Polsat na czele wpływów w listopadzie, Aflofarm najwięcej wydał na reklamę telewizyjną
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w listopadzie 2015 roku były wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W listopadzie 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,06 mln spotów reklamowych, o 5,43 proc. więcej, niż w listopadzie 2014 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 2,47 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 2,69 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 401,40 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 3,27 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 5,81 proc. do 334,92 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (163,15 mln zł; spadek o 15,54 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (118,29 mln zł; w dół o 29,22 proc.).
Za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 65,04 mln zł i wzrostem o 58,66 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała TTV - było to 78,19 proc. do 28,48 mln zł.
Stacja | Wpływy stacji (w zł) | |
listopad 2014 | listopad 2015 | |
Polsat | 388 680 610 | 401 396 575 |
TVN | 316 542 425 | 334 921 835 |
TVP1 | 193 161 928 | 163 153 083 |
TVP2 | 167 127 409 | 118 289 194 |
TV4 | 40 991 463 | 65 038 265 |
TVN24 | 51 806 324 | 59 822 100 |
Disney Channel | 59 268 883 | 57 136 435 |
TVN7 | 41 823 924 | 45 684 782 |
TV PULS | 41 478 654 | 44 372 430 |
AXN | 44 071 694 | 44 363 051 |
Discovery | 40 835 732 | 38 974 291 |
Stopklatka | 27 561 340 | 33 001 585 |
National Geographic | 29 964 274 | 31 126 019 |
Puls 2 | 17 817 998 | 29 781 303 |
TLC | 27 120 458 | 29 239 581 |
TTV - Twoja Telewizja | 15 984 324 | 28 482 684 |
Comedy Central | 27 969 112 | 27 541 746 |
Investigation Discovery | 26 618 979 | 27 401 514 |
Nickelodeon | 30 818 773 | 26 714 896 |
TVN Style | 17 291 500 | 25 992 426 |
W listopadzie 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 113,40 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 5,68 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (62,66 mln zł; w dół o 16,17 proc.) i Polkomtel (52,97 mln zł; do góry o 58,65 proc.).
Korporacja | Wydatki (w zł) | |
listopad 2014 | listopad 2015 | |
AFLOFARM | 107 303 371 | 113 401 301 |
NESTLE | 74 741 819 | 62 659 691 |
POLKOMTEL SA | 33 384 404 | 52 965 345 |
UNILEVER | 18 037 022 | 49 249 771 |
UNIA EUROPEJSKA | 6 980 377 | 46 900 475 |
FERRERO | 44 346 320 | 46 663 355 |
ORANGE SA | 60 868 772 | 44 689 432 |
PROCTER & GAMBLE | 46 683 774 | 41 030 406 |
US PHARMACIA INC. | 59 712 628 | 40 398 829 |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA | 31 664 470 | 37 058 709 |
T-MOBILE POLSKA SA | 20 707 243 | 34 191 870 |
P4 | 32 898 211 | 30 631 374 |
POLPHARMA | 31 860 419 | 28 545 274 |
GRUPA LEGO | 23 373 914 | 28 283 126 |
TESCO | 13 979 788 | 27 976 598 |
GLAXO SMITHKLINE | 26 982 298 | 27 964 037 |
GRUPA ZYWIEC SA | 18 881 051 | 27 045 175 |
MATTEL | 32 837 790 | 26 913 520 |
TEVA PHARMACEUTICALS | 21 859 640 | 26 331 968 |
HASBRO | 34 429 928 | 25 596 979 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat na czele wpływów w listopadzie, Aflofarm najwięcej wydał na reklamę telewizyjną