SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat przed TVN na czele wpływów reklamowych, mocno w dół TVP1 i TVP2. Aflofarm liderem marketerów

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w sierpniu 2015 roku były o 5 proc. wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W sierpniu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,09 mln spotów reklamowych, o 5,20 proc. więcej niż w sierpniu 2014 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,30 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,76 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 167,71 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 6,73 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 12,40 proc. do 125,77 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (68,93 mln zł; spadek o 19,51 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (47,72 mln zł; w dół o 27,07 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 35,82 mln zł i wzrostem o 23,59 proc.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskało Polo TV - było to 71,98 proc. do 21,33 mln zł.

Stacja

Wpływy stacji (w zł)

sierpień 2014

sierpień 2015

Polsat

157 125 930

167 707 395

TVN

111 896 195

125 771 800

TVP1

85 640 625

68 934 580

TVP2

65 428 939

47 715 415

TVN24

28 982 980

35 819 288

TV4

19 866 213

32 254 250

AXN

27 922 173

28 659 097

TV PULS

18 324 298

25 845 348

Discovery

25 392 667

23 796 433

TVN7

18 627 814

23 776 372

Stopklatka

14 880 415

23 670 740

Polo TV

12 401 945

21 328 740

TVP INFO

13 756 080

19 098 045

National Geographic

19 401 098

19 072 897

Puls 2

10 566 215

17 481 115

Comedy Central

17 202 408

17 069 156

Polsat2

16 318 708

16 372 790

TLC

17 049 172

15 841 923

Eska TV

14 355 555

15 584 150

Disney Channel

25 274 201

15 485 833


W sierpniu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 159,94 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 52,84 proc. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (43,95 mln zł; do góry o 5,27 proc.) i Lidl Polska (29,19 mln zł; + 58 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

sierpień 2014

sierpień 2015

AFLOFARM

104 646 249

159 940 060

PROCTER & GAMBLE

41 747 742

43 948 332

LIDL POLSKA

18 475 555

29 191 975

PEPSICO

21 064 227

27 707 451

KOMPANIA PIWOWARSKA

18 558 784

25 319 094

T-MOBILE POLSKA SA

15 175 350

23 237 576

COCA COLA

10 862 867

22 468 988

P4

26 013 571

22 415 270

UNILEVER

23 598 815

20 685 026

POLPHARMA

17 657 209

19 764 927

NESTLE

29 023 806

19 266 451

LOREAL

19 508 260

18 811 161

ING GROUP

9 564 614

18 005 727

BGZ BNP PARIBAS SA

-

17 711 816

POLKOMTEL SA

24 323 927

17 558 529

HENKEL/SCHWARZKOPF

33 513 928

16 562 503

BEIERSDORF-LECHIA

10 669 185

16 040 316

ORANGE SA

33 389 435

15 123 462

FERRERO

9 489 533

14 345 855

TESCO

11 578 191

13 938 151

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Dołącz do dyskusji: Polsat przed TVN na czele wpływów reklamowych, mocno w dół TVP1 i TVP2. Aflofarm liderem marketerów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl