324

28 482 684

Comedy Central

27 969 112

27 541 746

Investigation Discovery

26 618 979

27 401 514

Nickelodeon

30 818 773

26 714 896

TVN Style

17 291 500

25 992 426

W listopadzie 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 113,40 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 5,68 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (62,66 mln zł; w dół o 16,17 proc.) i Polkomtel (52,97 mln zł; do góry o 58,65 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

listopad 2014

listopad 2015

AFLOFARM

107 303 371

113 401 301

NESTLE

74 741 819

62 659 691

POLKOMTEL SA

33 384 404

52 965 345

UNILEVER

18 037 022

49 249 771

UNIA EUROPEJSKA

6 980 377

46 900 475

FERRERO

44 346 320

46 663 355

ORANGE SA

60 868 772

44 689 432

PROCTER & GAMBLE

46 683 774

41 030 406

US PHARMACIA INC.

59 712 628

40 398 829

LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA

31 664 470

37 058 709

T-MOBILE POLSKA SA

20 707 243

34 191 870

P4

32 898 211

30 631 374

POLPHARMA

31 860 419

28 545 274

GRUPA LEGO

23 373 914

28 283 126

TESCO

13 979 788

27 976 598

GLAXO SMITHKLINE

26 982 298

27 964 037

GRUPA ZYWIEC SA

18 881 051

27 045 175

MATTEL

32 837 790

26 913 520

TEVA PHARMACEUTICALS

21 859 640

26 331 968

HASBRO

34 429 928

25 596 979

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Dołącz do dyskusji: Polsat na czele wpływów w listopadzie, Aflofarm najwięcej wydał na reklamę telewizyjną

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl