Polsat przed TVN na czele wpływów reklamowych, mocno w dół TVP1 i TVP2. Aflofarm liderem marketerów
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w sierpniu 2015 roku były o 5 proc. wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W sierpniu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,09 mln spotów reklamowych, o 5,20 proc. więcej niż w sierpniu 2014 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,30 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,76 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 167,71 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 6,73 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 12,40 proc. do 125,77 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (68,93 mln zł; spadek o 19,51 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (47,72 mln zł; w dół o 27,07 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 35,82 mln zł i wzrostem o 23,59 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskało Polo TV - było to 71,98 proc. do 21,33 mln zł.
Stacja |
Wpływy stacji (w zł) |
|
sierpień 2014 |
sierpień 2015 |
|
Polsat |
157 125 930 |
167 707 395 |
TVN |
111 896 195 |
125 771 800 |
TVP1 |
85 640 625 |
68 934 580 |
TVP2 |
65 428 939 |
47 715 415 |
TVN24 |
28 982 980 |
35 819 288 |
TV4 |
19 866 213 |
32 254 250 |
AXN |
27 922 173 |
28 659 097 |
TV PULS |
18 324 298 |
25 845 348 |
Discovery |
25 392 667 |
23 796 433 |
TVN7 |
18 627 814 |
23 776 372 |
Stopklatka |
14 880 415 |
23 670 740 |
Polo TV |
12 401 945 |
21 328 740 |
TVP INFO |
13 756 080 |
19 098 045 |
National Geographic |
19 401 098 |
19 072 897 |
Puls 2 |
10 566 215 |
17 481 115 |
Comedy Central |
17 202 408 |
17 069 156 |
Polsat2 |
16 318 708 |
16 372 790 |
TLC |
17 049 172 |
15 841 923 |
Eska TV |
14 355 555 |
15 584 150 |
Disney Channel |
25 274 201 |
15 485 833 |
W sierpniu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 159,94 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 52,84 proc. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (43,95 mln zł; do góry o 5,27 proc.) i Lidl Polska (29,19 mln zł; + 58 proc.).
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
|
sierpień 2014 |
sierpień 2015 |
|
AFLOFARM |
104 646 249 |
159 940 060 |
PROCTER & GAMBLE |
41 747 742 |
43 948 332 |
LIDL POLSKA |
18 475 555 |
29 191 975 |
PEPSICO |
21 064 227 |
27 707 451 |
KOMPANIA PIWOWARSKA |
18 558 784 |
25 319 094 |
T-MOBILE POLSKA SA |
15 175 350 |
23 237 576 |
COCA COLA |
10 862 867 |
22 468 988 |
P4 |
26 013 571 |
22 415 270 |
UNILEVER |
23 598 815 |
20 685 026 |
POLPHARMA |
17 657 209 |
19 764 927 |
NESTLE |
29 023 806 |
19 266 451 |
LOREAL |
19 508 260 |
18 811 161 |
ING GROUP |
9 564 614 |
18 005 727 |
BGZ BNP PARIBAS SA |
- |
17 711 816 |
POLKOMTEL SA |
24 323 927 |
17 558 529 |
HENKEL/SCHWARZKOPF |
33 513 928 |
16 562 503 |
BEIERSDORF-LECHIA |
10 669 185 |
16 040 316 |
ORANGE SA |
33 389 435 |
15 123 462 |
FERRERO |
9 489 533 |
14 345 855 |
TESCO |
11 578 191 |
13 938 151 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat przed TVN na czele wpływów reklamowych, mocno w dół TVP1 i TVP2. Aflofarm liderem marketerów