Polsat Sport liderem stacji sportowych w I półroczu. W dół Canal+ Sport i Orange Sport
Liderem oglądalności wśród stacji sportowych w I półroczu br. był Polsat Sport, który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei liderem spadków był Orange Sport.
Udział liderującego Polsatu Sport w I półroczu 2016 roku wyniósł 0,69 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten zwiększył się o 20,63 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Drugą lokatę zajął Eurosport 1, którego udział poszedł do góry o 2,57 proc. do poziomu 0,52 proc.
Podium uzupełnia nadający naziemnie Polsat Sport News. Wynik tej stacji w I półroczu br. wyniósł 0,47 proc., po wzroście o 3,06 proc.
Oczko niżej znalazł się TVP Sport, którego średni udział w zeszłym półroczu zwiększył się o 0,91 proc. do 0,33 proc.
Z kolei największy spadek odnotował plasujący się na ostatniej pozycji Orange Sport, którego udział zmniejszył się o 67,50 proc. do 0,01 proc.
Stacja | Wszyscy 4+ | Dynamika | |
I półrocze 2015 | I półrocze 2016 | ||
SHR % | SHR % | % | |
Polsat Sport | 0,57% | 0,69% | 20,63% |
Eurosport 1 | 0,51% | 0,52% | 2,57% |
Polsat Sport News | 0,46% | 0,47% | 3,06% |
TVP Sport | 0,33% | 0,33% | - |
Eurosport 2 | 0,18% | 0,20% | 8,29% |
Canal+ Sport | 0,24% | 0,15% | -39,08% |
Polsat Sport Extra | 0,11% | 0,12% | 8,93% |
nSport+ | 0,12% | 0,09% | -19,83% |
Extreme Sports | 0,08% | 0,08% | -1,30% |
Canal+ Sport 2 | - | 0,04% | - |
Orange Sport | 0,04% | 0,01% | -67,50% |
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w I półroczu br. należało do Polsatu Sport (0,56 proc. udziału; wzrost o 20,35 proc.). Drugą pozycję zajął Polsat Sport News (0,41 proc.; do góry o 2,01 proc.). Na podium znalazł się jeszcze Eurosport 1, który rok wcześniej był czwarty (0,23 proc.; - 1,27 proc.).
Największym wzrostem (o 32,20 proc. do 0,16 proc.) pochwalić się mógł tutaj Eurosport 2. Również i w tym ujęciu najwięcej stracił Orange Sport - było to 74,47 proc. do 0,01 proc.
Stacja | Wszyscy 16-49 | Dynamika | |
I półrocze 2015 | I półrocze 2016 | ||
SHR % | SHR % | % | |
Polsat Sport | 0,46% | 0,56% | 20,35% |
Polsat Sport News | 0,40% | 0,41% | 2,01% |
Eurosport 1 | 0,28% | 0,28% | 1,79% |
TVP Sport | 0,24% | 0,23% | -1,27% |
Canal+ Sport | 0,30% | 0,18% | -40,94% |
Eurosport 2 | 0,12% | 0,16% | 32,20% |
nSport+ | 0,12% | 0,11% | -6,72% |
Extreme Sports | 0,10% | 0,10% | 5,21% |
Polsat Sport Extra | 0,10% | 0,10% | 0,00% |
Canal+ Sport 2 | - | 0,05% | - |
Orange Sport | 0,05% | 0,01% | -74,47% |
W czerwcu 2016 roku liderem oglądalności wśród kanałów sportowych w obu grupach wiekowych również był Polsat Sport. W 4+ jego udział zwiększył się o 17,63 proc. do 1,41 proc., a w 16-49 - o 33,30 proc. do 1,31 proc.
Stacja | Wszyscy 4+ | Dynamika | |
czerwiec 2015 | czerwiec 2016 | ||
SHR % | SHR % | % | |
Polsat Sport | 1,20% | 1,41% | 17,63% |
Polsat Sport News | 1,05% | 0,74% | -29,45% |
TVP Sport | 0,32% | 0,28% | -14,20% |
Polsat Sport Extra | 0,26% | 0,20% | -20,39% |
Eurosport 1 | 0,34% | 0,19% | -44,77% |
nSport+ | 0,13% | 0,11% | -15,75% |
Eurosport 2 | 0,15% | 0,08% | -51,30% |
Extreme Sports | 0,09% | 0,07% | -20,45% |
Canal+ Sport | 0,11% | 0,03% | -73,33% |
Orange Sport | 0,03% | 0,02% | -44,12% |
Canal+ Sport 2 | - | 0,02% | - |
Wirtualnemedia.pl | |||
Stacja | Wszyscy 16-49 | Dynamika | |
czerwiec 2015 | czerwiec 2016 | ||
SHR % | SHR % | % | |
Polsat Sport | 0,98% | 1,31% | 33,30% |
Polsat Sport News | 0,86% | 0,55% | -36,50% |
TVP Sport | 0,25% | 0,19% | -24,10% |
Polsat Sport Extra | 0,22% | 0,14% | -35,16% |
Eurosport 1 | 0,22% | 0,13% | -41,20% |
nSport+ | 0,11% | 0,12% | 6,14% |
Extreme Sports | 0,09% | 0,09% | -6,45% |
Eurosport 2 | 0,09% | 0,04% | -51,16% |
Canal+ Sport | 0,11% | 0,03% | -76,85% |
Canal+ Sport 2 | - | 0,02% | - |
Orange Sport | 0,04% | 0,01% | -68,29% |
Dołącz do dyskusji: Polsat Sport liderem stacji sportowych w I półroczu. W dół Canal+ Sport i Orange Sport