Polscy reklamodawcy tworzą organizację Advertisers PL
Polskie firmy prowadzące działania reklamowe uruchamiają swoją organizację Advertisers PL. Chcą wspólnie badać i optymalizować koszty kampanii oraz dbać o etykę w branży.
Udział w Advertisers PL zdeklarowały na razie BZ WBK, ING Bank Śląski, ING Usługi Finansowe, Liberty Direct, Play, PZU i TUI. – Chcemy zająć się m.in. sprawami optymalizacji kosztów, wskaźnikami ekonomicznymi, tworzeniem indeksów mówiących o tym, w którym obszarze koszty marketingowe są zbyt duże, a w którym racjonalne – wylicza Roman Jędrkowiak, pomysłodawca związku, do niedawna kierujący marketingiem w ING Banku Śląskim, a obecnie prowadzący własną firmę CMO of The Year. Advertisers PL ma również dbać o etykę w branży, przeciwdziałać nierównościom na rynku, np. rozbieżnościom w wynagrodzeniach dla wykonawców, oraz ustanawiać standardy w przetargach na obsługę budżetów reklamowych.
Nowa organizacja zamierza dołączyć do Światowej Federacji Reklamodawców (WFA), której członkowie w sumie dysponują 90 proc. globalnych budżetów reklamowych. Pozwoli to polskiemu związkowi zapraszać najwyższej rangi osoby ze światowych organizacji sportowych i największych koncernów oraz uzyskiwać odpowiedzi na trudne kwestie w ramach 48-godzinnego systemu zapytań. Organizacja chce również promować Polskę wśród członków WFA oraz wprowadzić program Media Smart uczący dzieci, by nie odbierały bezkrytycznie reklam.
Roczna składka członkowska w Advertisers PL dla firm zarządzających budżetem reklamowym powyżej 30 mln zł brutto ma wynosić 40 tys. zł, a dla tych, których budżety wynoszą mniej niż 30 mln zł – 25 tys. zł. Za obecnymi siedmioma członkami organizacji stoi już ok. 1 mld zł rocznych wydatków reklamowych. – Chcemy, żeby docelowo nasz związek skupiał kilkadziesiąt firm – mówi Roman Jędrkowiak, który prowadzi rozmowy na temat uczestnictwa z kolejnymi polskimi reklamodawcami.
Dołącz do dyskusji: Polscy reklamodawcy tworzą organizację Advertisers PL