Polsat przed TVN na czele wpływów reklamowych, mocno w dół TVP1 i TVP2. Aflofarm liderem marketerów
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w sierpniu 2015 roku były o 5 proc. wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W sierpniu 2015 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,09 mln spotów reklamowych, o 5,20 proc. więcej niż w sierpniu 2014 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,30 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,76 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 167,71 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 6,73 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 12,40 proc. do 125,77 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (68,93 mln zł; spadek o 19,51 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (47,72 mln zł; w dół o 27,07 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 35,82 mln zł i wzrostem o 23,59 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskało Polo TV - było to 71,98 proc. do 21,33 mln zł.
Stacja | Wpływy stacji (w zł) | |
sierpień 2014 | sierpień 2015 | |
Polsat | 157 125 930 | 167 707 395 |
TVN | 111 896 195 | 125 771 800 |
TVP1 | 85 640 625 | 68 934 580 |
TVP2 | 65 428 939 | 47 715 415 |
TVN24 | 28 982 980 | 35 819 288 |
TV4 | 19 866 213 | 32 254 250 |
AXN | 27 922 173 | 28 659 097 |
TV PULS | 18 324 298 | 25 845 348 |
Discovery | 25 392 667 | 23 796 433 |
TVN7 | 18 627 814 | 23 776 372 |
Stopklatka | 14 880 415 | 23 670 740 |
Polo TV | 12 401 945 | 21 328 740 |
TVP INFO | 13 756 080 | 19 098 045 |
National Geographic | 19 401 098 | 19 072 897 |
Puls 2 | 10 566 215 | 17 481 115 |
Comedy Central | 17 202 408 | 17 069 156 |
Polsat2 | 16 318 708 | 16 372 790 |
TLC | 17 049 172 | 15 841 923 |
Eska TV | 14 355 555 | 15 584 150 |
Disney Channel | 25 274 201 | 15 485 833 |
W sierpniu 2015 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 159,94 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 52,84 proc. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (43,95 mln zł; do góry o 5,27 proc.) i Lidl Polska (29,19 mln zł; + 58 proc.).
Korporacja | Wydatki (w zł) | |
sierpień 2014 | sierpień 2015 | |
AFLOFARM | 104 646 249 | 159 940 060 |
PROCTER & GAMBLE | 41 747 742 | 43 948 332 |
LIDL POLSKA | 18 475 555 | 29 191 975 |
PEPSICO | 21 064 227 | 27 707 451 |
KOMPANIA PIWOWARSKA | 18 558 784 | 25 319 094 |
T-MOBILE POLSKA SA | 15 175 350 | 23 237 576 |
COCA COLA | 10 862 867 | 22 468 988 |
P4 | 26 013 571 | 22 415 270 |
UNILEVER | 23 598 815 | 20 685 026 |
POLPHARMA | 17 657 209 | 19 764 927 |
NESTLE | 29 023 806 | 19 266 451 |
LOREAL | 19 508 260 | 18 811 161 |
ING GROUP | 9 564 614 | 18 005 727 |
BGZ BNP PARIBAS SA | - | 17 711 816 |
POLKOMTEL SA | 24 323 927 | 17 558 529 |
HENKEL/SCHWARZKOPF | 33 513 928 | 16 562 503 |
BEIERSDORF-LECHIA | 10 669 185 | 16 040 316 |
ORANGE SA | 33 389 435 | 15 123 462 |
FERRERO | 9 489 533 | 14 345 855 |
TESCO | 11 578 191 | 13 938 151 |
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat przed TVN na czele wpływów reklamowych, mocno w dół TVP1 i TVP2. Aflofarm liderem marketerów