SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat Sport liderem stacji sportowych w I półroczu. W dół Canal+ Sport i Orange Sport

Liderem oglądalności wśród stacji sportowych w I półroczu br. był Polsat Sport, który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei liderem spadków był Orange Sport.

Udział liderującego Polsatu Sport w I półroczu 2016 roku wyniósł 0,69 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten zwiększył się o 20,63 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Drugą lokatę zajął Eurosport 1, którego udział poszedł do góry o 2,57 proc. do poziomu 0,52 proc.
Podium uzupełnia nadający naziemnie Polsat Sport News. Wynik tej stacji w I półroczu br. wyniósł 0,47 proc., po wzroście o 3,06 proc.

Oczko niżej znalazł się TVP Sport, którego średni udział w zeszłym półroczu zwiększył się o 0,91 proc. do 0,33 proc.

Z kolei największy spadek odnotował plasujący się na ostatniej pozycji Orange Sport, którego udział zmniejszył się o 67,50 proc. do 0,01 proc.

Stacja

Wszyscy 4+

Dynamika

I półrocze 2015

I półrocze 2016

SHR %

SHR %

%

Polsat Sport

0,57%

0,69%

20,63%

Eurosport 1

0,51%

0,52%

2,57%

Polsat Sport News

0,46%

0,47%

3,06%

TVP Sport

0,33%

0,33%

-

Eurosport 2

0,18%

0,20%

8,29%

Canal+ Sport

0,24%

0,15%

-39,08%

Polsat Sport Extra

0,11%

0,12%

8,93%

nSport+

0,12%

0,09%

-19,83%

Extreme Sports

0,08%

0,08%

-1,30%

Canal+ Sport 2

-

0,04%

-

Orange Sport

0,04%

0,01%

-67,50%

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w I półroczu br. należało do Polsatu Sport (0,56 proc. udziału; wzrost o 20,35 proc.). Drugą pozycję zajął Polsat Sport News (0,41 proc.; do góry o 2,01 proc.). Na podium znalazł się jeszcze Eurosport 1, który rok wcześniej był czwarty (0,23 proc.; - 1,27 proc.).

Największym wzrostem (o 32,20 proc. do 0,16 proc.) pochwalić się mógł tutaj Eurosport 2. Również i w tym ujęciu najwięcej stracił Orange Sport - było to 74,47 proc. do 0,01 proc.

Stacja

Wszyscy 16-49

Dynamika

I półrocze 2015

I półrocze 2016

SHR %

SHR %

%

Polsat Sport

0,46%

0,56%

20,35%

Polsat Sport News

0,40%

0,41%

2,01%

Eurosport 1

0,28%

0,28%

1,79%

TVP Sport

0,24%

0,23%

-1,27%

Canal+ Sport

0,30%

0,18%

-40,94%

Eurosport 2

0,12%

0,16%

32,20%

nSport+

0,12%

0,11%

-6,72%

Extreme Sports

0,10%

0,10%

5,21%

Polsat Sport Extra

0,10%

0,10%

0,00%

Canal+ Sport 2

-

0,05%

-

Orange Sport

0,05%

0,01%

-74,47%

W czerwcu 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów sportowych w obu grupach wiekowych również był Polsat Sport. W 4+ jego udział zwiększył się o 17,63 proc. do 1,41 proc., a w 16-49 - o 33,30 proc. do 1,31 proc.

Stacja

Wszyscy 4+

Dynamika

czerwiec 2015

czerwiec 2016

SHR %

SHR %

%

Polsat Sport

1,20%

1,41%

17,63%

Polsat Sport News

1,05%

0,74%

-29,45%

TVP Sport

0,32%

0,28%

-14,20%

Polsat Sport Extra

0,26%

0,20%

-20,39%

Eurosport 1

0,34%

0,19%

-44,77%

nSport+

0,13%

0,11%

-15,75%

Eurosport 2

0,15%

0,08%

-51,30%

Extreme Sports

0,09%

0,07%

-20,45%

Canal+ Sport

0,11%

0,03%

-73,33%

Orange Sport

0,03%

0,02%

-44,12%

Canal+ Sport 2

-

0,02%

-

Wirtualnemedia.pl

Stacja

Wszyscy 16-49

Dynamika

czerwiec 2015

czerwiec 2016

SHR %

SHR %

%

Polsat Sport

0,98%

1,31%

33,30%

Polsat Sport News

0,86%

0,55%

-36,50%

TVP Sport

0,25%

0,19%

-24,10%

Polsat Sport Extra

0,22%

0,14%

-35,16%

Eurosport 1

0,22%

0,13%

-41,20%

nSport+

0,11%

0,12%

6,14%

Extreme Sports

0,09%

0,09%

-6,45%

Eurosport 2

0,09%

0,04%

-51,16%

Canal+ Sport

0,11%

0,03%

-76,85%

Canal+ Sport 2

-

0,02%

-

Orange Sport

0,04%

0,01%

-68,29%

 

Dołącz do dyskusji: Polsat Sport liderem stacji sportowych w I półroczu. W dół Canal+ Sport i Orange Sport

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mills
Dlaczego badanie nie uwzględnia obu kanałów Eleven oraz Sportklubu? Eleven nie było na rynku w pierwszej połowie 2015 roku, ale teraz już jest. Sportklub jest przecież od dawna.
odpowiedź
User
Staszek
Kanały Eleven nie są objęte monitoringiem Nielsena. Nie emitują reklam, więc nie muszą tego robić. Dla nich liczy się to ile osób wykupi ich pakiet. Obecność w panelu Nielsena kosztuje, więc to decyzja ekonomiczna.
odpowiedź
User
Bogdan
Czy są Eleveny czy nie, w przypadku Polsatu Sport to niewiele zmienia, bo i tak jest najlepszym kanałem sportowym. Nie tylko najpopularniejszym. No ale to taka przewaga Cyfrowego Polsatu, że to ich sztandarowy kanał, który przyciąga do CP mnóstwo widzów i abonentów.
odpowiedź